مدیرکل منابع طبیعی استان قم مطرح کرد
مدیرکل منابع طبیعی استان قم با بیان اینکه در گذشته ۶ مورد دیگر آتش‌سوزی در مراتع منطقه کرمجگان قم رخ داده است گفت: از ابتدای تابستان یک مورد آتش‌سوزی در خلجستان و ۷ مورد در روستای کرمجگان قم رخ داده است.
کد خبر: ۲۶۴۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۵ 23 July 2016
به گزارش تابناک قم، سید محمد تقی سجادی در گفت‌وگو با اشاره به آتش سوزی رخ داده در مراتع روستای کرمجگان اظهار داشت: این آتش‌سوزی در مختصات جنوبی غربی کرمجگان بعد از امامزاده رخ داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم عامل انسانی را علت آتش‌سوزی عنوان کرد و گفت: از آنجا که این منطقه برای چندمین بار طعمه حریق شده است علت آن به سرعت پیگیری خواهد شد اما چون این منطقه از جمله مناطق گردشگری است عمده دلیل ایجاد آتش‌سوزی بی‌احتیاطی مردم است و این مناطق نیز چون حجم زیادی بوته خشک دارد آتش به سرعت در منطقه پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه در گذشته نیز6 مورد دیگر آتش‌سوزی در مراتع این منطقه رخ داده است افزود: آتش‌سوزی‌های گذشته در ابعاد کوچک 3 تا 4 هکتار بوده است اما حریق روز گذشته در ابعاد وسیع‌تر بیش از 15 هکتار بود که خوشبختانه با همکاری یگان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و اهالی روستا کنترل و خاموش شد.

سجادی با اشاره به اینکه از ابتدای تابستان یک مورد آتش‌سوزی در خلجستان و 7 مورد در روستای کرمجگان رخ داده است تصریح کرد: در حادثه امروز آتش‌سوزی در مراتع بود که از باغات و مناطق مسکونی روستا فاصله داشت حریق در مناطق مرتعی متفاوت از مناطق مسکونی است و اطفای آن با امکانات سبک اطفای آتش امکان‌پذیر است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم خاطرنشان کرد: 5 اکیپ برای اطفای حریق در این مناطق صعب‌العبور برای اطفای حریق حضور داشتند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار