رئیس اتاق اصناف قم مطرح کرد
رئیس اتاق اصناف قم گفت: ۳۰ سال است صنوف مزاحم در شهر وجود دارد و نتوانسته‌ایم آنها را خارج کنیم که خواهشمندیم سه هکتار زمین وعده شده به اصناف واگذار شود تا اصناف مزاحم در آنجا مستقر شوند.
کد خبر: ۲۶۴۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۵ 22 July 2016
به گزارش تابناک قم، حسن احمدلو در جلسه اتاق اصناف قم که با حضور علی لاریجانی  رئیس مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات این اداره برگزار شد، با اشاره به بررسی مالیات و عملکرد سال 94 این اتاق اظهار داشت: بر اساس دستورات و تأکیدات ریاست مجلس جلسات متعددی با اداره کل مالیات استان برگزار شد که مقرر گردید مالیات سال 94 بر اساس سال 93 محاسبه شود.

وی اتحادیه‌های اتاق اصناف قم را 62 اتحادیه دانست و افزود: 40 هزار واحد صنفی در قم مشغول فعالیت هستند و از ماه آینده انتخابات تمام اتحادیه‌ها به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف قم خاطرنشان کرد: 30 سال است صنوف مزاحم در شهر وجود دارد و نتوانسته‌ایم آنها را خارج کنیم که خواهشمندیم سه هکتار زمین وعده شده به اصناف واگذار شود تا اصناف مزاحم در آنجا مستقر شوند.

وی به نازیباسازی شهر توسط برخی اصناف اشاره کرد و گفت: واگذاری سه هکتار برای منافع مردم شهر است و منافع فردی در آن دخیل نیست.

احمدلو با بیان اینکه ادغام برخی اتحادیه‌ها در جهت چابک‌سازی در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: ادغام اتحادیه‌های همگن، عدم توانایی داشتن اتحادیه و عدم به حد نصاب رسیدن در دستور کار قرار دارد.

مالیات بر ارزش افزوده مشکل اصلی اصناف قم است‌

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف قم نیز با بیان اینکه باید اصلاحاتی در قانون ارزش‌افزوده صورت بگیرد، گفت: باید کمیته مشترکی از اصناف، دارایی و استانداری تشکیل شود تا مشکلات صنوف به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

‌سید ابراهیم صحفی ‌اظهار داشت: اصناف قم در حال حاضر مشکلات فراوانی در مالیات‌ها و مالیات بر ارزش افزوده دارند که جلسات متعددی در این زمینه  برگزار شده و توافقات خوبی برای بند "ج" شده است.

وی خاطر نشان کرد: ممیزین مالیاتی بدون دریافت مستندات اقدام به تشخیص مالیات‌ها می‌کنند که در برخی موارد اصناف تا چهار برابر مشمول دریافت مالیات می‌شوند.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف قم تصریح کرد: مالیات بر اساس خرید سبب آشفتگی توزیع شده است چرا که از تولیدکننده تا مصرف کننده دریافت می‌شود که موجب ایجاد مشکلاتی شده است.

وی با بیان اینکه باید اصلاحاتی در قانون ارزش‌افزوده صورت بگیرد، افزود: باید بررسی‌های مجددی صورت گیرد تا مالیات بر ارزش‌افزوده فقط از مصرف‌کنندگان دریافت شود.

صحفی 85 درصد اصناف قم را دارای مقاطع زیر دیپلم دانست و گفت: مقرر شده تکالیف سیستم مالیاتی، حسابداری‌ها و... به صورت الکترونیکی انجام شود که به علت عدم توانایی برخی اصناف آنها با مشکلاتی روبرو شده‌اند.

رئیس اتحادیه بنکداران قم پرونده‌های اصناف در اداره مالیات را سنگین عنوان کرد و گفت: باید کمیته مشترکی از اصناف، دارایی و استانداری تشکیل شود تا مشکلات صنوف به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار