رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: 6 هزار هکتار سیستم آبیاری‌های نوین در استان قم اجرا شده است که این مسئله توفیق خوبی در بحث آبیاری‌های نوین بود و اگر این روند ادامه پیدا کند آینده خوبی را در این زمینه داریم.
کد خبر: ۲۸۵۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱ 27 August 2016

به گزارش تابناک قم به نقل از ستاد خبری هفته دولت استان قم، محمدرضا طلایی با اشاره به حضور سازمان جهاد کشاورزی در نمایشگاه هفته دولت در استان قم، اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی با تمام توان خود در این نمایشگاه حضور پیدا کرد و در این نمایشگاه صنایع روستایی به صورت بسته بندی شده به نمایش درآمد؛ همچنین با توجه به نیاز استان به دستگاه‌های مکانیزاسیون، این دستگاه‌ها در نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت از این رو از همه امکانات خود سازمان برای نمایشگاه استفاده شد.

طلایی با بیان اینکه سعی شد برپایی نمایشگاه براساس متد جدید باشد، گفت: در سازمان جهاد کشاورزی در سال‌های اخیر بهترین قفس در زمینه اتوماسیون مرغ‌داری‌ها را داشتیم و در این سال‌ها هفت واحد از مرغداری‌های بومی ما تبدیل به مرغداری‌هایی شد که به صورت اتوماسیون است و مصرف گازوئیل آن در حد صفر است.

وی با اشاره به اهمیت بحث آب در سازمان جهاد کشاورزی گفت: در سال‌های گذشته کشاورزان این مساله را قبول نداشتند، یک سال تلاش شد تا کشاورزان را به اهمیت آب واقف کنیم و باید اذعان کرد بهترین دستاورد ما در سه سال دولت تدبیر و امید در خصوص گرفتن حق توسط کشاورزان از سهم آب بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: 6 هزار هکتار سیستم آبیاری‌های نوین در استان قم اجرا شده است که این مسئله توفیق خوبی در بحث آبیاری‌های نوین بود و اگر این روند ادامه پیدا کند آینده خوبی را در این زمینه داریم.

طلایی با اشاره به اهمیت بحث مکانیزاسیون گفت: در سازمان جهاد کشاورزی در سه سال گذشته بالغ بر 15 میلیارد اعتبار خط مکانیزاسیون وارد بر مزرعه شد و نزدیک به 12 درصد افزایش تولید در سال 94 داشتیم بدون اینکه یک متر سطح زیرکشت را افزایش دهیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار