در دانشگاه‌ها به علوم دیگر توجه می‌شود و قرآن مظلوم واقع شده است. باید فعالیت‌های قرآنی در متن و جزو برنامه‌های اصلی و نه جنبی دانشگاهی قرار گیرد، زیرا این کار موجب می‌شود دانشگاهیان با مفاهیم قرآن بیشتر آشنا شوند و در مسیر زندگی آنها تأثیر گذارتر است.
کد خبر: ۲۹۵۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰ 13 September 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله علوی‌گرگانی در دیدار رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان قم با اشاره به آیه 9 سوره اسراء بیان داشت: انسان از فهم آیات قرآن کریم عاجز است زیرا قرآن از سوی خداوند نامحدود نازل شده و فهم بشر محدود است.

وی بیان داشت: قرآن کریم باید در کنار عترت باشد و ما نمی‌توانیم مفاهیم آن را بدون روایات و احادیث ائمه اطهار(ع) متوجه شویم زیرا قرآن به مفسر و مبیین نیاز دارد و بهترین منبع در این باره متصل شدن به اهل بیت(ع)،‌ خانواده وحی است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: اخیرا شنیده می شود برخی بیان می کنند در قرآن کریم دستور به تدبر در آیات داده شده و نیازی به روایت نیست در حالی که چنین سخنانی ضد قرآن و مخالف روایات ائمه معصومین(س) است.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با تاکید بر لزوم آشنایی جوانان با قرآن‌کریم و معارف الهی عنوان کرد: قرآن‌کریم از ارزش و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید نقطه مطلوب خود را قرآن قرار داده و دانشجویان با کلام الهی آشنا شوند.

وی خطاب به سرپرست دانشگاه علمی کاربردی قم عنوان کرد: در دانشگاه‌ها به علوم دیگر توجه می‌شود و قرآن مظلوم واقع شده است. باید فعالیت‌های قرآنی در متن و جزو برنامه‌های اصلی و نه جنبی دانشگاهی قرار گیرد، زیرا این کار موجب می‌شود دانشگاهیان با مفاهیم قرآن بیشتر آشنا شوند و در مسیر زندگی آنها تأثیر گذارتر است.

این مرجع تقلید تصریح کرد:‌ شایسته است در برگزاری برنامه‌هایی همچون جشنواره قرآن و عترت در دانشگاه علمی کاربری ارتباط با مراجع تقلید و علمای بزرگ این شهر برای اثرگذاری بیشتر و استفاده از آنها صورت گیرد.

در آغاز این دیدار محمد حس نادری سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان قم از برگزاری جشنواره قرآن و عترت دانشگاههای علمی کاربردی سراسر کشور از 6 تا 8 مهرماه در استان قم خبر داد. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار