استاندار قم در جمع خبرنگاران عنوان کرد:
دستگاه قضا بر اساس شکایت معارضین دستور تخریب فرودگاه قم را داده است. اگر سرمایه‌گذار مشکلات خود را با منابع طبیعی، سایر سرمایه‌گذاران و معارضین حل کند ما جهت دریافت مجوزهای لازم کمک می‌کنیم.
کد خبر: ۲۸۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲ 22 August 2016
به گزارش تابناک قم، سیدمهدی صادقی در نشست خبری که با موضوع گرامیداشت هفته دولت در استانداری قم برگزار شد با بیان اینکه  باید مسئولین در اعمال و رفتار خود صادقانه باشند گفت: دولت با همه مشکلاتی که در مسائل مختلف داشته، توانسته فعالیت های خوبی در عرصه ثبات اقتصادی، طرح نظام سلامت و روابط بین الملل انجام دهد.

استاندار قم افزود: همه این فعالیت ها برای این است که جامعه از هر لحاظ سالم و روبه رشدی  در مسائل مختلف مانند معیشتی و اقتصادی داشته باشیم.

نقد باید منصفانه و به دور از تخریب باشد

وی تاکید کرد: گرچه نقد عملکرد همیشه باید باشد و هیچکس نمی تواند خود را مبرا از اشکال بداند ولی زمانی نقد سازنده است که راهکاری را ارائه دهد وگرنه در غیر اینصورت امید مردم را از مسیری که باید طی کنند نسبت به آینده تضعیف خواهد کرد.

صادقی خدمت گزاری در نظام جمهوری اسلامی را افتخاری عقیدتی، اجتماعی و ملی عنوان کرد و گفت: هر فردی که در این مسیر است باید توجه کند که گوش شنوای پذیرش نقد را داشته و بداند مبرا از اشکال نیست که در این زمینه سعی شده تا در این جایگاه به آن توجه شود.

استان قم در مسیر توسعه است

وی نرخ تورم در سال 92 را 40.4ذکر کرد که در ابتدای تیرماه 95 به 9.2 رسیده است، ادامه داد: این مهم نشان دهنده این است که همه خدمتگزاران رشد مطلوبی را شاهد بوده ایم و ورود سرمایه گذاران در ابعاد سیاسی و تجاری نیز اتفاق افتاده است.

استاندارقم با اشاره به سفر رییس جمهوری و هیات دولت، گفت: این سفر 37 طرح مصوب داشت و تلاش بر این است همه اقدامات در جهت تکمیل شدن این طرح ها صورت بگیرد.

از حکم تخریب فرودگاه قم تا گزارش سفر به چین

وی گفت: استان قم همانند سایر استانهای کشور در مسیر توسعه گام بر می دارد و امیدوارم از پتانسیل و امکاناتی که بخش خصوصی در این مسیر دارد بتوان بهره گرفت و جذب سرمایه گذار برای پیشرفت استان برای تسهیل مسیر رفع موانع در جهت افزایش تولید و اشتغال را در آینده ای نه چندان دور شاهد باشیم.

تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

صادقی با بیان اینکه دشمن همه توان خود را برای نا امن کردن کشور بکار گرفته؛ ولی تا کنون به حول قوه الهی این تلاش ها خنثی شده، اظهار داشت: استان قم به دلیل جایگاه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) از استان های مهم در حوزه امنیت  سیاسی و اجتماعی است و به همین دلیل امنیت در این استان بسیار مورد توجه است.

وی با بیان اینکه مسئله دوم در استان بعُد اقتصاد مقاومتی است که باید به عنوان  فرهنگ به آن نگاه کرد و البته در صدد اجرای بهتر این مسئله با مشارکت مردم هستیم ، ابراز داشت: اگر به دنبال تحقق اقتصاد خوب هستیم، لازم است به اقتصاد خرد توجه بیشتری کنیم و این امر با همکاری همه مردم با دولت تحقق پذیر است.

استاندارقم عنوان کرد: موضوع دیگر توجه به مسئله آسیب های اجتماعی، مانند طلاق و بزهکاری در استان است و در حال حاضر جامعه با این مشکلات روبرو است  و باید برای از بین بردن و پیشگیری آسیب های اجتماعی  برنامه ریزی دقیق و منسجمی  صورت گیرد و تا الان نیز چنین بوده است.

حکم تخریب فرودگاه قم صادر شده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وضعیت فرودگاه قم، اظهار داشت: در خصوص فرودگاه قم باید گفت که ۱۲۰۰ نفر از مردم در بخش‌های مختلف این پروژه سرمایه‌گذاری کردند که متأسفانه امروز با مشکلات متعددی مواجه شدند.

صادقی با بیان اینکه ما باید روند احداث فرودگاه را به خوبی بشناسیم تا بتوانیم راهکارهایی برای برون رفت از آن را بیندیشیم، افزود: متأسفانه مستندات احداث پروژه در یک‌جا متمرکز نبود و تلاش کردیم این مستندات برای رسیدن به راهکار نهایی در یک‌جا جمع شود.

وی افزود: از سال ۸۹ زمینی از سوی استانداری به سرمایه‌گذار پروژه واگذار و قرار شد کار شروع شود و پس از آن سرمایه‌گذار برای انجام اقدامات قانونی، پیگیری‌های لازم را به عمل آورد که متأسفانه در این زمینه اقدامی انجام نشد.

وی ادامه داد: فشارها به سرمایه‌گذار نیز در این زمینه در سال‌های اخیر وارد نشد و آن‌ها هم مجوز احداث منطقه نمونه گردشگری گرفتند که بیشتر مشارکت‌های سرمایه‌گذاری مردم در این بخش بوده است.

استاندار قم عنوان کرد: در سه هزار کیلومتری زمینی که سرمایه‌گذار تصرف کرده معارضین هم شکایت داشتند که سرمایه‌گذار باید دریافت رضایت آن‌ها را نیز باید در دستور کار قرار می‌داد که چنین امری محقق نشد.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا بر اساس شکایت معارضین دستور تخریب فرودگاه قم داده است، افزود: از مسئولان قضایی خواسته‌ایم در این زمینه فرصت دهند و حکم را اجرایی نکنند.

وی افزود: منابع طبیعی شاکی دیگر این پرونده است که حکم اولیه در محکومیت سرمایه‌گذار صادر شده و این پرونده نیز همچنان در جریان است.

کسی نمی‌داند تاکنون چقدر برای فرودگاه قم هزینه شد

صادقی با بیان اینکه در اجرای طرح توسعه فرودگاه قم طرح جامعی ارائه نشده است، افزود: نظارت‌های لازم در این زمینه صورت نگرفته و امروز کسی نمی‌داند چه رقمی در این فرودگاه هزینه شده و همه چیز کاملاً نامشخص است.

وی عنوان کرد: ورود سایر دستگاه‌های نظارتی به این پرونده نیز کار را پیچیده‌تر کرده و روز به روز با مشکلات جدیدی مواجه هستیم.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه به عنوان نماینده دولت بر خود لازم می‌دانیم که در جهت حل مشکل قدم برداریم، افزود: اگر سرمایه‌گذار مشکلات خود را با منابع طبیعی، سایر سرمایه‌گذاران و معارضین حل کند ما جهت دریافت مجوزهای لازم کمک می‌کنیم.

از حکم تخریب فرودگاه قم تا گزارش سفر به چین

وی با بیان اینکه بخش خصوصی و بخشی از مردم در این پروژه با مشکلات زیادی مواجه شدند، افزود: چاره‌ای نداریم که موضوع را پیگیری کنیم و سرمایه‌گذار را متقاعد کنیم بر سر کار برگردد و کار را آن‌گونه که قانونی است به درستی انجام دهد.

صادقی بیان داشت: اگر سرمایه‌گذار بگوید که من در این زمینه توانایی لازم را برای ادامه کار ندارم آن وقت می‌توان با راه‌های دیگری برای آن در نظر گرفت.

گزارش سفر به چین

وی به سفر مسؤولان ارشد استان به چین اشاره کرد و گفت: این سفر بر اساس دعوت استاندار گنسوی چین و برای تدوام تعاملات و فعالیت‌های اقتصادی میان قم و گنسو انجام شده است.

استاندار قم دیدار با استاندار گنسو و فرماندار لین‌شیا، بازدید از نمایشگاه، مساجد و شهر لنجو را از اقدامات انجام شده در سفر مذکور برشمرد و ادامه داد: سیاست‌های جدید دولت چین مبنی بر توسعه فعالیت‌های اقتصادی با محوریت استان‌ها به صورت جدی توسط طرف چینی دنبال می‌شود اما طرف ایرانی این موضوع را جدی نمی‌گیرد.

وی ایجاد خط اعتباری جدید برای بازرگانان قمی و معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری به تجار چینی را از اهداف سفر مدیران استان قم به چین خواند و گفت: تشکیل میز لین‌شیا در اتاق بازرگانی به منظور بررسی راهکارهای ارتباط حلال و مطرح کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش سلفچگان و فرودگاه قم از دستاوردهای این سفر بوده است.

برای تعطیلی پنج‌شنبه‌های قم به نتیجه نرسیدیم

نماینده عالی دولت در استان در خصوص تعطیلی پنجشنبه‌های استان قم نیز گفت: در این زمینه کار کارشناسی لازم صورت گرفته و ما تاکنون به این نتیجه نرسیدیم که تعطیلی اعمال شود در عین حال تصمیم نهایی در این زمینه نیز در اختیار استان نیست و هیئت دولت باید در خصوصی تعطیلی استان‌ها در پنجشنبه‌ها اظهار نظر کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
خواهشا اگرمیخواهیدپروزه های مهمی مثل فرودگاه زودترتحویل داده بشه بدهید به پیمانکارهای خارجی/چون بادزدی ها توایران جدی برخورد نمیشه راحت بوذجه را میکشند بالا چون میگن تازه اگردزدی هامون اشکارهم بشه دادگاه تادولت بعدی طول میکشه /خلاصشوبگم ترس ندارند
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
قم به فرودگاه بین المللی نیاز داره فرودگاهی که می تونه یکی از سود آور ترین فرودگاه های کشور باشه
اگر قرار بر تخریب فرودگاه باشه بروید حکم تخریب 54 فرودگاه بی حاصلی رو بگیرید که در نقاط مختلف کشور احداث شده هوایپما که هیچ حتی کلاغ هم حاضر نیست تو باندش فرود بیاد.
چطوره وقتی نوبت به قم می رسه همه چی وارونه میشه!
این نشان می ده که در قم هیچ همت بلندی وجود نداره که پروژه ای ملی و کشوری در آن احداث بشه. واقعا باعث تاسفه!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار