رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم گفت: رهبر معظم انقلاب بارها بر اساس اصل 44 قانون اساسی مبنی بر تقویت بخش خصوصی تأکید می‌کنند اما در بخش نشر شاهد حضور ناشران دولتی و حمایت از آنها هستیم.
کد خبر: ۲۶۴۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸ 22 July 2016
به گزارش تابناک قم، حمید خرمی با بیان اینکه بیش از یک هزار و 200 ناشر و بیش از 200 کتاب‌فروشی در قم وجود دارد، اظهار کرد: تعداد کتاب‌فروش نسبت به ناشر باید بیشتر باشد، در صورتی که این امر محقق نشده، بنابراین در بحث توزیع کتاب ضعیف هستیم.

وی خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بیشتر در این زمینه دقت کند و به جای اینکه مجوز برای نشر بدهد، باید به مراکز پخش و کتاب‌فروشی‌ها یارانه داده شود و از آنها حمایت کند.

رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان استان قم با بیان اینکه اکنون کتاب‌فروشی‌ها از مالیات معاف شدند، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیر این قضیه بودند، بنابراین کتاب‌فروشی‌های دارای مجوز از اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان از امسال مالیات پرداخت نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: سال‌های گذشته تنها ناشران از مالیات معاف بودند، بنابراین افراد متقاضی، پیگیر نشر بودند اما اکنون اقدام مناسبی در معافیت مالیاتی انجام شده که متقاضیان به سمت کتاب‌فروشی بروند.

خرمی با بیان اینکه با پیگیری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد معافیت مالیاتی کتاب‌فروشان به ثمر نشست، گفت: به اتحادیه ناشران سراسر کشور نیز بیان شد کتاب‌فروشی‌های دارای مجوز از اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان از مالیات معاف هستند.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش مراکز عرضه، کتاب‌ها از انبار ناشران خارج می‌شود و باید در نظر داشت اگر کتاب عرضه شود، کتاب‌ها خریداری می‌شود.

رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان استان قم حضور ناشران دولتی را مهم‌ترین مشکل ذکر کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب بارها بر اصل 44 قانون اساسی مبنی بر تقویت بخش خصوصی تأکید کردند، بنابراین باید به این امر توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: با وجود این امر که نشر حوزه دین هر روز ضعیف‌تر می‌شود، به تدریج نهادهایی کتاب‌های حوزوی تألیف و چاپ کردند که این امر لطمه سنگینی به کتاب‌های دینی و حوزوی ناشران خصوصی می‌زند و سبب می‌شود کتاب‌های ناشران خصوصی خریداری نداشته باشد.

خرمی یادآور شد: کشورهای دیگر ناشر دولتی ندارند، هر کتابی بخواهند به ناشر خصوصی سفارش داده می‌شود و ناشر چاپ می‌کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار