رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با اشاره به اینکه ۴۰ درصد نیروهای ادارات استان قراردادی هستند گفت: بر اساس گزارش عملکرد ارائه‌شده ادارات به استاندار، در این مورد با مدیرانی که خوب عمل نکرده‌اند برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۲۶۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۸ 24 July 2016
به گزارش تابناک قم، سید حسن رضوی عصر امروز در سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان که در تالار امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه جلسه توزیع اعتبارات در خردادماه برگزار می‌شد اما امسال این جلسه با تأخیر برگزار شد اظهار داشت: امسال بودجه را 2 دوازدهم تصویب شد و تیرماه توزیع اعتبارات انجام شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم بابیان اینکه مدل‌هایی برای توزیع تدوین‌شده بود در این جلسه به رأی گذاشته می‌شود افزود: برخی دستگاه‌ها جذب اعتبارات خوبی داشتند اما اعتبارات برخی دستگاه‌ها انتقال داده شد.

وی بابیان اینکه  راهکار قانونی بودجه 94 اعمال‌شده که بر اساس آن اعتبار پروژه‌های ادامه‌دار به سال بعد منتقل می‌شود تصریح کرد:  با این تبصره قدرت مانور مدیران را زیاد کردند اما نباید این‌گونه تلقی شود که زمان برای ما مهم نیست زمان حرف اول را در اجرای پروژه‌ها می‌زند.

رضوی در بررسی و تصویب الگوی توزیع اعتبارات هزینه‌ای در سال 95 عنوان کرد: بر اساس گزارش عملکرد ارائه‌شده ادارات به استاندار، در این مورد با مدیرانی که خوب عمل نکرده‌اند برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با اشاره به اینکه پیشنهاداتی برای جبران سایر هزینه‌ها ارائه کرده‌ایم ادامه داد: نخستین پیشنهاد این است که 3 و نیم درصد اعتبارات هزینه‌ای 31 استان را توزیع نکنیم یا هزینه دستگاه‌های حاکمیتی از دوش این اعتبارات حذف شود.

وی با اشاره به اینکه 40 درصد نیروهای ادارات استان قراردادی هستند افزود: پیشنهاد دیگر این است که نیروهای قراردادی تبدیل وضعیت شوند که در این صورت دست ادارات باز می‌شود البته این گزینه از زوایای مختلف بهتر است.

رضوی با تاکید بر اینکه  شورای برنامه‌ریزی استان پارلمان محلی است که در آن شاخصه عملکرد مدیران دیده می‌شود خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی در وزارت خانه‌ها از محل بودجه استان‌ها کاهش داده‌شده است اگر مدیری از تهران از گلوبال و هزینه‌ای اعتبار بگیرد شاهکار است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با اشاره به اینکه برای اعتبارات میراث فرهنگی پروژه‌های نیمه‌تمام استان موردتوجه است گفت: اگر قم یکی از کلان‌شهری های زیارتی است باید اعتبارات ملی دریافت کند درصورتی‌که اداره کل میراث فرهنگی 7 میلیارد تومان اعتبارات ملی جذب کند 2 میلیارد تومان استانی تخصیص می‌یابد.

وی بیان کرد: مدل توزیع اعتبارات سال  95 استان با 19 حق رای 18 موافق 1 مخالف در شورای برنامه ریزی تصویب شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار