مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم:
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: طی 72 ساعت گذشته 28 مورد آتش‌سوزی در قم رخ داده که منجر به مصدوم شدن 4 نفر شده است.
کد خبر: ۲۸۲۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵ 22 August 2016
به گزارش تابناک قم، عباس جعفری اظهار کرد: در 72 ساعت گذشته 75 عملیات توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم انجام شد.

وی ادامه داد: 28 عملیات از 75 عملیاتی که طی سه روز گذشته توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم انجام شده است، شامل عملیات‌های اطفاء حریق می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم افزود: عملیات‌های اطفاء حریق که در سه روز گذشته توسط نیرو‌های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم انجام شده است شامل اطفاء حریق چهار منزل، دو پیک‌نیک، هفت انبار ضایعات، دو مغازه، چهار درخت، فضای سبز، باغ، کولر، سیلندر گاز، انبار جارو، هود آشپزخانه، ترانس برق و خودرو می‌شود.

جعفری در ادامه با بیان اینکه در مدت یاد شده 27 عملیات ایمن‌سازی توسط گروه ایمن‌سازی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم انجام شده است، گفت: عملیات‌های ایمن‌سازی سه روز گذشته شامل قطع 6 آژیر، صید زنبور، بازگشایی 10 درب قفل شده، صید مار، مهار نشست سوخت خودرو، رهاسازی گربه و ایمن‌سازی خودرویی که درون جوی آب سقوط کرده بود، می‌شود.

وی با اشاره به انجام 20 عملیات نجات توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم طی سه روز گذشته، عنوان کرد: عملیات‌‌های نجات که توسط تیم نجات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم انجام شده است شامل 11 عملیات نجات افراد محبوس در آسانسور، سه مورد انگشتر‌بری، یک مورد رها کردن دست شخص که لای چرخ موتورسیکلت گیر کرده بود، یک مورد رها کردن دست کودک که درون توری سینک گیر کرده بود، یک مورد نجات سرنشینان تصادف دو دستگاه تریلی در بلوار خداکرم، یک مورد نجات سرنشینان تصادف یک دستگاه پراید با یک دستگاه وانت‌بار در قلعه ‌کامکار می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از مصدوم شدن یک نفر در سانحه تصادف دو دستگاه تریلی در بلوار خدا کرم و همچنین مصدوم شدن یک نفر دیگر در سانحه تصادف یک دستگاه پراید با یک دستگاه وانت‌بار در قلعه کامکار خبر داد و افزود: با حضور به موقع نیرو‌های سازمان آتش‌نشانی در محل وقوع سانحه، مصدومان این دو سانحه از محل حادثه نجات پیدا کرده و به نیرو‌های اورژانس تحویل داده شدند.

جعفری در ادامه از مصدوم شدن چهار نفر در سانحه آتش‌سوزی مغازه اگزوز‌سازی واقع در بلوار یادگار امام خبر داد و عنوان کرد: بر اساس شواهد موجود، علت آتش‌سوزی رعایت نکردن نکات ایمنی در حین کار در مغازه بوده است، پس از به وجود آمدن حریق در خودروی درون مغازه، کم‌کم آتش کل فضای مغازه را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: پس از اعلام وقوع این حادثه به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی سریعا تجهیزات و نیرو‌های لازم را به محل حادثه ارسال کرد. نیروهای آتش‌نشانی به همراه خودرو‌های عملیاتی، در کمترین زمان ممکن در محل حادثه حضور یافتند و ضمن اطفاء حریق، چهار مصدوم این حادثه که همگی آقا بودند را از میان آتش نجات داده و به نیرو‌های اورژانس تحویل دادند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار