امام جمعه موقت قم:
امام جمعه موقت قم با اشاره به اینکه نشانه های بدعهدی‌های آمریکا در برجام به چشم می‌خورد، گفت: ملت از مسئولان انتظار دارند که اگر کوچکترین نقضی نسبت به برجام از سوی آمریکا صورت گیرد وضعیت را به قبل از توافق نامه برگردانده شود.
کد خبر: ۲۶۴۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۳ 23 July 2016
به گزارش تابناک قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه قم در مصلی قدس در مورد برجام عنوان کرد: 6 ماه از اجرای برجام گذشته است دبیر کل سازمان ملل جناب بان کی مون گزارشی 19 صفحه‌ای تهیه کرده و اتهامات بی اساسی را متوجه جمهوری اسلامی نموده است.

امام جمعه موقت قم افزود:البته از بان کی مون جای تعجب نیست چرا که تحت تاثیر تطمیع و تهدید قرار می‌گیرد وی چندی قبل در بیانیه ای عربستان را به عنوان ناقض حقوق کودکان محکوم کرد و بعد از مدتی آن را پس گرفت و گفت که عربستان ما را تهدید کرده که اگر پافشاری کنیم کمک های خود را قطع می کند.

وی خاطرنشان کرد: بان کی‌مون که از عربستان می‌ترسد و بیانیه رسمی در سازمان ملل را پس می‌گیرد معلوم است اگر زیر فشار آمریکا قرار گیرد چه می کند باید گفت تنها 6 ماه از مسئولیت بان کی مون باقی مانده و ما توصیه می کنیم که در این مدت آبروی خود را در آینده حفظ کند  .

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: به بان کی مون چه ارتباطی دارد سردار سلیمانی به عراق می‌رود، سردار سلیمانی پرچمدار مبارزه با تروریست است مگر شما ضد تروریست نیستید شما مسائل موشکی ما را بیان می کنید چرا در برابر کشتار یمن سکوت می کنید؟ چرا در برابر سلب تابعیت شهروندان بحرینی سکوت می کنید؟ چرا 52 لایحه‌ در کنگره آمریکا علیه ایران مطرح کرده اند که با روح برجام مخالف است حرفی نمی زنید دست از دو گانه سخن گفتن و دو گانه عمل کردن دست بردارید.

امام جمعه موقت قم با تاکید بر اهمیت امنیت فرهنگی در جامعه عنوان کرد:امر به معروف و نهی از منکر از مولفه های مهم در حفظ امنیت فرهنگی جامعه و صیانت از ارزشهای الهی می باشد امر به معروف واجبی است که در جامعه ما به فراموشی سپرده شده است.

وی تصریح کرد:افرادی که باید به امر به معروف اهتمام ورزند از آن جایی که احساس پشتوانه ای ندارند دچار بی انگیزگی شده اند و این ارزش مهم در جامعه رنگ باخته است در حالی که انسان جزئی مستقل از جامعه محسوب نمی شود و دارای حیات اجتماعی نیز می باشد.

آیت الله حسینی بوشهری افزود:همان گونه که انسان در رابطه با خداوند احساس مسئولیت می کند باید در رابطه با دیگران نیز احساس مسئولیت داشته باشد چرا که اسلام دین عزلت نشینی و انزوا نیست و همه دارای مسئولیت اجتماعی در برابر رفتار دیگران نیز می باشند.

وی در ادامه به برخی از رویدادهای مهم در هفته پرداخت و اظهار داشت:5 مرداد ماه سالروز اقامه نماز جمعه در تهران با حکم رهبر فقید انقلاب توسط آیت الله طالقانی می باشد.

وی در خصوص اهمیت جایگاه نماز جمعه گفت:روزی که امام خمینی(ره) چنین حکمی را داد کسی به عظمت نماز جمعه بعد از انقلاب توجهی نداشت در حالی که می بینیم امروز نماز جمعه در کشور توسعه یافته و حتی در روستاها نیز خطیب جمعه حضور دارد.

آیت الله حسینی بوشهری یادآور شد:نماز جمعه جلوی فتنه ها و مشکلات تهدید کننده انقلاب اسلامی را می گیرد و قلب فرهنگی است در این راستا ما قدردان حضور مردم در صفوف نماز جمعه هستیم و امیدواریم جامعه نیز فرزندان خود را برای حضور در نماز جمعه تشویق نمایند.

وی در مورد سالگرد انجام عملیات غرور آفرین مرصاد گفت:بعد از قطع نامه 598، صدام با همکاری منافقین با شعار از مهران تا تهران دست به عملیات انتحاری زد تا ظرف 48 ساعت به تهران برسند.

امام جمعه قم ادامه داد:آنها کور خوانده بودند چون عملیات مرصاد کمین گاهی برای دشمن بود در این عملیات 4800 نفر در این عملیات کشته شدند، 400 نفربر، 120تانک و مقدار زیادی ابزار جنگی از بین رفت و توان نظامی منافقان نابود شد و این عملیات ارزشمندی بود.

وی خاطرنشان کرد:آن روز منافقان با همکاری صدام دست به عملیات نظامی زدند و امروز در فرانسه قلب ادعای آزادی و حقوق بشر همایشی برگزار می کنند و مفلوک ترین انسان از کشور عربستان برای آنها هورا می کشند.

آیت الله حسیین بوشهری تصریح کرد:ما به فرانسه ای هشدار می دهیم که فراموش نکنید چه حادثه تروریستی در کشورتان اتفاق افتاد مگر تروریسم خوب و بد دارد همچنین به سعودی ها هشدار می دهیم که هر روز توطئه ای را آغاز نکنید.

وی تاکید کرد: این ملت دارای پشتوانه های اعتقادی است شما به پشتیبانی اربابان خود دست به چنین کاری می زنید این ملت در موقع لزوم دست به اقدام می زند.

امام جمعه قم در مورد حقوق ها و فیش های نجومی گفت:مسئولین و مردم پیگیر هستند انتظار ملت این است که نسبت به این حقوق ها رسیدگی شود این ها خیانت به نظام و انقلاب و ارزش های اسلامی است.

وی در خصوص کودتای ترکیه اظهار داشت:ما به مسئولان ترکیه توصیه می کنیم و با همسایگان آشتی کنید و تمام برنامه‌هایی که در مسیر تخریب بنیان‌های نظامی و اقتصادی سوریه داشته‌اید دست بردارید جمهوری اسلامی کودتا را محکوم کرده و همراهی خود را با مردم این کشور اعلام کرده است.

وی در پایان با اشاره به رویدادهای بحرین عنوان کرد: 200 نفر از علمای بحرین متنی را در دفاع از شیخ عیسی قاسم مطرح کرده اند ما اقدامات دولت بحرین را در شکنجه و سلب تابعیت را محکوم می کنیم .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار