برگزاری یک مانور ضد تروریستی در قم سبب پخش شایعه بمب گذاری در قم شد اما به گفته یک منبع آگاه این شایعه صحت ندارد.
کد خبر: ۲۸۰۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۶ 18 August 2016
به گزارش تابناک قم، ساعتی قبل در برخی از رسانه‌های اجتماعی، خبری مبنی بر بمب گذاری در یکی از مراکز حوزوی پخش شد. این در حالی بود که هیچ مقام رسمی یا غیر رسمی در این باره خبری نداده بود اما رسانه‌ها از برگزاری مانور ضد تروریسم توسط نیروی انتظامی با خبر شده بودند.

شایعه پراکنی‌ها از سوی یک کانال تلگرامی صورت گرفت که احتمالا برای کسب بازدید بیشتر دست به چنین کاری زده است. این کانال خبر از بمب گذاری در مرکز فقهی آیت الله فاضل لنکرانی و سپس خثی سازی آن داد!

واقعیت چه بود؟

مانوری که عصر دیروز (چهارشنبه 27 مرداد) در خیابان سمیه قم برگزار شد، مانوری ضد تروریستی بود. یک منبع آگاه در گفت و گو با خبرنگار قم نیوز گفت که برای واقعی برگزار شدن این مانور، از سوی برگزارکنندگان، یک بسته در موقعیتی قرار داده شده است و سپس موقعیت حدودی آن روی نقشه اعلام شد تا تیم ضد تروریسم خود آن را بیابد.

برای واقعی تر برگزار شدن این مانور، تمامی عوامل امدادی و پلیس لازم شامل یگان ویژه و یگان مقابله با بمب گذاری در صحنه حاضر شده بود که همین مسئله، برخی از مردم را نگران کرده بود.

نیروی انتظامی در قم تاکنون مانورهای متعددی برگزار کرده است که سال گذشته مانور رهایی گروگان آن در مقابل چشم مردم نیز سبب ایجاد این سوءتفاهم شده بود که موقعیت گروگان گیری به طور واقعی پیش آمده است.

منبع: قم نیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار