یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه فضای مجازی آسیب‌های بسیاری برای جوانان به همراه دارد، از مسئولان خواست در راستای کاهش این آسیب‌ها تلاش کنند.
کد خبر: ۲۸۳۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹ 24 August 2016
به گزارش تابناک قم، آیت الله العظمی جعفر سبحانی شامگاه سه‌شنبه در دیدار محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: فضای مجازی امروز برای جوانان ما بسیار خطرناک و آسیب‌زا شده است.

وی گفت: امروز شاهدیم که تأثیرگذاری فضای مجازی بر روی جوانان بسیار زیاد است و در این خصوص حتی آرایش موی سر جوانان در قم نیز بر اساس الگوهای غربی صورت می‌گیرد که باید برای کنترل فضای مجازی چاره‌اندیشی کرد.

استاد برجسته حوزه اظهار داشت: امروز عصر ارتباطات است و نمی‌توان دیوار به دور کشور کشید و در این راستا باید اقداماتی انجام داد تا مشکلاتی که در اثر آسیب‌های فضای مجازی ایجاد می‌شود کاسته شود.

دشمنان باید برای حل مشکلات اقتصادی بیشتر تلاش کنند

وی با بیان اینکه اقتصاد در اسلام یک اصل مهم به شمار می‌رود، افزود: دولت و مسئولان باید با تلاش بیشتر در مسیر حل مشکلات معیشتی، اقتصادی و بیکاری آن‌ها اقدام کنند.

آیت الله سبحانی اضافه کرد: مشکلات اقتصادی کشور را یک شبه نمی‌توان حل کرد و همه دختران و پسران انتظار ندارند که برای آنها در کشور شغل ایجاد شود اما در این روزها مشاهده می‌شود بسیاری از خانم‌ها به دنبال پیدا کردن کار هستند و تربیت فرزند به افراد دیگر سپرده می‌شود.

وی با بیان اینکه اشتغال بانوان در جامعه باید به ضرورت و نیاز باشد، افزود: متأسفانه در برخی از مراکز دیده می‌شود تعداد بانوان شاغل بیشتر از آقایان است.

این مفسر قران کریم گفت: فرصت‌های شغلی باید در اختیار آقایان قرار گیرد هرچند که در بخش‌هایی نیز حضور بانوان ضرورت دارد.

مشکلات ازدواج جوانان حل شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بالا رفتن سن ازدواج در جوانان اشاره کرد و افزود: بر اساس آمار ۱۱ میلیون جوان در سن ازدواج هستند که تأخیر در ازدواج آنان پیامدهای گوناگونی به همراه دارد.

آیت الله سبحانی افزود: امروز مسئولان باید به سمت حل مشکلات ازدواج جوانان حرکت کنند و از طرفی نیز جامعه به سمت پیری شدن می‌رود که باید تدابیری برای افزایش زاد و ولد در جامعه اندیشید تا کشور پیر و کهنسال نباشد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار