در تابستان امسال طرح ذوالفقار 8 با بهره گیری از 100 اکیپ انتظامی استان به منظور دستگیری سارقان سابقه‌دار، جمع‌آوری معتادان و فروشندگان جزء مواد مخدر و پاکسازی مناطق آلوده از مواد مخدر، زمین گیر کردن افراد شرور و مجرمان خطرناک اجرا می‌شود.
کد خبر: ۲۷۳۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷ 08 August 2016
به گزارش تابناک قم، سردار کاظم مجتبایی در نشستی صمیمی با مدیران مسوول اصحاب رسانه استان قم ضمن تبریک دهه کرامت و روز خبرنگار، با تاکید براینکه در حوزه پيشگيري و اقدامات فرهنگي دچار چالش هستیم، افزود: همچنین 20درصد از دستگيرشدگان اتباع خارجي هستند و نبايد فردي از يک کشور ديگر به خود اجازه دهد که در کشور ما مرتکب جرم شود.

به گفته وی؛ 53 درصد از دستگيرشدگان را در سال جاري افراد بيکار تشکيل مي دهند و‌ اين مهم نشان دهنده ناکارآمدي شاخصه هاي توليد است.

فرمانده انتظامی قم در ادامه از برگزاري طرح ذوالفقار 8 با هدف دستگيري سارقان سابقه دار، جمع آوري معتادان و فروشندگان موادمخدر و زمين گير کردن افراد شرور در قم خبر داد و گفت:اين طرح با بهره گيري 100 اکيپ در دو وضعيت نامحسوس و محسوس در حوزه پليس هاي آگاهي، مواد مخدر و اطلاعات اجرا مي شود.

مجتبایی با بيان اينکه تاکنون عده زيادي در عمليات نامحسوس پليس قم دستگير شده اند، افزود: بزودي عمليات آشکار و محسوس نيز اجرايي و اميدوارم اين طرح باعث ارتقاء امنيت اجتماعي و آرامش عمومي جامعه شده و به توسعه فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي و امنيتي استان کمک کند.

وی همچنین مباحث ترافيکي در قم را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: اولويت پليس حل معضلات ترافيکي در قم است و ضعيف بودن زير ساخت هاي ترافيکي در قم باعث تشديد مشکلات ترافيکي در قم مي شود.

مجتبایی با بيان اينکه 300هزار موتورسيکلت در قم تردد مي کنند و60درصد تصادفات مربوط به موتور سواران است، گفت: پليس قم در سال گذشته حدود 20هزار موتورسيکلت را توقيف کرد و روزانه نيز حدود 200موتورسيکلت توقيف و جريمه مي شود.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه ویژه رسانه ها و خبرنگاران، گفت: امروز نقش رسانه به حرفه خلاصه نمی شود و در تمام عرصه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تاثیر گذار هستند.

وی تاکید کرد: اگر امروز چالش هایی در فضای مجازی و نا کارآمدی هایی در سطوح مختلف اجتماعی شاهد هستیم به دلیل نبود تشکیک مساعی و دقت نظر در مشکلات این حوزه ها است.

فرمانده انتظامی استان قم،تصریح کرد: :اگر به صورت منطقي از حوزه رسانه ناکارآمدي ها مطرح شود مسئولان نقش شان را به خوبي ايفا خواهند کرد.

مجتبایی تاکید کرد: این فضای دو طرفه انعکاس مشکلات مردم به پلیس و انعکاس فعالیت های پلیس به مردم محصول ارزشمندی همچون امنیت فراگیر را در پی خواهد داشت.

وی گفت: ايران نسبت به کشورهاي منطقه از اعتبار، اقتدار و جايگاه ويژه اي برخوردار است اما با اين نيروي انساني متعهد و ظرفيت هاي بالقوه، بايد همواره در جايگاه هاي مختلف فرهنگي، اقتصادي، سياسي و امنيتي بدرخشد.

وي با بيان اينکه خبرنگاران پايگاه متعامل بين مسئولان و بخش هاي مختلف اجتماع هستند، گفت: نيروي انتظامي خبرنگاران و رسانه ها را در کنار خود مي داند و انتظار داريم که عملکرد مثبت فرماندهي انتظامي استان قم به خوبي منعکس و بالطبع مطلابات مردم نيز بيان شده تا در جهت رفع آن ها تلاش شود. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضاموسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
متاسفانه این طرح های جمع آوری اشرار،معتادین،فروشندگان موادوسارقین مقطعی هستش بااینکه هزینه سنگینی برای اجرای طرح های امنیتی واخلاقی میشه هیچ وقت جواب مثبتی نداده وپس ازچندروزدوباره مناطق بخصوص حاشیه شهرمحل جولان اراذل واوباش،منجمله معتادین میشه.
به هرصورت یک جای کارضعف داره وتامسئولین کلیه نهادها،ارگانهاوسازمانهای متولی مخلصانه نسبت به این امرتصمیم گیری نکنندمطمئن باشیداین طرح هاهیچگونه تٱثیربه سزایی نسبت به براندازی ومحوخلاف وخلافکارنداره ونخواهدداشت وفقط باعث هزینه سازی ازبیت المال مسلمین میشه. چاره اساسی وبنیادین.همین وبس.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار