استاندار قم:
استاندار قم تک شهرستانی بودن استان قم را یکی از مشکلات این استان خواند و گفت: در راستای گسترش جغرافیایی این استان اقداماتی انجام شده است اما استان قم باید در گروه استان‌های ویژه قرار گیرد.
کد خبر: ۲۶۴۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲ 23 July 2016
به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه(س) برگزار شد، با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید در اولویت امور مسؤولان استانی قرار گیرد، اظهار کرد: مردم، مراجع تقلید و طلاب حوزه‌های علمیه در استان قم همکاری مطلوبی با مسؤولان نظام اسلامی دارند.

وی با تاکید بر اینکه افزایش بهره‌وری در استان قم مورد توجه قرار گرفته است، اضافه کرد: فرودگاه قم یکی از مشکلات اصلی استان قم بوده که نسبت به آن حساسیت‌های بسیاری وجود دارد و حاکمیت باید در این بخش با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مشارکت داشته تا این حرکت ادامه داشته باشد.

استاندار قم با اشاره به انجام پیگیری‌های لازم برای رفع مشکل فرودگاه تصریح کرد: طرح جامع شهر قم در حال سپری کردن مراحل تکمیلی است و امیدواریم با مشارکت‌های دستگاه‌های اجرایی به پایان برسد.

وی از منوریل به عنوان یکی از پروژه‌های بلاتکلیف استان قم یاد کرد و ادامه داد: خط دوم مترو احیا می‌شود و تکمیل پروژه آب قم با تخصیص اعتبارات لازم در دستور کار قرار می‌گیرد.

صادقی وضعیت تخصیص اعتبارات سفر رهبر انقلاب اسلامی به قم را مطلوب خواند و افزود: دستگاه‌های اجرایی نگاه مطلوبی نسبت به اجرای قانون داشته و در برگزاری انتخابات هم تخلفی مشاهده نشده است.

وی تقویت واحدهای تولیدی و صنعتی را یکی دیگر از اولویت‌های استان قم برشمرد و خاطرنشان کرد: رفع موانع تولید و تقویت بسترهای فکری و ساختاری برای جذب سرمایه‌گذاران مورد توجه مسؤولان استانی قرار گرفته است.

صادقی با تاکید بر اینکه بستر جذب سرمایه‌گذاری باید در استان قم فراهم شود، گفت: تغییر الگوی کشت و بیابان‌زدایی در تغییر اقلیم استان تاثیر بسیاری دارد.

استاندار قم از ظرفیت‌های گردشگری این استان یاد کرد و ادامه داد: حرکت‌های مطلوبی در حوزه‌های مختلف توسط سرمایه‌گذاران درحال انجام است اما توسعه این حرکت‌ها می‌تواند آبادی و موفقیت‌های بیشتری را برای استان به دنبال داشته باشد به همین علت رفع موانع جذب سرمایه‌گذاران در قم به صورت ویژه دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی باید برای پیشبرد اهداف خود فرهنگ اقتصاد مقاومتی را در میان اقشار مختلف نهادینه کند، مطرح کرد: تقویت ارکان اقتصاد مقاومتی در استان قم توسط ستاد فرماندهی قرارگاه اقتصاد مقاومتی به صورت جدی دنبال می‌شود.

صادقی تک شهرستانی بودن استان قم را یکی از مشکلات این استان خواند و تصریح کرد: در راستای گسترش جغرافیایی این استان اقداماتی انجام شده است اما استان قم باید در گروه استان‌های ویژه قرار گیرد زیرا اکنون این استان در بخش اعتبارات جایگاه مطلوبی را به خود اختصاص نداده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار