همزمان با میلاد بانوی کرامت
مراسم جشن میلاد حضرت معصومه (س) در حرم کریمه اهل بیت (س) برگزار شد و ضریح مطهر دخت موسی بن جعفر(ع) با حضور گسترده زائران و مجاوران این حضرت گلباران شد.
کد خبر: ۲۷۱۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹ 04 August 2016
به گزارش تابناک قم، مراسم جشن میلاد حضرت معصومه(س) شامگاه چهارشنبه با حضور زائران و علاقه مندان مکتب اهل بیت(س) در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد.

ضریح مطهر حضرت معصومه(س) با حضور گسترده زائران گلباران شد و زائران فرا رسیدن میلاد دخت موسی بن جعفر(ع) و آغاز جشن‌های دهه کرامت را گرامی داشتند.

حرم حضرت معصومه(س) گلباران شد

در مراسمی که  به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) در شبستان امام خمینی (ره) برگزار شد حجت‌الاسلام حسینی قمی به سخنرانی پرداخت و حاج سید مهدی میرداماد نیز مدیحه سرایی کرد.

صبح امروز نیز در سالروز ولادت حضرت معصومه(س) مراسم ویژه خطبه خوانی برگزار شد.

حضرت معصومه(س) گنجینه ای الهی در دل قم 
    
حجت الاسلام علی اشرف عبدی مدیر حرم حضرت معصومه (س)، با اشاره به کتاب دُر عصمت از تالیفات خود عنوان کرد: در این کتاب از عظمت شخصیت حضرت معصومه(س) سخن گفته شده و شرح آن توصیف آن حضرت از زبان ائمه اطهار(ع) می باشد.

مدیر حرم حضرت معصومه (س )تصریح کرد: حضرت معصومه (س) از شخصیت و مقام والای معنوی برخوردار می باشد و از متن احادیث این موضوع قابل برداشت است.

وی خاطرنشان کرد: با تامل در این روایت راز عظیم الشان بودن ایشان آشکار می شود بی شک از ویژگی های برجسته این شخصیت بزرگوار می توان پارسایی، طهارت و معنویت را نام برد.

عبدی اظهار کرد: وجود این بانوی بزرگ زیبننده است و ایشان نقش ارزشمندی در نگارستان هستی است که معنویت روح بخش آن حضرت در وجودش هویدا است.

وی گفت: دختران و زنان جامعه باید دل را با شمیم دل نواز حضرت پیوند بزنند و از ویژگی ها و شخصیت معنوی ایشان بهره مند گردند.

مدیر حرم حضرت معصومه (س) یادآور شد: در صفحه 68 کتاب دُر عصمت آمده است که این بانوی معصوم گنجینه ای الهی است که به سرزمین قم آمد و به واسطه حضورش این شهر روح معرفت یافته است.

وی گفت: اگر چه حضرت معصومه به ظاهر انسانی معمولی است اما ارزش باطنی ایشان در آسمان ها موج می زند و ایشان همچون باران رحمتی است که در قم فرود آمده است.

حجت الاسلام عبدی بیان کرد: قم جای پای جبرئیل است و قداست قم به واسطه وجود حضرت معصومه است وگرنه خاک، همان خاک است.

وی تصریح کرد: ایشان انسانی وارسته و با ایمان و با تقوا بودند که به اخلاقی نیک زیبنده شده است از یک سو در خاندان رسالت و ولایت رشد یافته و تحت تربیت قرار گرفته و از سویی با تقوای الهی جزئی از معصومین خاص است که دارای روحی معنوی است.

مدیر حرم حضرت معصومه (س) افزود: باید قدر چنین گوهری را در قم بدانیم چه بسا فضای معنوی حرم مطهر، چشمه نورانیت را به روی دل ها باز کرده و در انسان تحول ایجاد کرده است.

حجت الاسلام عبدی در خصوص ازدواج نکردن حضرت معصومه (س) عنوان کرد:چند احتمال در این باره وجود دارد اول اینکه حکام بنی عباس به نوعی خفقان و اختناق در جامعه به وجود آورده بودند و هارون علیه خاندان برخوردهای ستمگرانه و بی رحمانه ای داشت و جامعه ای رعب آور ایجاد کرده بود.

وی خاطرنشان کرد:چنین شرایطی تاثیر به سزایی در فضای اجتماعی داشت و با اینکه ازدواج سنت حسنه ای بوده اما وقتی خفقان اجازه نمی داده تا افراد هم کفو به سراغ این بانو بیایند زمینه را برای ازدواج نکردن حضرت معصومه (س) فراهم کرد.

مدیر حرم حضرت معصومه (س) اظهار داشت: ممکن بود ایشان هم کفو داشته باشند اما در آن شهر ساکن نبودند و دوران خفقان موجب مهاجرت آنها بود و یا مجبور به مهاجرت بودند در جهت تبلیغ و یا اینکه آنها را تبعید می کردند در فضایی که دو هم کفو نتوانند ازدواج کنند و این شرایط موجب شد تا ازدواج برای حضرت معصومه امکان پذیر نباشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
یا حضرت معصومه
مریم السادات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
تبریک به حضرت بی بی و همه دختران ایران زمین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار