دولت مسأله حجاب را جدی بگیرد، ساده تصور نکند و بداند مردم مملکت خواهان حجاب هستند، افراد دیگر هم باید خود را تطبیق کنند با شرایط کشوری که در آن زندگی می کنند، اکثریت مردمش خواهانِ حجاب و عفاف هستند.
کد خبر: ۲۶۴۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹ 23 July 2016
آیت الله ناصر مکارم شیرازی پنجشنبه شب پس از اقامه نماز مغرب و عشا در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) در صحن جامع رضوی، خطاب به همه مردم اظهار کرد: گرامی داشت هفته حجاب و راهپیمایی هایی که برگزار شد نشان داد، اکثریت قاطع زنان این کشور طرفدار حجاب هستند، اقلیتی هم که نیستند باید خود را تطبیق دهند.
 
وی با تأکید بر این که دولت باید در مسأله حجاب از خود شروع کند، عنوان کرد: دولت بر نهادهای دولتی که مسلط است؛ در ادارات، بیمارستان ها، دبستان ها، دبیرستان ها، دانشگاه ها به بانوان کارمند رعایت حجاب را متذکر شود، نیاز به مجازات کسی نیست برای کسانی که حجاب را رعایت می کنند امتیازاتی قائل شوند و کسانی که رعایت نمی کنند امتیازاتی را کم کنند همین عامل سبب رعایت همگانی حجاب می شود.
 
آیت الله مکارم شیرازی افزود: سپس بانک ها و نهاد دیگر جامعه ملحق شوند در نهایت چهره جامعه عوض می شود، چندین مرتبه متذکر شویم که حجاب تنها یک حکم شرعی نیست، حجاب آثار زیادی در سطح جامعه دارد نبود حجاب مفاسد زیادی در پی دارد.
 
این مرجع تقلید گفت: دولت مسأله حجاب را جدی بگیرد، ساده تصور نکند و بداند مردم مملکت خواهان حجاب هستند، افراد دیگر هم باید خود را تطبیق کنند با شرایط کشوری که در آن زندگی می کنند، اکثریت مردمش خواهانِ حجاب و عفاف هستند.

منبع: انتخاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار