محسن رضایی خطاب به وزارت خارجه؛
گزارش‌های کذب آل‌سعود برای ارائه در پارلمان اروپا علیه نظام اسلامی دارای 400 بند است، اگر هفت بند از این موارد مطرح شود برای نظام اسلامی مشکل‌ساز می‌شود، به همین علت این موضوع توسط دولت قابل افشاگری است.
کد خبر: ۲۸۹۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶ 02 September 2016
به گزارش تابناک قم، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بازدید از شبکه جهانی ولایت در سخنانی اظهار داشت: جهان امروز در برابر انقلاب اسلامی ناتوان بوده و شکست بزرگی را متحمل شده است.

وی افزود: دشمنان امروز راه حل برون رفت از این شکست را تنها در این دیدند که جنگ را به درون خانواده اسلام بکشانند و آنها پی بردند که با ترور و نفاق نمی‌شود جلوی انقلاب اسلامی ایستاد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عربستان سعودی و وهابیت به بستر و ابزار تفرقه افکنی و برادرکشی در جهان اسلام تبدیل شده‌اند، افزود: استکبار و آمریکا به دنبال این هستند که اسلام را رودر روی مسلمین قرار دهند.

وی عنوان کرد: روز به روز که می‌گذرد حجم جنایاتی که در کشورهای یمن و سوریه و عراق در حال انجام است بیشتر می‌شود که این امر نشان می‌دهد این کشتار از درون اسلام نیست و صهیونیست‌ها پشت پرده این اقدامات قرار دارند.

رضایی افزود: شدت خشونت‌ها در کشورهای اسلامی علیه مسلمین بدان حد است که نشان می‌دهد این کار از یک مسلمان سر نمی‌زند و اصل این اقدامات از آمریکا و اسرائیل است.

وی افزود: آنها برای توجیه اقدامات خود از مسائل اعتقادی استفاده می‌کنند و از این طریق فتنه بزرگی را که به راه انداختند توجیه می‌کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: از طرفی آنها از جملات برخی از روحانیون و مداحان سوء استفاده کرده و فرهنگ شیعی را این‌گونه نشان می‌دهند که در این رابطه علما و مبلغین باید روشنگری کنند.

تقدیر از تلاش‌های شبکه جهانی ولایت

وی با تقدیر از تلاش‌های شبکه جهانی ولایت، اظهار داشت: این شبکه غیردولتی تحت اشراف مرجع عالیقدر حضرت آیت الله مکارم شیرازی فعالیت‌های خوبی داشته است و امروز دانشمندان و پژوهشگران که در قم حضور دارند می‌توانند از این شبکه در راستای گسترش معارف اسلامی استفاده کنند.رضایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: احمد شهید در آخرین گزارش حقوق بشری خود دروغ‌هایی علیه ایران منعکس کرده است که قرار است در روزهای آینده در پارلمان اروپا مطرح شود و حکمی برای ایران صادر شود و به واسطه آن مبادلات تجاری کشورهای غربی با ایران قطع شود.

وی ادامه داد: عربستان و منافقین هم در ده‌ها صفحه و ۴۰۰ بند مطالبی علیه ایران تهیه کردند که می‌خواهند به اتحادیه اروپا دهند که آقای روحانی و ظریف باید در مقابل این توطئه افشاگری کنند.

برخی‌ در فضای رسانه‌ای علیه ایران فضاسازی می‌کنند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران امروز اعلام کرده است که با اتحادیه اروپا می‌تواند وارد مذاکره شود و با آن‌ها گفتگو کند اما برخی‌ها در فضای رسانه‌ای علیه ایران فضاسازی می‌کنند که ما می‌خواهیم آنها را فریب دهیم.

وی افزود: گفتگو به جای بمب و مناظره به جای سلاح‌های شیمیایی درخواست ایران است.

رضایی عنوان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون بیش از صدها هزار نفر مورد عفو قرار گرفتند و بیست هزار نفر از منافقین به دلیل توبه کردن از گذشته‌شان آزاد شدند که به این چهره رحمانی ایران اسلامی کسی توجه نمی‌کند.

ایجاد 5 شبکه ضدشیعی جدید توسط عربستان

 گفت: عربستان پنج شبکه جدید را علیه نظام اسلامی و شیعه ایجاد کرده و هتاکی‌ها را به میزانی رسانده که این ناسزاها حیثیتی بوده و طی قرن‌های گذشته سابقه نداشته است.
آیت‌الله سید محمد حسینی مدیر شبکه جهانی ولایت نیز در این دیدار، با تاکید بر اینکه باید از بستر رسانه برای انتقال آموزه‌های دینی به مردم کشورهای مختلف دنیا استفاده کرد، اظهار کرد: آیت‌الله مکارم شیرازی نسبت به ایجاد این شبکه اهتمام جدی داشته و به صورت مستقیم رفع موانع را دنبال می‌کند.

وی از تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری شبکه جهانی ولایت با حضور حضرات آیات مکارم شیرازی، اعرافی و حسینی بوشهری یاد کرد و افزود: سیاست‌های اصلی شبکه ولایت در این شورا بررسی و ابلاغ می‌شود و با محوریت 12 گروه علمی اجرای آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیر شبکه جهانی ولایت خاطرنشان کرد: محتویات برنامه‌های این شبکه در کاگروه‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بتوانیم از ظرفیت ایجاد شده برای شبکه جهانی ولایت به شیوه مطلوب استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه وحدت عملی در شبکه ولایت مورد توجه قرار گرفته است، گفت: شخصیت‌های برجسته اهل سنت در این شبکه برنامه زنده داشته و موضوع‌های ضدسلفی را دنبال می‌کنند.
 مدیر شبکه جهانی ولایت گفت: عربستان پنج شبکه جدید را علیه نظام اسلامی و شیعه ایجاد کرده و هتاکی‌ها را به میزانی رسانده که این ناسزاها ناموسی و حیثیتی بوده و طی قرن‌های گذشته سابقه نداشته است.

حسینی قزوینی تحریک اهل سنت ساکن در ایران و براندازی نظام اسلامی را از اهداف شبکه‌های مذکور برشمرد و عنوان کرد: این شبکه‌ها در روش جدید خود به روایات ضعیف شیعه رجوع کرده و برخی از مباحث تفرقه‌انگیز را مطرح می‌کنند و شبکه ولایت تنها مجموعه‌ای است که در مقابل هجمه‌های ماهواره‌ای دشمن ایستاده است.

استاد برجسته حوزه اضافه کرد: شبکه ولایت به دو زبان عربی و فارسی در آمریکا، اروپا، خاورمیانه، آفریقا و ‌اقیانوسیه برای عاشقان معارف اهل بیت(ع) و دین مبین اسلام برنامه‌های مختلف خود را به نمایش می‌گذارد.

وی گفت: اکنون 150 میلیون فارسی‌زبان و 350 میلیون عرب‌زبان در دنیا داریم اما جمعیت انگلیسی‌زبان‌ها بیش از یک میلیارد نفر است به همین علت آیت‌الله مکارم شیرازی بر ایجاد شبکه انگلیسی ولایت تاکید کرده و تاکنون 60 درصد مقدمات راه اندازی این شبکه انجام شده است.

حسینی قزوینی پاسخگویی به شبهات و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) را از اهداف شبکه ولایت برشمرد و ادامه داد: ‌بر اساس گفته علمای برجسته اهل سنت این شبکه دانشگاه اسلامی برای انتقال آموزه‌های دینی است و احترامی که نسبت به شخصیت‌های اهل سنت در این شبکه دیده می‌شود کم‌نظیر است.

وی از تقدیر آیت‌الله سیستانی نسبت به عملکرد شبکه جهانی ولایت یاد کرد و گفت: اکنون این شبکه 50 میلیون مخاطب فارسی زبان دارد و در عراق، سوریه، مصر و برخی از کشورهای خلیج فارس بیشتر از شبکه الفرات و نجبا مخاطب دارد؛ تاکنون تفاهم‌نامه‌هایی با شبکه‌های الفرات و نجبا داشته‌ایم تا بتوانیم از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنیم.

مدیر شبکه جهانی ولایت با اشاره به پخش یک‌هزار دقیقه برنامه پخش زنده در ایام اربعین تصریح کرد: رسانه ملی با بکارگیری تمام ظرفیت خود فقط 300 دقیقه پخش زنده داشته است؛ امسال مراسم اربعین امام حسین(ع) لحظه به لحظه به صورت زنده پخش می‌شود و در صورت نیاز تصاویر خود را در اختیار رسانه ملی قرار می‌دهیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار