تصادف موتور سیکلت در قم عادی است؛
موتور سواری از جمله رشته های قدیمی و پرطرفدار در قم محسوب می شود،با گشت و گذار و یک جستجوی ساده در گوگل در خصوص حرکات نمایشی موتور سیکلت در خیابان ها بیشترین تصاویر و ویدئوهای نمایش داده شده مربوط به موتورسیکلت سواران قمی است.
کد خبر: ۲۶۳۷۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴ 21 July 2016
به گزارش تابناک قم، شنیدن اخبار تصادف موتورسیکلت در قم تبدیل به یکی از خبرهای عادی و تکراری شده است به گفته مهدی فراهانی معاون اورژانس قم" روزانه30 تا35 مورد تصادف موتورسیکلت در قم رخ می دهد و35تا40 نفر مجروح می شوند" که این مسئله می تواند زنگ خطری برای مسئولین قم باشد.

قم قطب تولید موتورسیکلت در ایران است، با قدم زدن در خیاباهای قم می توان فروشگاه های موتورسیکلت را مشاهده کرد که درمقایسه با دیگر شهرهای کشور وجود این همه فروشگاه موتورسیکلت بسیار زیاد است، از جمله این خیابان ها که به عنوان مرکز فروش موتورسیکلت در قم می باشد خیابان شهید دل آذر و خیابان 30 متری توحید است.

اتفاقا در همین دو مناطق هم استعداد های زیادی در زمینه موتور سواری و حرکت های نمایشی وجود دارد که متاسفانه بیشتر این هنرنمایی ها به صورت کاملا خطرناک در خیابان ها انجام می شود دیدن حرکات نمایشی و به اصطلاح تک چرخ زدن در خیابان های قم مخصوصا در منطقه نیروگاه و محله شهید دل آذر تبدیل به امری عادی شده است.

جریمه های در نظر گرفته شده از سوی نیروی انتظامی نیز تا به امروز نتوانسته از حجم تصادفات موتورسیکلت در قم بکاهد، زیرا در صورت توقیف موتورسیکلت در قم نیز راکبانی که تخلفات زیادی انجام می دهند ترجیح می دهند به جای پرداخت جریمه و ترخیص موتور به دلیل قیمت پایین اقدام به خرید موتور سیکلت جدید نمایند.

با یک برنامه ریزی و مدیریت صحیح می توان مسئله موتور و موتور سواری در قم که در حال تبدیل شدن به یک معضل اجتماعی است را تبدییل به یک فرصت کرد، یکی از این راه حل ها ایجاد پیست های موتورسواری در قم است، البته پیست موتور سواری ورزشگاه یادگار امام قم سالهاست تاسیس شده اما به دلیل مشکلات  زیاد نتوانسته رضایت موتور سواران قمی را جلب کند.

جوانان و حتی نوجوانانی که به صورت آماتور و تنها برای تفریح اقدام به حرکات نمایشی در خیابان ها می کنند پیست های ساده و ایمن سازی شده ای ندارند و در نهایت با اقدامات خطرناک در خیابان ها جان خود و دیگر شهروندان را به خطر می اندازند.

علاوه بر مشکلات موتور سواران آماتور در قم،  به دلیل نبود مدیریت صحیح استعداها در قم و نبود پیست مناسب برای تمرین بیشتر موتورسواران قمی که در سطح ملی درمسابقات شرکت می کنند تمرینات خود را در شهرهای مجاور به ویژه تهران انجام می‌دهند و عدم وجود فضای تمرینی مناسب برای علاقمندان به موتورسواری سبب می‌شود این موتورسواران به دنبال استفاده از فضاهای عمومی یا غیر استاندارد برای موتورسواری باشند.

خاطر نشان می شود  زمان احداث فرودگاه بین‌المللی قم در کیلومتر 15 جاده قم- سلفچگان به سبب آغاز عملیات ساخت چندین طرح ورزشی، مدیران این پروژه بزرگ تصمیم گرفتند در سایت ورزشی خود که به دهکده ورزشی فرودگاه بین‌المللی قم معروف است، پیستی استاندارد برای ورزش‌های موتورسواری و اتومبیلرانی راه‌اندازی کنند، که بعد از گذشت 3 سال و حاشیه های فرودگاه بین المللی قم هنوز خبری از این پیست نیست.

منبع:ثامن
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
نیروی انتظامی به جای اینکه موتورسواران جوان وخلاف هارابگیرد...موتورسواران سن بالا وانهای که بااحتیاط موتورسوارهستندبیشترشون هم سرکارمیروند میگیرند...ازیکی ازسربازها پرسیدم چرا موتوریهای جوان وسرعت بالا رانمیگیرید ولی یک بنده خدا40ساله که یواش هم میره گیرمیدهید گفت به ماگفتندروزی 20تاموتوربگیرید/جوانها تند میرن نمیشه ولی افراد موسن بااحتیادمیروندگرفتنشون اسونه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار