در پی شایعه بمب‌گذاری در قم اعلام شد
برگزاری یک مانور ضد تروریستی در قم سبب پخش شایعه بمب گذاری در قم شد. فرمانده انتظامی شهرستان قم از اجرای رزمایشی با سناریو احتمالی بمب گذاری و خرابکاری در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۲۸۰۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸ 18 August 2016
به گزارش تابناک قم، روز گذشته در برخی از رسانه‌های اجتماعی، خبری مبنی بر بمب گذاری در یکی از مراکز حوزوی پخش شد. این در حالی بود که هیچ مقام رسمی یا غیر رسمی در این باره خبری نداده بود اما رسانه‌ها از برگزاری مانور ضد تروریسم توسط نیروی انتظامی با خبر شده بودند.
 
شایعه پراکنی‌ها از سوی یک کانال تلگرامی صورت گرفت که احتمالا برای کسب بازدید بیشتر دست به چنین کاری زده است. این کانال خبر از بمب گذاری در مرکز فقهی آیت الله فاضل لنکرانی و سپس خثی سازی آن داد!
 
اجرای رزمایش با سناریو طرح بمب گذاری در قم
 
در همین راستا فرمانده انتظامی شهرستان قم از اجرای رزمایشی با سناریو احتمالی بمب گذاری و خرابکاری در سطح استان خبر داد.
 
سرهنگ هادی دیده‌ور اظهار داشت: ستاد کل نیروهای مسلح با طرح یک برنامه رزمایش احتمالی بمب گذاری و خرابکاری برای سنجش توان عملیاتی نیروی انتظامی، آن را در استان قم اجرا کرد.
 
وی افزود: این طرح با هماهنگی پلیس پیشگیری ناجا بدون اطلاع قبلی به استان قم، برنامه بمب گذاری بصورت فرضی را در آدرس و مکان مشخصی اجرا کردند که بلافاصله موضوع به پلیس ۱۱۰ اعلام شد که در پی آن عوامل گشتی کلانتری به همراه واحد چک و خنثی یگان امداد سر صحنه حاضر که تمامی مسائل امنیتی، انتظامی به موقع اجرا شد.
 
سرهنگ دیده ور با اشاره با مورد سوری دیگر نیز ادامه داد: این مورد نیز در ساعت و مکان تعیین شده بدون اطلاع عوامل انتظامی استان انجام شد که بلافاصله به محض اطلاع، پلیس با تمام توان رزمی، اطلاعاتی، عملیاتی و ترافیکی در محل حاضر و ضمن اطلاع رسانی به مسئولان استانی در کمترین زمان ممکن تمامی ادارات خدماتی استان نیز از جمله آتش نشانی، اورژانس و غیره بلافاصله در محل حضور پیدا کرده که با مدیریت مناسب معاون هماهنگ کننده استان و کارکنان فرمانده شهرستان بمب سوری مخفی شده در یکی از ساختمان‌های سطح شهر شناسایی و در کمترین زمان توسط واحد چک و خنثی سازی یگان امداد شهرستان مرکز استان خنثی شد.
 
وی با اشاره به رضایت مسئولان از اجرای این رزمایش فرضی اضافه کرد: این طرح بازتاب خوبی داشت و مورد رضایت مسئولان استانی نیز قرار گرفت.
 
فرمانده انتظامی شهرستان قم در پایان خاطرنشان کرد: عملکرد به موقع، دقیق و آگاهانه پلیس قم مورد تقدیر ستاد کل نیروهای مسلح قرار گرفت.
 
برگزاری رزمایش مقابله با تهدیدات امنیتی در قم 
 
حسین امیری مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری قم نیز اظهار داشت: روز گذشته در دو نقطه شهر قم که از قبل تعیین شده بود بمب‌گذاری فرضی صورت گرفت و بلافاصله اعلام وضعیت شد، که یک نقطه در مقابل فرمانداری و یک نقطه در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بود.
 
وی با اعلام اینکه قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا و ستادکل نیروهای مسلح رزمایش آمادگی را برای یگان‌های چک و خنثی‌سازی در کل کشور تعریف کرده است، تصریح کرد: در یک پروسه زمانی در طول سال 95، باید میزان آمادگی یگان‌های امنیتی و انتظامی در داخل استان‌ها برآورد شود.
 
مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری قم افزود: با اعلام ستاد کل نیروهای مسلح باید توان دستگاه‌های امنیتی و انتظامی استان‌ها در مواقع بحران و تهدیدات امنیتی برآورد شود که چقدر آمادگی جهت ورود به این‌گونه عملیات‌ها را دارا هستند و به همین دلیل از ماه‌های گذشته، استان قم هم در جریان این رزمایش قرار گفت و به دستگاه‌های ذی‌ربط هم اعلام شد که آمادگی لازم را داشته باشند تا در ساعت صفر به‌صورت غیرمترقبه وارد عمل شوند.
 
وی از ورود نیروهای قرارگاه خاتم‌الانبیا جهت انجام این عملیات و برآورد آمادگی نیروهای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در چند نقطه از شهر اعلام وضعیت شد تا دستگاه‌های امنیتی انتظامی استان وارد عمل شوند و آمادگی آنها برای مقابله با تهدیدات امنیتی پیش رو سنجیده شود.
 
امیری تأکید کرد: با ورود دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به منطقه رزمایش، اطلاع‌رسانی محیطی مبنی بر انجام رزمایش مقابله با تهدیدات امنیتی صورت گرفت و مخاطبین اطراف محل هم در جریان این امر قرار گرفتند.
 
وی با اعلام اینکه با این شکل رزمایش که توسط ستادکل نیروهای مسلح مورد آزمون‌وخطا قرار گرفتیم و  برای اولین بار این نوع رزمایش در استان قم اجرا شد، اظهار داشت: در ماه گذشته یک رزمایش در ساختمان مدیریت بحران استان با پیش‌فرض عملیات انتحاری و بمب‌گذاری داشتیم که سپاه علی بن ابیطالب(ع) آن را انجام داد و تمام دستگاه‌های استان مورد ارزیابی قرار گرفتند و امیدواریم تا پایان سال دو تا سه رزمایش دیگر در ساعت صفر برگزار کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
آخرین اخبار