امام جمعه تهران با بیان اینکه شعار مرگ بر آمریکا ریشه قرآنی دارد تاکید کرد: قاریان و حافظان افتخار نظام اسلامی هستند.
کد خبر: ۲۹۰۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸ 04 September 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سیداحمد خاتمی شنبه شب ۱۳ شهریور در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن اوقاف قم گفت: مجالس ذکر و قرآن و مجالس مومنین به تعبیر پیامبر اکرم(ص) بوستان بهشت است.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب قرآن کریم در انزاوی کامل بود افزود: یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی این است که قرآن کریم از انزوا بیرون آمد و به صحنه حاکمیت نظام اسلامی در آمد.

خاتمی بیان کرد: قبل از انقلاب هم قرآن چاپ می‌شد و شاه قرآن سلطانی چاپ کرده بود و با تشریفات به برخی مناطق می‌فرستاد ولی روح و جان قرآن در آن نظام حاکم نبود.

وی تاکید کرد: بعد از انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و تلاش های امام قرن رواج پیدا کرده است و امروز شاهدیم که جلسات روخوانی و روان خوانی و قرائت در بسیاری از مساجد و خانه ها و حسینیه ها برپا شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: زیباخوانی، زیور قرآن کریم است و قاریان افتخار کشور و نظام اسلامی هستند در حال که طاغوت برای هنر آئینی اصلا ارزشی قایل نبود و قرآن خوانی و دعا را هنر نمی‌دانستند.

وی افزود: من از صدا و سیما درخواست دارم که به قاریان بومی بیشتر بها بدهند نه اینکه از قرا کشورهای دیگر استفاده نشود بلکه قاریان خوش صدایی داریم که تلاوت زیبایی دارند و باید از آنان بیشتر استفاده شود.

خاتمی بیان کرد: روزی بود که در زمینه حفظ قرآن ما متهم بودیم اما رهبری چشم‌انداز ده میلیون حافظ قرآن را تعیین کردند و هزاران نفر حافظ قرآن نیز تاکنون تربیت شده‌اند.

وی افزود: روخوانی و روان خوانی و تفسیر مقدمه به صحنه آوردن قرآن و عمل به آن است که از برکت خون شهدا قرآن در قانون اساسی تجلی پیدا کرد و ۵۰ مجتهد مسلم بر روی مفاد آن کار علمی کردند که در بی سابقه است.

خاتمی اظهار کرد: سران حکومت طاغوت ضد قرآن و سکولار بودند و معقتد به جدایی دین از سیاست بودند اما امروز رهبری در این شکوه زمام امور را در دست دارد که عاشق قرآن و قاری خوش صدای قرآن است و با همه توان در راه اجرای احکام قرآن تلاش می کند.

امام جمعه تهران با اشاره به بیرون راندن آمریکا از ایران توسط ملت تصریح کرد: قرآن نقشه راه روابط سیاسی و بین المللی نظام اسلامی را در یک آیه ترسیم کرده است و آن این است که بیگانه نباید هیچ سلطه ای بر جامعه اسلامی داشته باشد و همه هزینه‌هایی که امروز ملت ایران می‌‌پردازد حاصل عمل به همین یک آیه است.

خاتمی اظهار کرد: حرف قرآن این است که مسلمین نباید دشمنان خدا را دوست خود بگیرند و قدر مسلم امروز آمریکا و  اسرائیل که صحنه گردان و اتاق جنگ حوادث یمن و عراق و سوریه و ... هستند دشمن اصلی مسلمین هستند.

وی با بیان اینکه شعار مرگ بر آمریکا ریشه در قرآن کریم دارد و فرهنگ قرآنی است تاکید کرد: در برجام هم شاهد بودیم که آمریکا بدعهدی کرد در حالی که وفاداری به عهد اصلی انسانی است و هر کسی هم که کارهای آمریکا را توجیه کند در همه جنایات این دولت شریک است.

وی با بیان اینکه ما به تعبیر رهبری به مذاکره‌کنندگان اعتماد داریم تصریح کرد: سخن ما در بدعهدی آمریکا و غیرقابل اعتماد بودن است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
تکلیف چین و روسیه کمونیستی که منگر وجود خداوند هستند و با مارابطه نزدیک دارند از نظر قران از دیدگاه ایشان چه میشود؟!!! مسیحیت مگر نزدیکترین دین به اسلام نیست؟ پس چگونه است که امریکای مسیحی دشمن خدا و کشورهای کمونیستی دوست خدا محسوب میشوند؟!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار