توصیه خطیب جمعه قم به دولتمردان:
باید در هفته دولت سخن مردم را شنید و به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توجه کرده و دولتمردان ضمن بازبینی گذشته، نسبت به بنیان‌ریزی نظام اقتصادی سالم تلاش دوچندان داشته باشند.
کد خبر: ۲۸۰۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴ 19 August 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با بیان اینکه منافقین، آل سعود و داعشی‌ها و جریانات ریز و خرد که از انقلاب دل خوشی ندارند به دنبال ناامن جلوه دادن کشور هستند، بیان کرد: این گروه‌ها به دنبال ناامن کردن ایران اسلامی هستند اما باید بدانند که قابل حساب شدن نیستند و ریشه و سرچشمه همه آنها از آمریکا و رژیم صهیونیستی است که به دنبال ناامن کردن دژ ایران هستند.

وی افزود: این‌ها باید بدانند که ایران اسلامی در برابر توطئه‌ها تسلیم نخواهد شد و ملت ما با انسجام و اقتدار و تأسی به رهبری در برابر آنها می‌ایستد و توطئه ناامن ایران به افتضاحی برای آنان تبدیل شده و راه به جایی ندارد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، طرح تفرقه افکنی مذهبی را از دیگر توطئه‌های دشمنان بیان کرد و گفت: گروه‌های فریب خورده این طرح را دنبال می‌کنند اما این طرح‌ها شیطانی و آمریکایی و اسرائیلی است که می‌خواهند امت اسلامی را به جان یکدیگر بیندازند و ما این افراد را فریب خورده می دانیم.

وی تأکید کرد: همه باید بدانند که از ایران، دانشگاه، حوزه و شهر قم هیچ‌چیز جز ندای وحدت و انسجام بیرون نخواهد آمد.

امام جمعه قم با اشاره به اوضاع کشورهای بحرین، یمن، سوریه و دیگر ممالک اسلامی خاطرنشان کرد: ملت مسلمان ایران در کنار سران نهضت بحرین و سران دیگر نهضت‌های اسلامی حضور داشته و امیدواریم که نهادهای بین‌المللی از این افتضاحی که به آن مبتلا هستند فاصله بگیرند هرچند که به آنها امیدی نداریم و به فضل خداوند امت اسلام بر همه این توطئه‌های قالب خواهد شد.

وی با اشاره به گرامیداشت شهادت شهید اندرزگو، شهیدان رجایی و باهنر،  بزرگداشت علامه مجلسی  و روز بزرگداشت بوعلی سینا گفت: فقه ما سرچشمه انوار آیت‌الله حائری است و باید حق ایشان را بزرگ دانست همچنین دانش‌های طبیعی ازجمله پزشکی به برکت بوعلی سینا است.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه در اسلام فقه و کلام اسلامی جایگاه مهم دارد، گفت: این چهره‌های بزرگ هرکدام برگ‌هایی از تمدن بزرگ اسلامی هستند و یاد و خاطره این بزرگان را باید گرامی داشت.

وی با اشاره به‌پیش رو بودن هفته دولت گفت: در هفته دولت باید سخن مردم را شنید و به رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه کرد، گذشته  را بازبینی کرد و برای بنیان‌گذاری تمدن اسلامی دولت‌مردان ما تلاش کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بابیان اینکه باید اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم نیاز به توجه بیشتر دارد، گفت: فرهنگ اصیل ایمانی و اسلامی برای عبور از مخاطرات فرهنگی نیازمند توجه است همچنین  رشد و اعتلای علمی و دانشی کشور و ارتقاء امنیت و صنایع دفاعی ازجمله مقولاتی است که امید است در برنامه ششم موردتوجه قرار گیرد.

وی افزود: قاچاق عنصر مخرب در اقتصاد کشور است و امحاء کالاهای قاچاق ریشه‌های قرآنی دارد و وقتی کالایی در مسیر تخریب اقتصاد کشور قرار می‌گیرد باید از بین برود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار