حجت‌الاسلام موسوی‌نسب کرمانی مطرح کرد؛
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) اذکار، توسل، مناجات و استغفار شب قدر را یک برنامه جامع برای بندگی خدا دانست و گفت: در دنیای امروز که عوامل مادی انحراف و ابزارهای مجازی گناه و ابتزال در مقابل معنویات قرار گرفته است باید لذت درک معنویت به مردم چشانده شود.
کد خبر: ۲۵۲۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ 28 June 2016
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا موسوی‌نسب کرمانی، عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و از کارشناسان علم اخلاق با اشاره به فرارسیدن شب های قدر در بیان عظمت این شب ها اظهار داشت: این شب آن قدر اهمیت دارد که برای بیان عظمت آن سوره ای نازل شده و به تبیین ویژگی های آن می پردازد.

وی ادامه داد: شب قدر، شبی است که قرآن در آن نازل شده و ملائکه در این شب به زمین فرود آمده و خدمت امام زمان(عج) می رسند و سلامتی و عافیت تا طلوع صبح برای مؤمنان وجود دارد؛ برکات این شب آن قدر زیاد است که برخی از بزرگان به جهت درک عظمت این شب تمام سال را احیا نگاه می داشتند.

سهم شب‌های قدر در معنویت جامعه

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که بهره مندی از شب های قدر می تواند به ترویج معنویت در جامعه کمک می کند، عنوان داشت: وقتی مردم جامعه ما عظمت این شب را درک کرده و در مساجد جمع شوند و با دعا، مناجات و قرائت قرآن آن را پاس بدارند و توسط روحانیون وعظ و نصیحت بشوند، خواهیم دید که در کسب معنویت و خدایی شدن تأثیر زیادی دارد.

وی اذکار، توسل، مناجات و استغفار شب قدر را یک برنامه جامع برای بندگی خدا و ارتباط با او دانست و گفت: به صورت طبیعی این اعمال معنویت را به همراه خود می آورد به ویژه در دنیای امروز که عوامل مادی انحراف، ابزارهای مجازی گناه، تجملات و ترویج مبتزلات در مقابل معنویات قرار گرفته است باید لذت درک معنویت به مردم چشانده شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌نسب کرمانی ادامه داد: اگر مردم جامعه ما برکات معنویت ها را درک کنند و روی به آن ها بیاورند از هجمه شهوت و غضب ها در امان هستند، بنابراین باید از خدای باری تعالی بخواهیم یکی از بالاترین معنویت ها یعنی درک لیالی قدر را به ما عنایت کند.

تأثیر توجه به معنویت در نشاط جامعه

وی با بیان این که فرصت درک معنویت ها از سوی نخبگان، مدیران و اقشار مردم به خوبی قدر دانسته نمی شود، خاطرنشان ساخت: متأسفانه برای ما امور معنوی به صورت سطحی مورد قبول واقع شده است در حالی که اگر باور کنیم شادی و نشاط جامعه به وسیله امور معنوی و نه برخی از مسائل نامربوط تأمین می شود از توجه به این مهم غافل نمی شویم.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) افزود: مسؤولان ما نیز باید به این باور برسند که معنویت سهم بسزایی در مطلوبیت یک جامعه دارد که نشان بر این مدعا کم شدن آمار تخلفات در ماه رمضانی است که سرشار از معنویت و برکت است، بنابراین باید برای ترویج معنویات گام برداشته و در مقابل کسانی که توجه به خدا، عبادت و اذکار را اتلاف عمر می دانند بایستند و از آن جایی که معنویت سهم بسزایی در مقابله با خشونت و شهوت دارد سرمایه گذاری بیشتری روی این امر داشته باشند.

وی بهترین دعا در شب های قدر را طلب عافیت و امنیت از خدا دانست و تصریح کرد: عافیت یعنی نعمت های بی عیب یعنی اگر از خدا بخواهد همسری به او عنایت کند، همسری باشد که از عیوب روحی و جسمی بری باشد و یا فرزندی به او عنایت کند که نقصانی در آن نباشد و همینطور دنیای بی عیب و دین بی آفت را از خدا بخواهد و همینطور امنیتی که امروز خیلی از کشورها از آن بی بهره هستند؛ بنابراین در این شب های استجابت دعا از خدا درخواست کنیم امنیتی که داریم را حفظ کرده و به کشورهای اسلامی نیز که امروز مورد هجمه افراد بی دین قرار گرفته اند امنیت و عافیت را برگرداند.

منبع:رسا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار