در بازدید نماینده مردم قم از شرکت توزیع برق استان عنوان شد:
نمایندگان قم با احداث نیروگاه سیکل ترکیبی به علت خطرات زیست محیطی و آب بر بودن مخالف هستند ولی متأسفانه محیط‌زیست با طرح احداث این نیروگاه موافقت کرده است. در حالی که مصرف برق در کشور به طور میانگین 3.3 درصد افزایش یافته مصرف برق در قم 12.5 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۲۸۱۵۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳ 20 August 2016
به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی‌فراهانی صبح امروز به‌صورت سرزنده از شرکت توزیع برق منطقه‌ای استان قم بازدیدی به‌عمل آورد.

این بازدید که به‌دلیل اعتراض مردم به عدم فروش و بسته‌بودن صدور هزینه‌های انشعابات جدید بود با پیگیری‌های به‌عمل آمده مشخص شد این عدم فروش به علت نامه شرکت توانیر برای افزایش تعرفه فروش انشعاب بوده است.

مخالفت با افزایش 49 درصدی قیمت انشعاب برق

احمد امیرآبادی‌فراهانی در حاشیه بازدید از شرکت توزیع برق منطقه‌ای استان قم گفت: در بازدیدی که امروز از این شرکت داشتیم مشخص شد که بر اساس نامه شرکت توانیر واگذاری انشعاب جدید برق صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه نامه شرکت توانیر بر اساس مصوبه هیأت دولت صادر شده است، بیان کرد: این موضوع در جلسه فردای مجلس پیگیری شده و از وزیر نیرو نیز در این خصوص پیگیری لازم را خواهم داشت.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید وقتی که هنوز رقم جدید برای انشعاب برق اعلام نشده فروش و واگذاری آن متوقف شود و این مسأله را نیز پیگیری خواهیم کرد.

وی با انتقاد از عدم فروش انشعاب برق بدون اعلام قبلی، عنوان کرد: آنچه مورد اعتراض ماست این است که تا زمانی که عدد و مبلغ جدید انشعابات اعلام‌نشده نباید فروش آن متوقف شود و در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

امیر آبادی با بیان اینکه نمایندگان مخالف افزایش 49 درصدی و یکباره انشعابات برق هستند، خاطرنشان کرد: چنین افزایش قیمتی با فضای کشور که کسب و کار وضعیت خوبی ندارد همخوانی ندارد.

وی به مشکل کمبود برق در مناطق صنعتی قم اشاره کرد و گفت: طبق پیگیری صورت گرفته از مسؤولان شرکت توانیر و برق منطقه‌ای تهران قرار است که این مشکل برطرف شود.

مخالفت نمایندگان قم با احداث نیروگاه سیکل ترکیبی

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان قم با احداث نیروگاه سیکل ترکیبی به علت خطرات زیست محیطی و آب بر بودن مخالف هستند ولی متأسفانه محیط زیست با طرح احداث این نیروگاه موافقت کرده است.

وی در تماس با مدیرعامل برق منطقه‌ای استان تهران از وی خواست به صورت‌جلسه‌ دی ماه سال گذشته برای ایجاد یک پست برق جدید در شهرک شکوهیه جامه‌عمل بپوشاند.

افزایش 12.5 درصدی مصرف برق در قم

مدیرعامل شرکت برق قم نیز در حاشیه این بازدید با اشاره به متوقف شدن ثبت‌نام انشعاب جدید برق بیان کرد: این اقدام از روز پنجشنبه با توجه به نامه شرکت توانیر موقتا صورت گرفته است.

مهدی آهنین‌پنجه بیان کرد: انشعاب برق به کسانی که قبلاً نسبت به ثبت نام اقدام کرده و یا عقد قرارداد داشته‌اند با تعرفه قبلی محاسبه شده و واگذار می‌شود.

وی با اشاره به افزایش 12.5 درصدی مصرف برق در استان قم بیان کرد: مصرف برق در کشور به طور میانگین 3.3 درصد افزایش یافته است و این در حالیست که میانگین مصرف برق در استان قم نسبت به متوسط کشوری بالاتر است.

آهنین پنجه با اشاره به اینکه پست‌های فعلی استان پاسخگوی نیازها نیست، گفت: به تعدادی پست جدید برق نیاز داریم و قرار بود که تا آخر اردیبهشت‌ماه یک پست ویژه شهرک صنعتی شکوهیه ایجاد شود که این امر هنوز محقق نشده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار