غفلت یا بی توجهی؟
در حالی که علی رغم دعوت زود هنگام و به موقعی که از سوی برگزار کنندگان مسابقه کشوری حافظان حرم صورت گرفته بود ، هیچ یک از مسولان استانی در این نمایشگاه حضور پیدا نکردند، شاید نگاه مسولان در این مهم وقتی هویدا شود که نمایشگاه عکس امیر حسامی نژاد با موضوع تشییع شهدای مدافعان حرم در قم کمتر از 24 ساعت جای خود را به نمایشگاه مد و لباس داد.
کد خبر: ۲۸۹۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸ 02 September 2016
به گزارش تابناک قم، در حالی که مسئولان بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، مراسم اختتامیه مسابقه کشوری حافظان حرم را به منظور تجلیل از خانواده های شهدای مدافع حرم در کنار تقدیر از برگزیدگان این مسابقه در قم برگزار می کردند، مجموعه مدیران استان، سرگرم افتتاح پروژه های عمرانی بودند که بخشی از آن مدتهاست مورد استفاده مردم است و معلوم نیست دیگر چه افتتاحی باید صورت گیرد؟! و بخشی هم اگر امروز افتتاح نمی شد، هیچ ثلمه ای به عالم اسلام وارد نمی شد.

چه آنکه ماههاست، که پروژه های بزرگی روی زمین مانده که داد از نهاد تمام مردم این شهر درآورده است و هزینه های بسیاری را بر گرده شهروندان تحمیل کرده و کسی نیست که پاسخگو باشد و این وضع اسفناک را جمع کند. اما با توجه به نامگذاری 8 شهریور به نام روز مبارزه با تروریسم می شد، مسئولان با اهتمام به این رویداد طوری وقتشان را تنظیم کنند که در مراسم اختتامیه حافظان حرم نیز حضور یابند.

این اتفاق در شرایطی رخ داده است که فرزندان این سرزمین در جبهه های نبرد با تکفیری ها و داعش که نماد برجسته و تمام قد تروریسم هستند، حضور فعال دارند و شهر قم بدلیل تعداد نیروهای مستشاری در عراق و سوریه، میزبان پیکرهای مطهر بسیاری از این عزیزان در قطعه 31 بهشت معصومه(س) است و امنیت امروز همه کشور مدیون این خون ها و رشادت هاست.

دهها نفر از زنان و کودکان خانواده های شهدای مدافع حرم از جای جای ایران اسلامی و کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، در کنار جمعی از جوانان و نوجوانانی که قدم در این عرصه نهاده و در رسای این شهیدان عزیز دست به قلم شده اند، در شهر قم گرد هم آمدند تا مورد تجلیل و التیام قرار بگیرند اما متاسفانه با بی توجهی یا غفلت مدیران روبرو شدند.

شایسته مردم شهید پرور قم که افتخار میزبانی این عزیزان را داشت، این بود که در کنار حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و یکی از فرماندهان ارشد نیروی قدس و تعدادی از هنرمندان برجسته در این مراسم، مسئولان استان حضور پررنگی داشته باشند و به درستی رسم میزبانی بجای آورند.

این بی توجهی، علی رغم دعوت زود هنگام و به موقعی که صورت گرفته بود، هیچ جای توجیه ندارد، چه آنکه برای مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران که وظیفه اصلی اش تجلیل از جایگاه شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، حضور در یک مجلس ختم مهمتر بود تا حضور در میان خانواده شهیدان مدافع حرم و تجلیل از فرزندان آنها که دیگر پناهی جز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ندارند.

با اینکه حجت الاسلام عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در این مراسم حضور داشت  اما از استاندار یا معاونین، مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر، مسئولان سازمان فرهنگ و تبلیغات اسلامی، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، فرماندهان نظامی و... که متولی مستقیم این امور هستند هیچ نام و نشانی یافت نشد، اما مردم قم به خوبی رسم میزبانی را به جا آوردند.

بهتر است یادمان باشد ایران اسلامی هیچ گاه از دشمنی استکبار جهانی بویژه اسرائیل غاصب در امان نبوده و نخواهد بود که لازمه مقابله با این امر توسعه و ترویج روحیه و فرهنگ مجاهدت و ایثار است و طبق ماده۶۳ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، با هدف توسعه، ترویج و نهادینه نمودن فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت و زنده نگهداشتن یاد شهیدان و حفظ و تقویت شأن و جایگاه الگوهای عینی عرصه جهاد، ایثار و شهادت، شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با شرح وظایف و ترکیب مشخص تشکیل شده است و بر اساس تبصره۲ این قانون، دستگاههای اجرائی موظفند به منظور توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از تشکل ها و سازمان های غیردولتی فرهنگی، هنری، پژوهشی و ورزشی که در حوزه ایثارگران فعالیت می‌نمایند، حمایت های مادی و معنوی به عمل آورند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
خدا همه را هدایت کند خصوصا مسوولین نظام را.البته برخی را لعنت کند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار