اعضای شورای اسلامی شهر قم لایحه ساماندهی ورودی شهر قم از سمت جعفریه را تصویب کردند.
کد خبر: ۲۸۶۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹ 29 August 2016
به گزارش تابناک قم، لایحه دو فوریتی اجرای طرح ساماندهی ورودی جعفریه شهر قم در جلسه شامگاه یکشنبه شورای اسلامی شهر قم مطرح شد.

این لایحه را حسن بختیاری، نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم مطرح کرد و گفت که اجرای این طرح در کارگروه شهرسازی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم مصوب شده و نقشه تأیید شده اداره کل راه و شهرسازی را دارد.

وی با اشاره به اینکه مطالعات این طرح را مشاور از چهار سال قبل با هماهنگی با شهرداری شروع کرده، گفت: این کار می‌تواند محرک توسعه باشد بر وضعیت این محور که ورودی شهر است.

بختیاری با اشاره به لزوم ساماندهی بخشی از این مسیر که در محدوده شهرک دامشهر است، گفت: وضعیتی که در این مسیر وجود دارد در شأن این مسیر نیست.

محمد موسوی منش، شهردار منطقه ۶ قم هم در این جلسه با اشاره به اینکه ورودی جعفریه همان ورودی حضرت معصومه(س) به شهر قم است، اظهار داشت: این ورودی مدت‌ها مظلوم واقع شده بود و وضعیت بدی داشت.

اختصاص اعتبار از دفتر رهبری

وی افزود: اعتبار دفتر مقام معظم رهبری موجب شد تحرکی در این امر به وجود بیاید و طرحی که پنج سال مسکوت مانده دوباره به جریان بیفتد.

شهردار منطقه ۶ قم با اشاره به اینکه بهسازی مسیر و مراحل تصویب طرح به صورت همزمان پیگیری شد، ابراز داشت: موقوفه و متصرفین باید اجازه کار می‌دادند که از ابتدای سال اجازه اخذ شد.

وی با اشاره به هزینه‌های طرح افزود: اگر بتوانیم در این محدوده پروانه صادر کنیم به مسائل مالی منطقه هم کمک می‌کند.

اهمیت المان به کار رفته

مصطفی ملایی، عضو کمیسیون فرهنگی هم تأکید کرد: نما یا المانی که قرار است در این ورودی ساخته شود باید مورد دقت واقع شود.

نعمت‌الله عواطف رستمی، سخنگوی شورای اسلامی شهر قم هم گفت: ادامه این مسیر به سمت ساوه قرار است در آینده یکی از بزرگراه‌های ورودی شهر شود، تعداد زیادی از زائران در آینده از این مسیر وارد شهر خواهند شد.

وی افزود: المانی که اینجا به کار می‌رود باید یکی از المان‌های برتر شهر باشد چرا که حضرت معصومه(س) از این مسیر به قم آمده‌اند.



بعد از تصویب این لایحه، لایحه دو فوریتی دیگری به منظور اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به اداره کل اوقاف و ۵۰۰ میلیون ریال به ستاد اعتکاف به منظور کمک به برگزاری طرح اوقات فراغت تصویب شد.

موضوع دیگری که نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم در این جلسه مطرح کرد، تفریغ بودجه سال گذشته سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم بود.

به گفته بختیاری، بودجه مصوب این سازمان برای سال گذشته ۸۱ میلیارد ریال بوده که در اصلاحیه به ۶۲ میلیارد ریال رسیده است.

کسری بودجه سازمان مدیریت پسماند

وی ادامه داد: تحقق درآمد سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم در سال گذشته ۲۲ میلیارد ریال بوده که بخش اعظم عدم تحقق درآمد به اختصاص نیفتادن ردیف حق النظاره از سوی شهرداری مربوط است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه هزینه‌های این سازمان ۳۸ میلیارد ریال است، ابراز داشت: در واقع سازمان مدیریت پسماند در سال گذشته حدود ۱۴ میلیارد ریال کسری بودجه دارد.

وی با اشاره به پرداخت نشدن ردیف حق النظاره و حق الدفن از سوی شهرداری مرکز به این سازمان گفت: باید شهرداری این ردیف را محقق کند تا سازمان بتواند برنامه‌های سرمایه‌ای خود را پیش ببرد.

عباس ذاکریان، رئیس کمیسیون خدمات شهری هم درباره این کسری بودجه گفت: حق النظاره و حق الدفن برای سازمان مدیریت پسماند هیچ وقت پرداخت نشده و همیشه در بودجه گنجانده می‌شود.

وی افزود: باید هزینه‌های سازمان واقعی دیده شود مثلاً اجاره ساختمانی که در آن استقرار دارد، دیده شود تا سازمان بداند که دارد با ضرر کار می‌کند.

در نهایت تفریغ بودجه سال گذشته سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم هم تصویب شد.

مشکل تجاری‌ها در پردیسان

اخذ مجوز تمدید مجوزهای تجاری موقت صادر شده برای املاک مسکونی پردیسان لایحه دیگری بود که در جلسه یکصد و نود و سوم شورای شهر قم مطرح شد.

عدم واگذاری ۲۵ درصد تجاری‌های پردیسان توسط سازمان ملی زمین و مسکن به شهرداری موضوعی بود که مورد انتقاد چند نفر از اعضای شورای شهر قم قرار گرفت.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم هم با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که در پردیسان مطرح است دسترسی مردم به تجاری‌هایی است که نیازمندی‌های مردم را تأمین کند گفت: راه و شهرسازی به دنبال انجام کارشناسی و مراحل قانونی است و تا کنون زمین‌های تجاری را به شهرداری واگذار نکرده است

وی افزود: این مجوزهای موقت برای حل مشکل مردم در پردیسان است تا در این فرصت دو ساله مردم دچار مشکل نشوند و کسانی که مجوز موقت تجاری دارند، کار خود را انجام دهند.

واگذاری سه زمین از سوی شهرداری قم در نقاط مختلف شهر به سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) مصوبه دیگر جلسه شامگاه یکشنبه بود. این زمین‌ها برای امور ورزشی و فرهنگی در اختیار سپاه قم قرار می‌گیرند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
خواهشا این زمین های علیصدر واوقافی .واقع درورودی قم-جعفریه را ازدست این زمین خواران بگیرید کلا فضای سبزوپارک وپارکینک بکنید/چون این زمین هامثل زمین های اوقافی جاهای دیگرقم اگردست مردم این منطقه بیفته ومجوزیاپروانه داشته باشند همه یا اجاره دادند یادست خودشون اشغالدونی میکنند/بنده خودم مستاجرم ضایعاتی دارم/مالکاشون بالای شهرقم خونه دارند هیچ میلی به زیبای ورودی ازسمت جعفریه راندارند فقط به فکرجیبشون هستند /یک مدت یک اکیپ گشتی شهرداری رشوه گرفتند تواین دوسال اگربرید نگاه کنید خیلی از زمینهای اوقافی وعلیصدر راقاطی ملکشون کردن ودیوارکشیدن/...اطراف امامزاده عبدالا همش غصبی خواهشا مسولین جدی بگیرند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار