با آغاز سال تحصیلی جدید باز هم مسئله اجاره خانه ها داغ خواهد شد اما به اذعان مسئولان حوزه مسکن این صنعت همچنان در رکودی عمیق به سر می برد و ساخت و ساز ها هنوز جان تازه ای به خود نگرفته اند.
کد خبر: ۲۸۱۵۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹ 20 August 2016
به گزارش تابناک قم، در سال پایانی دولت یازدهم بازار مسکن همچنان در رکود به سر می برد در حالی که همه امیدوار بودند پس از برجام حداقل در این بخش شاهد رونق و شکوفایی اقتصادی باشند اما به نظر می رسد این مسئله نیز نتوانست آنگونه که نیاز است تاثیری بر صنعت ساختمان در ایران بگذارد.

در بسیاری از استان های کشور این رکود با شدت و ضعف هایی همراه است اما در استان قم به گفته محمود وکیل رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی قم رکود شدیدی در بخش ساختمان در شهر قم حاکم است.

وی می گوید: خانه‌های نوساز بسیاری آماده به فروش در این شهر وجود دارد و ما اکنون عرضه زیاد مسکن را در شهر قم شاهد هستیم. علاوه بر این با افزایش قیمت زمین در شهر قم، قیمت منازل مسکونی در این شهر رشد بالایی پیدا کرد. پس از شروع طرح مسکن مهر هم برخی افراد جدید وارد بازار فروش مصالح ساختمانی شدند که این افراد هم اکنون با مشکلات اقتصادی مواجه هستند.

این صحبت های در حالی مطرح می شود که آخوندی وزیر راه وشهر سازی  نیز چندی پیش در  اظهار نظری لغو تحریم ها را چندان برای خارج شدن بازار مسکن از رکود مفید نخوانده بود و گفته بود  مشخص نیست در کوتاه مدت سرنوشت این بازار چگونه  رقم خواهد خورد.

با این حال ماه های پایانی فصل تابستان را سپری می کنیم و کمتر از 1 ماه تا آغاز سال تحصیلی جدید باقی مانده است و طی این مدت بسیاری از خانواده ها به دنبال سر پناهی خواهند بود تا بتوانند زندگی کنند،این موضوع مشخص کننده این است که مسئله اجاره بهاء ساختمان در کنار خرید و فروش و وضعیت رکود بسیار مهم است،مستاجران همواره در بخش مسکن مورد توجه بوده اند و باید دید که در سال تحصیلی جاری و فصل اجاره نشین ها وضعیت در این حوزه به چه شکلی خواهد بود.

 جدول نرخ اجاره‌بها در مناطق مختلف شهر قم

نگاهی به نرخ اجاره مسکن در قم

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار