استاندار قم:
استاندار قم با اشاره به کمبود منابع آب گفت: سیاست‌گذاری‌ها در زمینه مدیریت بهینه آب با تدبیر کافی نبوده و در صرفه‌جویی آب نیز دچار مشکل هستیم، برای جلوگیری از بحران آب این دو ضعف باید به‌زودی برطرف شود.
کد خبر: ۲۹۸۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 18 September 2016
به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی در مراسم نخستین جشن برداشت پسته که ظهر امروز در باغ پسته شمس‌آباد برگزار شد با اشاره به سیاست استانداری در حوزه کشاورزی اظهار داشت: استانداری قم در راستای سیاست‌های کلی بخش کشاورزی حرکت کرده و برای ارتقا این بخش تلاش می‌کند تا نیازهای این بخش برطرف شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهاد کشاورزی در زمینه تامین نیازهای کشاورزان افزود: اقدامات سازمان جهاد کشاورزی و نحوه ارتباط منطقی سازمان با مجموعه بزرگ کشاورزی به‌گونه‌ای مثبت ارزیابی‌شده که سبب افزایش اعتماد و دلگرمی کشاورزان شده است.

استاندار قم مبحث آب و تأثیر آن در کشاورزی را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: آبیاری مهم‌ترین رکن در کشاورزی به شمار می‌رود و اگر در مصرف آب صرفه‌جویی نشود در آینده دچار بحران آب می‌شویم.

وی با اشاره به چگونگی استفاده از منابع آب، خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری‌ها درباره مدیریت بهینه آب باتدبیر کافی نبوده و در صرفه‌جویی آب نیز دچار مشکل هستیم، برای جلوگیری از بحران آب این دو ضعف باید به‌زودی برطرف شود.

صادقی وضعیت دریاچه نمک را مورداشاره قرار داد و گفت: بحران دریاچه نمک قم یک بحران ملی است که نیاز به برنامه‌ریزی کلان در این زمینه برای جلوگیری از بدتر شدن وضع موجود دارد.

وی کمبود ذخایر زیرزمینی را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: منابع زیرزمینی بیش‌ازحد نیاز مورداستفاده قرارگرفته و اگر این وضع به دلیل عدم چاره‌اندیشی و برنامه‌ریزی ادامه پیدا کند بحران آب در آینده رخ می‌دهد که ممکن است جان 25 درصد از هموطنان را به خطر اندازد.

استاندار قم با بیان ضرورت تبیین سیاست روشن در زمینه آبیاری اظهار داشت: ضروری است تا با یک سیاست روشن و مشخص و ارائه نکات لازم به کشاورزان به توجیه کامل آنها در استفاده از آب پرداخته شود.

وی با اشاره به 50 هزار هکتار زمین زیر کشت در قم خاطرنشان کرد: امیدواریم در چندسال آینده این زمین‌ها به باغ تبدیل‌شده تا در مصرف آب تضمین بیشتری وجود داشته باشد و این نیاز به تلاش و هماهنگی بیشتر مسئولان در این زمینه است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار