یکی از مراجع تقلید با صدور پیامی تأکید کرد: با توجه به این که نیمی از جمعیت دانشجویی در حوزه علوم انسانی هستند، لذا باید از همه ظرفیت‌ها در جهت تحول علوم انسانی استفاده کرد.
کد خبر: ۲۹۶۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲ 16 September 2016
به گزارش تابناک قم، آیت الله جعفر سبحانی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پیامی صادر کرده که متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُواْ مِنکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُواْ الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرٌ  
(خداوند مقام اهل ایمان و دانشمندان را به درجاتی رفعت و بزرگی می دهد و خداوند به آنچه انجام می دهید به خوبی آگاه است). (آیه 11 سوره مجادله)

ضمن تبریک به مناسبت عید غدیرخم، عید ولایت و عید حاکمیت همه ارزش های الهی و انسانی و عدالت همه جانبه و نیز تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها با عرض پوزش مطالبی را خدمت اساتید و اندیشمندان و دانشجویان و همه مسئولین دانشگاهی عرض می‌نمایم.

همت و تلاش شما عزیزان دانشگاهی، در دست یابی به قله های رفیع دانش و کسب فضایل اخلاقی و معنوی نه تنها سر بلندی کشور را به ارمغان می آورد، بلکه در سطح جهانی، تبلیغی برای نظام اسلامی خواهد بود. عزیزان دانشجو، فرصت جوانی را قدر بدانید و در راه تقویت و تحکیم ایمان و کسب علم مفید و انجام اعمال صالح و احترام به اساتید بزرگوار ،تمام همت خود را به کار گیرید که کوچکترین اهمال در این حوزه زیان های جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

اساتید بزرگوار؛ دانشجویان، فرزندان و برادران شما هستند که علاوه بر تعلیم علوم مورد نیاز جامعه به پرورش و تزکیه این عزیزان همت گمارید، زیرا که نسل عالم و متخلق و متدین کشور را از هر جهت تعالی  داده و از نفوذ اجانب ایمن خواهد ساخت.

دختران عزیز دانشجو شما مادران نسل آینده این کشور هستید؛ سعی کنید با خودسازی و کسب علم مفید، و رعایت حجاب، عفاف و پاکدامنی خود در رشد تمدن بزرگ اسلامی سهیم باشید. امروزه دست های ناپاکی وجود دارد که سعی وافر در بی عفتی و بی اخلاقی دختران و زنان جامعه دارد. با عفاف و حجاب خود در راه خدا مجاهده نمایید که ثواب مجاهد فی سبیل الله را دارید.

امروز استعمارگران، در تلاشند که اسلام عزیز را مخالف هر گونه پیشرفت در حوزه علم و دانش بدانند، در حالی که قرآن کریم و پیامبر عزیز اسلام (ص)  و امامان معصوم (علیهم السلام) به علم و عالم ارزش زیادی می دهد با همین ارزش دادن به جایگاه عالمان در جامعه اسلامی بود که در مدت اندکی، تمدن بزرگ اسلامی هویدا گشت.

همچنین امروز استعمارگران در تلاشند که اسلام عزیز را که موجب حیات جوامع انسانی است، مخالف اخلاق و مدافع خشونت و تروریست قلمداد نمایند.

در صورتی که اسلام عزیز مدافع صلح و دوستی و مخالف خشونت و تروریست می باشد، به گونه ای که پیامبر گرامی اسلام (ص) هدف بعثت خود را اکمال مکارم و فضایل اخلاقی می داند (انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق). امروز استعمارگران و گروهای خشن و خارج از اسلام سعی می کنند هر گونه جنایت غیر انسانی و وحشیانه را به نام اسلام جلوه دهند که ساحت اسلام مبرای از این وحشی گری هاست.

آنان سعی می نمایند که با این بهانه ها، جوانان عزیز دانشگاهی را از دین و معنویت و اخلاق، رویگردان کنند.

سعی نمایید که با کسب علم و وفضایل اخلاقی و کمالات دینی، و ایمان خود به آنان نشان دهید که اسلام حامی علم، اخلاق و معنویت و صلح و دوستی و همزیستی مسالمت آمیز است و ساحت اسلامی از این جنایات تکفیر ی ها بدور می باشد. همچنین از همه مسوولین دانشگاهی درخواست می کنم، که با رفتار پدرانه و دلسوزانه زمینه رشد علمی و فرهنگی و اخلاقی و دینی دانشجویان عزیز را فراهم نمایید و از هیچ کوششی در این راه دریغ نورزید.

با توجه به این که نیمی از جمعیت دانشجویی در حوزه علوم انسانی هستند، مساله تحول علوم انسانی را باید جدی گرفت. سر فصل های دروس و متون اموزشی باید به گونه ایی تدوین گردد که حقانیت و اتقان تفکر اسلامی برجسته باشد؛ لذا باید از همه ظرفیت ها در جهت تحول علوم انسانی استفاده نمود. همچنین از همه متولیان امر درخواست میکنم که به گونه ایی برنامه ریزی نمایند که پایان نامه ها ورساله های کارشناسی ارشد و دکتری و نیز تحقیقات اساتید در جهت رفع نیازهای جامعه باشد.

در پایان برای همه اساتید و جوانان عزیز و عالم و فرهیخته دانشگاهی از خداوند متعال درخواست موفقیت، بهروزی مینمایم و بر مسئولین لازم است که زمینه اشتغال و ازدواج و زندگی آبرومند فرزندان عزیز دانشجویم را فراهم نمایید تا این فرصتی را که انقلاب اسلامی ایران برای ما ارزانی داشته، پاس داریم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار