معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مطرح کرد:
معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: با نوجه به شرایط اقلیمی پیش رو ایران در زمینه آب در شرایط فوق بحران قرار دارد.
کد خبر: ۲۵۸۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷ 11 July 2016
به گزارش تابناک قم، حمید رضا تشیعی در مراسم تودیع و معارفه مدیر سابق و جدید شرکت آب و فاضلاب استان قم که در تالار آب این شرکت برگزار شد آب را از موضوعات مهم و زیربنایی در کشور دانست و گفت: آب به عنوان محور مهم در توسعه کشور است که تأثیر بسیار زیادی بر روی سلامت و محیط زیست دارد.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی کشور و جهان در زمینه خشکسالی، آب را مسئله مهم دنیای امروز برشمرد و بیان کرد: کشور ما در شرایط فوق بحران و با تنش آبی مواجه است و مسئله آب مطلبی است که در بسیاری از نشست‌های بین المللی نیز از آن سخن به میان می‌آید.

کاهش متوسط بارندگی در کشور

معاون نظارت و بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه متوسط بارندگی در ایران از ۲۵۰ میلی متر طی سال‌های اخیر به ۲۰۵ میلی‌متر کاهش یافته است، ادامه داد: این اعداد و ارقام نشان دهنده ارزشمند بحث آب در کشور و تأثیر آن در آینده ایران است.

وی در ادامه به قم و جایگاه آن در سطح بین الملل اشاره کرد و افزود:‌ قم به عنوان شهری توریستی و مذهبی مطرح است که سالانه نزدیک به ۳۰ میلیون جمعیت سیار در حال عبور و مرور از این استان هستند.

تشیعی به فعالیت‌های هفت ساله توکلی بینا در سمت مدیریت آبفای قم اشاره کرد و گفت: ایشان منشأ خدمات فراوانی در زمینه آبفای قم بودند و اقدامات خوبی همچون افتتاح بزرگترین تصفیه خانه کشور و راه‌اندازی پیشرفته ترین آزمایشگاه آب از دست آوردهای مهم دوران مدیریت وی است.

جداسازی آب شرب از فضای سبز

وی در ادامه ضمن تأکید دوباره بر بحران آب در کشور بر ساماندهی دو شبکه‌ای شدن آبرسانی اشاره کرد و گفت: باید این طرح در کل کشور با جدیت دنبال شود تا با جداسازی آب شرب از آب بهداشتی بتوان بهترین مدیریت را در این عرصه داشت.

معاون نظارت و بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور همچنین به مسئله جداسازی آب شرب از آب فضای سبز استان قم اشاره کرد و بیان داشت: آبی که با سرمایه گذاری بسیار بالا از مسیری دور به شهر قم می‌رسد نباید برای فضای سبز استفاده شود و این مسئله نیز توسط مدیریت جدید باید به شکل جدی دنبال شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار