مسئول موزه علوم زمین قم از افتتاح نخستین موزه علوم زمین در این استان خبر داد و گفت:‌ این موزه به مساحت ۱۵۰ متر مربع و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۲۸۴۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 24 August 2016
به گزارش تابناک قم، محمد فراهانی از افتتاح نخستین موزه علوم زمین در قم خبر داد و اظهار داشت: این موزه به مساحت 150 متر مربع و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 300 میلیون تومان راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی نخستین آموزشگاه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی از جمله مجموعه‌هایی است که در مجاورت این موزه ایجاد شده است افزود: با راه‌اندازی این مجموعه‌ها 20 فرصت شغلی ایجاد شده اما راه اندازی کارگاه‌های مشاغل خانگی از مهم‌ترین اهداف این مجموعه است.

مسئول موزه علوم زمین قم ادامه داد: ایجاد تورهای زمین گردشگری (ژئو توریسم) با توجه به ظرفیت‌های استان قم نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه موزه و آموزشگاه با مشارکت اداره‌کل فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی، صندوق کارآفرینی امید و بسیج سازندگی راه‌اندازی و حمایت شده است تصریح کرد: پیش بینی شده که در طول یک سال آینده 100 کارگاه کوچک مشاغل خانگی در زمینه تراش سنگ‌های قیمتی استان ایجاد شود.

فراهانی با بیان اینکه کارآموزان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و دریافت گواهینامه تسهیلات دریافت می‌کنند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سالانه بیش از 20 میلیون زائر و گردشگر به قم تردد دارند و نیز استان دارای معادن عقیق و ستگ‌های زینتی است ایده راه‌اندازی این موزه و آموزشگاه به منصه ظهور رسید.

به گفته مسئول موزه علوم زمین قم، شهرهای زیارتی و به ویژه قم بازار وارداتی محصولاتی مثل تسبیح و انگشتر وغیره بود که بعضا بسیاری از آن‌ها بی‌کیفیت از چین و دیگر شهرها است اما با فراوری تولیدات سنگ‌های زینتی معادن استان می‌توان ارزش افزوده و سود حاصل از این تولیدات را نصیب استان کرد.

به گزارش تسنیم، موزه علوم زمین و نخستین آموزشگاه تراش سنگ‌های زینتی قیمتی و نیمه قیمتی 4 شهریور در قم افتتاح می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار