دبیر ستاد جشن‌های مردمی غدیریه گفت: پرچم اهدایی حرم امیرالمؤمنین(ع) همزمان با عید غدیر به دو هزار هیئت مذهبی اهدا می‌شود.
کد خبر: ۲۹۰۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲ 04 September 2016
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام عباس شواخی شامگاه شنبه در مراسم رونمایی از پرچم اهدایی حرم مطهر حضرت علی(ع) برای توزیع در هیئات کشور که در مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: ستاد غدیریه در سال‌های اخیر به منظور احیای این عید بزرگ مسلمین با حمایت‌های مراجع تقلید مشغول به فعالیت است.

وی با بیان اینکه ستاد غدیریه مردمی و با حمایت خیرین و متدینین فعالیت می‌کند، افزود: یکی از اقداماتی که در سال‌های گذشته صورت می‌گرفت تبیین واقعه بزرگ غدیر خم در قبل و بعد از ایام عید غدیر بود.

دبیر ستاد جشن‌های مردمی غدیریه با بیان اینکه ما مناسبت‌های شاد و بزرگی در اسلام داریم که باید بدان توجه بیشتری شود افزود: ۱۵ مناسبت بزرگ همچون عید قربان، اعطای انگشتر توسط امام علی(ع)، روز مباهله، حدیث کساء و ... مناسبت‌هایی هستند که می‌بایست بزرگ داشته شوند.

وی ادامه داد: روز عید غدیر خم روز بیعت با ولایت و امام زمان(عج) نامیده شده است که در این روز باید با حضور در مراسم این جشن بزرگ مذهبی با امام بیعت کنیم.

حجت الاسلام شواخی عنوان کرد: هماهنگی‌هایی با تولیت حرم مطهر امام علی(ع) در راستای اجرای برنامه‌های ایام غدیریه صورت گرفته است و پرچم‌های متبرک به حرم مطهر امیرالمؤمنین(ع) نیز به تعدادی از هیات مذهبی داخل کشور اهدا خواهد شد.

وی ابراز داشت: هیئت‌های مذهبی در سراسر کشور می‌توانند در سایت کاروان غدیر ثبت نام کنند تا این پرچم‌های متبرک بر اساس اولویت بندی ثبت نام و همچنین داشتن شرایط لازم بین آن‌ها توزیع شود.

دبیر ستاد جشن‌های مردمی غدیریه با اشاره به آماده سازی دو هزار پرچم متبرک حرم امام علی(ع) برای توزیع بین هیئت‌های مذهبی کشور افزود: آن دسته از هیئت‌ها که سال گذشته به مناسبت عید غدیر در سطح شهرها مراسم داشتند در اولویت اهدای پرچم قرار دارند.

وی بیان داشت: در شهرهای مختلف با خطبا و وعاظ هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا این پرچم‌های متبرک با حفظ احترام در شهرها به اهتزاز درآمده و تلاش شود تا مراسم‌ این ایام حول این پرچم متبرک برگزار شود.

حجت الاسلام شواخی با اشاره به ویژگی‌های پرچم متبرک حرم مطهر امام علی(ع) گفت: در حاشیه این پرچم مناسبت‌های ایام غدیر ذکر شده و در صدر آن نیز شعار علی(ع) رایه ‌الهدی درج شده و در گوشه این پرچم متبرک نیز مهر عتبه مقدس علوی حک شده و در جای جای این پرچم از شعارهای این مناسبت استفاده شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار