راه‌اندازی سه فاز منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، صدور بیش از ۲۶۰ هزار کارت ملی هوشمند برای شهروندان قمی و افتتاح بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی قم از مهم‌ترین رویدادهای استان قم است.
کد خبر: ۲۸۴۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵ 25 August 2016
به گزارش تابناک قم، سید مهدی طباطبایی با اشاره به جایگاه منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان از نظر مزیت‌های عمومی و موقعیت جغرافیایی اظهار داشت: این منطقه از نظر حجم، تنوع تولید و نیز میزان درآمد گمرک بین مناطق کشور رتبه اول را کسب کرده است بیش از 640 میلیارد تومان درآمد گمرک در سال 94 از طریق این منطقه عاید استان شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در این مناطق برای سرمایه‌گذاران جذاب است تصریح کرد: علیرغم رکود موجود در کشور و تنگناهایی که به سبب تحریم‌ها تحمیل‌شده بود بیش از 83 درصد واحدهای صنعتی و تجاری در این منطقه فعالیت دارند.

طباطبایی با اشاره به اینکه نیروی انسانی مشغول در واحدهای صنعتی منطقه ویژه اقتصادی ایرانی هستند خاطرنشان کرد: در سال 95 بیش از 150 مورد مراجعه برای سرمایه‌گذاری داشتیم که 37 مورد از این مراجعان سرمایه‌گذاران خارجی بوده‌اند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با اشاره به اینکه فاز 1، 2 و 3 منطقه اقتصادی ویژه سلفچگان به وسعت 2 هزار هکتار در حال احداث است ادامه داد: در حال حاضر 115 واحد در منطقه ویژه اقتصادی پروانه دارند که 96 واحد فعال و مابقی غیرفعال هستند، 13 مورد نیز در حال استقرار در منطقه هستند.

بیمارستان 350 تختخوابی افتتاح می‌شود

ابوالفضل ایرانی خواه مهم‌ترین حرکت خوشحال‌کننده برای مردم در دولت تدبیر و امید طرح تحول در حوزه سلامت بوده است اظهار داشت: از دیگر برکات مهم این طرح تکریم مردم بود، حضور پزشکان در مناطق محروم نیز صورت گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان اینکه قبل از اجرای این طرح هزینه‌های کمرشکنی بر دوش مردم تحمیل می‌شد افزود: یکی از مهم‌ترین برکات همین کاهش هزینه‌های کمرشکن از حدود 40 درصد به 10 درصد بود و پس از آن به کمتر از 6 درصد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم ادامه داد: فرسودگی بیمارستان‌ها و کمبود تخت‌های بیمارستانی از مهم‌ترین مسائلی بود که در دستور کار قرارگرفته است و به‌زودی در آینده نزدیک بیمارستان 350 تختخوابی افتتاح می‌شود.

وی از بهره‌برداری بیش از 750 تخت تا 1 و نیم سال آینده در قم خبر داد.

صدور بیش از 260 هزار کارت ملی هوشمند برای شهروندان قمی

خلیل مرادی با اشاره به اینکه صدور شناسنامه بزرگ‌سال و نوزاد نیز در حال انجام می‌شود اظهار داشت: مکانیزه کردن شناسنامه‌ها از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرارگرفته و در حال انجام است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان قم با اشاره به اینکه سامانه پیامکی 1168 با هدف رسیدگی به مشکلات و انتقادات شهروندان راه‌اندازی شده است افزود: درزمینه تکریم ارباب‌رجوع نیز فرم‌های نظرسنجی در اختیار مراجعان قرار داده می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در طول سه سال گذشته تصریح کرد: 355 هزار ثبت نام کارت ملی هوشمند انجام‌شده این طرح از سال 92 در قم انجام‌شده است.

مرادی با بیان اینکه بیش از 260 هزار کارت ملی هوشمند تاکنون صادرشده است عنوان کرد: بیش از 7 هزار کارت تاکنون صادرشده که افراد برای دریافت مراجعه نکرده‌اند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار