فرمانده انتظامی استان قم خبر داد:
فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به دستگیری ۱۶ عضو دو باند سرقت منزل در قم، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۷ سارق منزل در قم دستگیر و ۲۰۰ فقره سرقت کشف شده است.
کد خبر: ۲۸۴۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵ 24 August 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار کاظم مجتبایی اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی استان قم با انجام اقدامات اطلاعاتی ۱۶ عضو دو باند سرقت منزل را شناسایی و در چندین عملیات آن‌ها را دستگیر کردند.

وی افزود: مأموران پس از مراجعه به محل‌های سرقت با انجام اقدامات پلیسی سرکرده یکی از این باندها را شناسایی و در عملیات غافلگیرانه نامبرده را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: با حمایت و پشتیبانی دادستان قم سایر اعضای این باند طی هماهنگی‌های قضایی صورت گرفته در یکی از استان‌های غربی شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: این باند ۱۲ نفره به صورت نوبه‌ای در گروه‌های سه یا چهار نفره وارد استان قم شده و پس از چندین فقره سرقت بلافاصله از شهر خارج و به استان خود عزیمت می‌کردند.

مجتبایی گفت: در عملیات دیگر نیز توسط مأموران چهار عضو یک باند شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به اعتراف اعضای این دو باند به ۶۴ فقره سرقت منزل در قم، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۵۷ نفر سارق منزل در قم دستگیر و بیش از ۲۰۰ فقره سرقت کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به اهتمام پلیس قم در امر پیشگیری و مبارزه با سرقت منزل، دلیل اهمیت این موضوع را ایجاد بار روانی برای خانواده‌ها ذکر کرد.

سردار مجتبایی با بیان اینکه تمامی سارقان دستگیر شده غیر بومی هستند، توصیه کرد: مردم نسبت به محافظت از منازل خود با تقویت حفاظت‌های فیزیکی مانند نصب دوربین جدی‌تر عمل کنند چون تجهیزات اپتیکی سرعت عمل پلیس را در شناسایی سارقان بیشتر می‌کند.

وی گفت: قم یکی از استان‌های مهم کشور بوده و امنیت آن برای مسئولان کشوری نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است بنابراین پلیس موضوع پیشگیری و مبارزه با سرقت را با تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت با جدیت هرچه تمام‌تر در دستور کار خود قرار داده است.

سردار مجتبایی با بیان اینکه بیشتر سارقان جرم اولی هستند، تأکید کرد: مجازات به‌گونه‌ای باشد که افراد مجدداً مرتکب جرم نشوند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار