بیان حکیمانه حقایق و وقایع در حد مقدور، ایجاد روحیه امید، نشاط و آرامش در مخاطب، تلاش برای پیشرفت و اعتلای کشور، تقویت روحیه شهامت و شجاعت در جامعه از وظایف اصلی رسانه ها و خبرنگاران است. در مجموع خروجی کار خبرنگاران باید مصداق امر به معروف و نهی از منکر باشد.
کد خبر: ۲۷۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱ 05 August 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس قم برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت اظهار داشت: این ماه شروعش با میلاد کریمه اهل بیت (س)، نیمه آن میلاد شاهچراغ، 11 ذی القعده میلاد امام رضا (ع) و پایانش شهادت امام جواد (ع) است از همین رو این ماه باید به نام ماه علی ابن موسی الرضا (ع) نامگذاری شود.

امام جمعه قم ادامه داد: وجود مبارک امام صادق (ع) درباره کریمه اهل بیت (س) فرموده همه شیعیان من به برکت شفاعت حضرت معصومه (س) به بهشت می‌روند، و نیز در باب زیارت بانوی کرامت می‌فرمایند زیارت حضرت معصومه (س) معادل بهشت است.

وی تصریح کرد: حیف است که در شهر کریمه اهل بیت(س) باشیم و بی حجابی و بدحجابی را شاهد باشیم، مسئولی به وظیفه خود عمل نکند و کاسب شهر، کم فروشی کند زیرا قم حرم اهل بیت(ع) و حرمت دارد؛ امام صادق(ع) در روایتی فرمودند عباد صالح خداوند سرانجام یهودیان را شکست می‌دهند و وقتی از ایشان سوال شد این عباد چه کسانی هستند فرمود اهل قم.

خطیب جمعه قم با تبریک روز خبرنگار گفت: بیان حکیمانه حقایق و وقایع در حد مقدور، ایجاد روحیه امید، نشاط و آرامش در مخاطب، تلاش برای پیشرفت و اعتلای کشور، تقویت روحیه شهامت و شجاعت در جامعه از وظایف اصلی رسانه ها و خبرنگاران است.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت (س)، رعایت عفت عمومی در کشور، افشای توطئه های دشمن، رعایت حق الله و حق الناس در مورد آبروی مردم، بیان آفات و آسیب های فراروی نظام، مسئولان و مردم را از دیگر وظایف خبرنگاران برشمرد و افزود: خروجی کار رسانه ها و خبرنگاران باید مصداق امر به معروف و نهی از منکر باشد. 

وی در ادامه ابراز داشت: هفته حج در حالی برگزار می‌کنیم که زائران ایران اسلامی به دلیل کارشکنی‌های سعودی‌های کودک کش از انجام این فریضه الهی محروم هستند.

آیت الله سعیدی افزود: سعودی‌ها به جای خدمت به زائران خانه خدا به یمن و سوریه حمله کرده‌اند و زائران را برای آمدن به حج محروم می‌کنند از طرفی هم با یهودیان و صهیونیست‌ها هم پیمان می‌شوند.

امام جمعه قم به دیدار رهبری با اقشار مختلف مردم و فرمایشات مهم ایشان پرداخت و افزود: رهبری فرمودند مشکلات معیشتی مردم دغدغه مستمر من است و تنها راه حل، این است که به مردم تکیه و از ظرفیت‌های داخلی بهره گرفته شود.

وی ادامه داد: به فرموده رهبری، مردم نباید از محصولات خارجی که مشابه داخلی دارد استفاده کنند زیرا این کار سبب تضعیف ظرفیت‌های داخل کشور می‌شود.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) با بیان اینکه خواسته مردم ایران از مسئولان آن است که فرموده رهبری مبنی بر مبارزه جدی با قاچاق را با جدیت در دستور کار قرار دهند گفت: قاچاقچیان باید متوجه باشند اگر بخواهند با ورود کالای خارجی، آتش به جان تولید داخلی بزنند، مدیران کشور هم کالای قاچاق آنها را به آتش می‌کشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار