برای اعتلای کشور باید به راه حل‌های مقام معظم رهبری در برون رفت از مشکلات از جمله توجه به اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی باور و به آن توجه جدی داشته باشیم. رهبری بارها تاکید کرده‌اند از بد حسابی آمریکا در قضیه برجام تجربه بیندوزیم و به هیچ وجه نباید در مقابله با وعده‌های آنها، اقدام نقد انجام دهیم که البته به این هشدار رهبری توجه نشد.
کد خبر: ۲۸۴۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶ 26 August 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس  قم برگزار شد، با گرامیداشت هفته دولت عنوان کرد:یاد و خاطره دو دولتمرد مقتدر و مکتبی، رجایی و باهنر و همه شهدا را گرامی می داریم.

وی افزود: هر سال دولتی ها به دیدار رهبرمعظم انقلاب می روند و معظم له توصیه ها و رهنمودهایی را بیان می فرمایند که امسال نیز ایشان هفته دولت را فرصتی برای ارائه گزارش به مردم دانستند.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در این دیدار در هفت فصل اولویت‌های اصلی و نقشه راه دولت یازدهم را مشخص کردند، افزود: بهترین راه برای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب پرهیز از ورود به مسائل حاشیه‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که افکار عمومی پذیرای مسائل حاشیه‌ای نیستند، صحبت‌ها و بگومگوهایی که این روزها با گسترش در فضاهای مجازی همراه شده، هیجان‌آفرینی‌های کاذب هستند و هیچ نفعی برای مردم ندارند و حتی مورد سوء استفاده دشمنان که در کمین ما هستند قرار می‌گیرند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ادامه داد: در بگو مگوهای سیاسی و حاشیه‌ای، حرمت‌ها ریخته شده و غیبت، تهمت و دروغ‌های زیادی گفته می‌شود، نیروها و سرمایه‌ها هدر می‌روند و اسرار نظام فاش خواهد شد و در این بین، دشمنان به ویژه سرویس‌های جاسوسی کشورهای معاند و صهیونیست‌ها، از این مسائل استفاده می‌کنند ضمن اینکه خطر چند قطبی شدن هم جامعه را تهدید می‌کند.

وی در چند توصیه مهم گفت: انتقاد و بیان نقطه ضعف‌های مسئولان نظام را به جای طرح در تریبون‌ها و رسانه ها و روزنامه‌ها، باید با خود آنها در میان بگذاریم و و مسئولان هم باید با سعه صدر پذیرای انتقادات باشند و نگذارند انتقادها کوچه و بازاری شود.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه قرآن کریم از مومنان می‌خواهد با دشمنان دوستی نکنند و اعتمادی به آنها نداشته باشند گفت: اگر دشمنان راه نفوذی در جامعه اسلامی پیدا کنند، فرهنگ خود را به تدریج جایگزین خواهند کرد؛ رهبر معظم انقلاب هم بارها تاکید کرده‌اند از بد حسابی آمریکا در قضیه برجام تجربه بیندوزیم و به هیچ وجه نباید در مقابله با وعده‌های آنها، اقدام نقد انجام دهیم که البته به این هشدار رهبری توجه نشد.

وی مهم‌ترین راه‌حل برای توسعه اقتصاد کشور را لزوم توجه دولتمردان به اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی دانست و تصریح کرد: مسئولان باید توجه ویژه‌ای به اقتصاد مقاومتی داشته باشند و امکانات داخلی را باور کنند و اینقدر به شرکت‌های خارجی فرصت ندهند، باید به نیروی جوان و استعدادهای داخلی توجه ویژه‌ای کنیم.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط منطقه ابراز داشت: با قوت یافتن جبهه مقاومت در سوریه اتحاد اردوگاه تروریست‌ها هم به هم ریخته است و مواضع ترکیه که در گذشته از حامیان شورشیان سوریه بوده است در همین راستاست هر چند که رفتار نامتعادل ترکیه سابقه‌دار است و نباید از این شرایط غفلت کرد.

وی با بیان اینکه در یمن هم شاهد تحولات و پیشرفت‌های خوبی در عرصه سیاسی هستیم، افزود: عربستان سعودی می‌خواست با کشتار مردم یمن و تخریب اماکن عمومی یمنی‌ها را وادار به تسلیم کنند اما عربستان امروز جز رسوایی و بی‌آبرویی حرفی برای گفتن ندارد.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) ادامه داد: در عراق هم شاهد پیروزی‌های خوبی توسط ارتش و مردم هستیم که امید است با آزادسازی کامل موصل به زودی داعش و گروهک‌های تروریستی در این کشور نابود شوند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
واقعا رهبرانقلاب بیش ازحد دلسوز هستند//خداحفظشون کنه .حیف که قدرشو خیلی باید بدونیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار