در مقایسه با سال گذشته تعداد تولدها تغییر چندانی نداشته و تعداد فوتی ها یک درصد افزایش یافته و ازدواج ها 9 درصد کاهش و طلاق به همان میزان در سال گذشته ثبت شده است. قم در میان آمار طلاق 31 استان جایگاه هشتم را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۲۸۱۶۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۰ 21 August 2016
به گزارش تابناک قم، معاون اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال قم عنوان کرد: طبق آمار از فروردین ماه سال جاری تا پایان تیرماه تعداد 8 هزار و 592 مورد واقعه ولادت، یک هزار و 840 مورد فوت و 3 هزار و 324 مورد ازدواج و یک هزار و 30 مورد نیز طلاق ثبت شده است. 

محمد علی مکرمی افزود: در ثبت تولد و مرگ استان قم رتبه خوبی را دارد و بیش از 99 درصد ولادت ها را در عرض 15 روز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ثبت شده و به دلیل حضور مامور ثبت احوال در آرامستان ها بالغ بر 97 درصد از وفات ها در مهلت قانونی به ثبت می رسد. در سال گذشته نیز 26 هزار و 649 مورد ولادت به ثبت رسیده است.براساس سکونت ولادت ها به ثبت می رسد که در این میان 98 درصد ولادت ها در شهر و 2 درصد در روستاها اتفاق افتاده است.

استان قم در رتبه 11 ثبت ولادت

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در هر ماه دو هزار و 221 نوزاد و در هر روز 73 نوزاد به دنیا آمده‌اند، تصریح کرد: نرخ ثبت ولادت در استان قم 21.9 بوده که این آمار رتبه یازدهم را به قم اختصاص داده و از میانگین کشوری بیشتر است.

وی با تأکید بر اینکه ولادت کشور در سال گذشته یک میلیون و 570 هزار و 219 مورد بوده است، عنوان کرد: ولادت باید طی 15 روز نخست به سازمان ثبت احوال اعلام شود و در صورت گذشتن از این زمان هزینه‌ها افزایش می‌یابد.

معاون اسناد هویتی اداره‌کل ثبت احوال استان قم با بیان اینکه نرخ خام ولادت در کشور 19.8 است، اضافه کرد: شناسنامه 99 درصد نوزادان در طول یک سال صادر شده است.

کاهش آمار ازدواج

وی در خصوص آمار ازدواج در قم نیز عنوان کرد: در سال ۹۴، ۱۰ هزار و ۵۵۱ مورد ازدواج به ثبت رسید که نسبت به مشابه سال پیش ۳۸۶ واقعه کمتر بوده است.

مکرمی بیان کرد: در سال ۹۴، روزانه ۲۹ ازدواج ثبت شده که نسبت به سال ۹۳، چهار صدم کاهش داشته که از این میان ۹۸ درصد ازدواج‌ها شهری بوده که این آمار نیز بر اساس محل اقامت زوج تعیین می‌شود.

وی به میانگین سن ازدواج نیز اشاره کرد و گفت: میانگین سن ازدواج در آقایان ۲۷ سال و هشت ماه و خانم‌ها ۲۲ سال و ۹ ماه بوده است.

معاون اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال استان قم به بیشترین فراوانی ازدواج در استان قم نیز اشاره کرد و بیان کرد: خانم‌های ۱۵ تا ۱۹ سال، ۳۵ درصد و آقایان ۲۵ تا ۲۹ سال، ۳۷ درصد از فراوانی ازدواج‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

وی اظهار داشت: ۲۰ درصد ازدواج‌های ثبت شده در استان قم زوج و زوجه همسال و یا کمتر از یک سال تفاوت سنی داشتند.

بیشترین فراوانی نام در قم

مکرمی بابیان کاربرد‌ی‌ترین اسامی استان گفت: نام‌های امیرعلی، علی، محمدحسین، امیرحسین و امیرعباس برای نوزادان پسر و نام‌های فاطمه، زهرا، زینب، ریحانه و نازنین زهرا برای نوزادان دختر بیشترین کاربرد را دارد.

وی بابیان اینکه صدور و تعویض شناسنامه و کارت ملی در حوزه اختیارت سازمان ثبت‌احوال است، گفت: در سال گذشته 31 هزار و 421 شناسنامه بزرگ‌سال، 26 هزار و 954 شناسنامه سبز، 5 هزار و 6 شناسنامه المثنی، 463 مورد تغییر نام و هزار و 130 مورد تغییر نام خانوادگی داشته‌ایم.

جمعیت قم در سال 94

معاون اسناد هویتی اداره‌کل ثبت احوال استان قم بیان کرد: جمعیت استان قم با توجه به سرشماری سال 1390 و وقایع ولادت و فوت ثبت شده در طول 4 سال گذشته، یک میلیون و 234 هزار و 832 تن است.

وی افزود: نرخ رشد طبیعی جمعیت استان قم(مقدار افزایش یا کاهش جمعیت یک منطقه در یک سال به نسبت به 100 تن) در سال 94 برابر با 1.7 بوده که نسبت به سال 93، 0.1 درصد افزایش یافته است. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حاج رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
خوب شاید ازدواج موقت ۹۰ درصد افزایش پیدا کرده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار