همزمان با ششمین روز از هفته دولت ۴۸ پروژه کشاورزی در قم با حضور مسئولان وزارت کشاورزی و استان قم افتتاح شد
کد خبر: ۲۸۶۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶ 29 August 2016
به گزارش تابناک قم، ۴۸ پروژه بخش کشاورزی ظهر یکشنبه همزمان با ششمین روز از هفته دولت با اعتبار ۵۳ میلیارد و ۱۴۵ میلیون تومان در قم افتتاح شد.

در مراسم  افتتاح این پروژه‌ها که در مزرعه کاشت قارچ تک چین روستای سفت بخش خلجستان برگزار شد، معاون وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان کشاورزی استان قم، استاندار و جمعی دیگر از مسئولان این استان حضور داشتند.

عباس کشاورز، معاون وزیرجهاد کشاورزی در این مراسم طی سخنانی رفع بحران آب و اشتغالزایی را از اولویت های کشور عنوان و بیان داشت: متاسفانه به دلیل عدم مدیریت مناسب در زمینه آب به بن بست رسیده ایم و هم اکنون ۸۴ درصد منابع آبی در کشور استفاده شده است.

وی با تأکید بر اینکه هیچ قشری به اندازه کشاورزان قدر نعمت آب را نمی‌داند، گفت: در مسئله آب مردم مقصر نیستند و مسئولان نباید در این زمینه خود را مبرا بدانند. نبود دانش و مشکلات فنی یکی از عوامل اصلی در ایجاد بحران آب است.

معاون جهاد کشاورزی با اشاره به توسعه کشاورزی در کشور عنوان کرد: کشاورزان نباید کمتر از ظرفیت زمین‌های زراعی تولید کنند.

وی ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی هشت محصول که ۹۴ درصد واردات را داشته‌اند انتخاب شدند و کشت سیب زمینی نیز که دومین غذای کشور است به عنوان نهمین محصول اقتصاد مقاومتی در دستور کار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم هم در این مراسم با اشاره به افزایش تولید ذرت در این استان، گفت: در استان قم کشاورزان به صورت داوطلبانه ۱۸ درصد از اراضی زراعی را که عملکرد مناسبی نداشتند را کاهش داده‌اند.

محمدرضا طلایی با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی کاشت یونجه افزود: کشاورزان قمی در کاهش کشت محصولات وابسته به آب مشارکت مطلوبی دارند و در حال حاضر کاشت داروهای گیاهی در این استان در دستور کار قرار گرفته است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار