مدیر ستاد اقامه نماز استان قم از مشکل کمبود بودجه ستاد اقامه نماز قم خبر داد.
کد خبر: ۲۶۵۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲ 24 July 2016
به گزارش تابناک قم، محمد خامه‌یار در حاشیه بازدید امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس از ستاد اقامه نماز با اشاره به مشکلات بودجه‌ای ستاد اقامه نماز قم گفت: تفاهم‌نامه‌های بسیاری با مراکز و بخش‌های مختلف استان قم امضا کرده‌ایم ولی هنوز هیچ اعتبار استانی به ما نرسیده است.

وی افزود: ستاد اقامه نماز استان قم، در راستای گسترش اقامه نماز، تفاهم‌نامه‌های متعددی را با ارگان‌ها و نهاد‌های مختلف امضا کرده است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم،‌ ادامه داد: برای تبلیغ اقامه نماز،‌ تا کنون بیش از 100 نیرو در بخش «یاوران نماز» از استان قم جذب کرده‌ایم.

وی از ساخت نماز‌خانه‌های جدید در محل اقامت زائران در استان قم خبر داد و اضافه کرد: تلاش ما بر این است که اگر بودجه کافی دریافت کنیم، نماز‌خانه‌های ‌خوبی را در‌ تمام مکان‌های اسکان زائران و پارک‌ها احداث کنیم.

خامه‌یار افزود: با همکاری دستگاه‌ها، در بیش از 70 اداره طرح اقامه نماز را اجرا می‌کنیم و به صورت مداوم و مرتب جلسات مشترکی با مسؤولان اجرای این طرح در هر اداره برگزار می‌شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم عنوان کرد: برای بررسی وضعیت نماز‌خانه‌ها از نظر ساختمانی، بهداشتی و ... کمیته‌هایی تشکیل داده‌ایم که اعضای این کمیته با بازدید از نماز‌خانه‌های بین‌راهی استان قم،‌مشکلات‌ آن‌ها را برطرف کرده و به وضع آن‌ها رسیدگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه دسترسی به مسجد سلفچگان دشوار است،‌ گفت: مسجد سلفچگان مسجد خوبی است اما به دلیل مشکلات ورودی به این مسجد،‌ کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ برای استفاده بهتر و راحت‌تر از این مسجد، باید راه ورودی به این مسجد اصلاح شود.

خامه‌یار ادامه داد: بر اساس نظر سنجی که بین مسافران و زائران انجام دادیم،‌ بیشتر مردم معتقد بودند نماز‌خانه‌های بین ‌راهی استان قم نسبت به نماز‌خانه‌های بین‌راهی سایر استان‌ها برتر است ولی ما هنوز از وضعیت نماز‌خانه‌های بین‌راهی راضی نیستیم و مسؤولان باید هرچه بیشتر برای بهبودی وضعیت آن‌ها به ستاد اقامه نماز استان قم کمک کنند.

‌ مدیر ستاد اقامه نماز استان قم با اشاره به برگزاری دوره‌های  آموزشی پیرامون نماز گفت: دوره‌های آموزشی پیرامون نماز برای روحانیونی که مسؤولیت امامت جماعت ادارات و مراکز را به عهده دارند به صورت ضمن خدمت برگزار می‌شود.

وی همچنین از تلاش برای برگزاری اجلاس سراسری نماز با حضور مراجع و علما در قم خبر داد و اضافه کرد: این طرح هنوز به نقطه دلخواه ما نرسیده است و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک بتوانیم با کمک بخش‌های مختلف موفق به برگزاری این اجلاس سراسری شویم.

خامه‌یار در بخش دیگری از سخنانش، کمبود بودجه ستاد اقامه نماز قم را یکی از مشکلات این ستاد در پیشبرد برنامه‌هایش دانست و افزود: با وجود امضای تفاهم نامه‌هایی با مراکز و بخش‌های مختلف، هنوز هیچ اعتبار استانی به ما نرسیده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار