اسکیت استان قم در ادامه پیشرفت‌های خود از 14 سهمیه تیم ملی اسکیت اینلاین جوانان و سه سهمیه تیم ملی رولر اسپورت برخوردار شده و از اردوی آماده‌‌سازی تیم ملی میزبانی می‌کند.
کد خبر: ۲۹۸۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷ 19 September 2016
به گزارش تابناک قم، تعداد 14 اسکیت‌باز قم در حالی به اردوی آماده‌سازی تیم ملی اسکیت اینلاین هاکی رده سنی جوانان ایران دعوت شده‌اند و قم در شرایطی از سه سهمیه برای اعزام به مسابقات رولر اسپورت قهرمانی آسیا برخوردار شده که در این رشته استعدادهای فراوانی دارد و در سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری در دره‌های سنی پایه و انجام کارهای مختلف آموزشی، اسکیت قم رشد و پیشرفت قابل توجهی داشته است.

موفقیت اسکیت قم در کسب عنوان قهرمانی کشور

در سال جاری تیم اسکیت اینلاین قم در مسابقات قهرمانی کشور تیم‌های مطرحی همچون باشگاه انقلاب تهران را مغلوب انگیزه و اراده بازیکنان شایسته خود کرد و و بالاتر از دیگر رقبای حاضر در این رقابت‌ها، با اقتدار بر سکوی نخست اسکیت ایران جای گرفت و نخستین قهرمانی را به نام قم ثبت کرد.

مجید نوش‌آبادی که اکنون هماهنگ‌ کننده برگزاری اردوی تیم ملی اسکیت اینلاین هاکی جوانان در قم است، از اسکیت‌بازان توانمند قم محسوب می‌شود و هدایت تیم اعزامی به رقابت‌های اینلاین ایران در سال جاری را عهده‌دار بود و بعد از کارهای مثبت متعددی که به عنوان بازیکن برای اسکیت قم انجام داد، این بار در هشتمین سال مربیگری خود در این رشته، تیم قم را به مقام قهرمانی کشور رساند.

در پیکارهای اسکیت اینلاین باشگاه‌ها و دسته‌های آزاد قهرمانی باشگاه‌های کشور، مربی تیم قم تجربیات سال‌ها حضور خود در این رشته را در اختیار اسکیت‌بازان جوان قم قرار دارد تا در مسیر کسب این قهرمانی، قابلیت‌های اسکیت‌بازان قم نیز به نمایش گذاشته شود.

حضور اسکیت‌بازان قم در تیم‌های ملی ایران

علاوه بر مجید نوش‌آبادی، مرتضی نظری دیگر ملی‌پوش اسکیت قم در اردوی آماده‌سازی تیم ملی اسکیت کشورمان در سال‌های اخیر محسوب می‌شود، بازیکنی که یکی از چهره‌های موفق اسکیت قم در سال 1394 بود و در دو مرحله از اردوی تیم ملی اسکیت اینلاین کشورمان حضور داشت.

از دیگر چهره‌های شاخص اسکیت اینلاین قم در مسابقات سال 1395 قهرمانی کشور، صادق اسدالله‌زاده است که علاوه بر انتخاب به عنوان اسکیت‌باز نمونه اخلاق، در پست دروازه‌بانی نیز یکی از چهره‌های موفق و کلیدی تیم قم در راه کسب عنوان قهرمانی مسابقات اینلاین کشور بود.

این دروازه‌بان با نمایش فراتر از انتظار خود در سنگر تیم هیأت اسکیت قم، نقش غیر قابل انکاری در قهرمانی تیم قم در مسابقات اسکیت اینلاین کشور در سال جاری داشت، ضمن اینکه دیگر چهره‌های شاخص تیم قم در این قهرمانی امیرحسین قاسمیان، سیدمجتبی سبط‌نبی، سیدامیرمجتبی مرتضوی، سیدمحمدعلی مرتضوی، محمدعلی معبر، محمد سودانی، امیر تلخابی، مجتبی رئیس‌میرزایی، پوریا آذری، شهراد شیشه‌ای، ایلیا حمزه، حمیدرضا انیسی، علی خداجویان و محمد فراهانی بودند و اکنون اکثر آنها در اردوی تیم ملی نماینده قم محسوب می‌شوند.

انتخاب 14 اسکیت‌باز قم برای حضور در اردوی تیم ملی جوانان

در کنار 14 اسکیت‌بازی که به نمایندگی از قم برای حضور در اردوی تیم ملی اسکیت اینلاین هاکی جوانان ایران دعوت شده‌اند، سه تن از ورزشکاران شاخص این رشته با نشان دادن قابلیت‌های فنی خود در مسابقات مختلف، برای همراهی تیم ملی در رقابت‌های آسیایی 2016 انتخاب شده‌اند.

مربیان تیم ملی اسکیت اینلاین هاکی کشورمان به منظور حضور پرقدرت ایران در مسابقات آسیایی 2016، بازیکنانی از استان‌های مختلف را به اردوی تیم ملی دعوت کرده است که از قم نیز سه نفر به نام‌های سیدحسین حسینی، مرتضی نظری و امیر تلخابی در این اردو حضور دارند.

این نفرات، چهره‌های موثر تیم اسکیت اینلاین هاکی قم در راه کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر باشگاه‌های کشور بودند و اکنون این فرصت را دارند که همراه با تیم ایران به رقابت‌های اسکیت رولر اسپورت 2016 قهرمانی مردان آسیا اعزام شوند و برای ورزش قم افتخار آفرینی کنند.

این در حالی است که مسابقات اسکیت رولر اسپورت قهرمانی آسیا در شرق قاره کهن و در کشور چین به انجام خواهد رسید و فدراسیون اسکیت به همراه کادر فنی تلاش می‌کنند، ایران با تمام توان و ظرفیت خود در این رقابت‌ها حضور یافته و بهترین عنوان را به دست بیاورد.

قم میزبان اردوی آماده‌سازی و تمرینات تیم ملی اسکیت

رئیس هیأت اسکیت استان قم راجع به این موفقیت‌ها و تشکیل اردوی تیم ملی در قم به خبرنگار فارس گفت: تیم ملی اسکیت پسران کشورمان تمرینات و برنامه‌های آماده‌سازی خود را برای حضور موفق و آماده در پیکارهای قهرمانی آسیا را با حضور چهره‌های شاخص و نخبه این رشته از سراسر کشور، در قم استارت می‌زند.

محمد حسنی ادامه داد: هدف ملی‌پوشان تیم ملی اسکیت اینلاین هاکی کشورمان این است که یک تیم قوی و مدعی راهی رقابت‌ با حریفان خارجی شود، به همین منظور کادر فنی تیم ملی از روز چهارشنبه سی‌ویکم شهریور ماه رسما برنامه‌های آماده‌سازی این تیم را آغاز می‌کند.

رئیس هیأت اسکیت استان قم ابراز کرد: اردوی آماده‌سازی تیم ملی اسکیت اینلاین هاکی کشورمان با دعوت از تعداد 51 بازیکن در قم برگزار می‌شود و با توجه به هماهنگی‌‌های به عمل آمده، سالن ورزشی شهید محمود رضائیان قم را برای برپایی این اردو در نظر گرفته‌ایم.

آماده‌سازی جوانان اسکیت‌باز برای اعزام به رقابت‌های برون‌مرزی

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از بازیکنان شاخص اسکیت اینلاین هاکی قم نیز به نخستین اردوی انتخابی تیم ملی اسکیت اینلاین هاکی جوانان ایران دعوت شده‌اند، بیان کرد: این اردو به میزبانی هیات اسکیت قم از روز چهارشنبه سی و یکم شهریور ماه از ساعت 9 صبح آغاز می‌شود و تا روز پنجشنبه اول مهرماه ادامه خواهد داشت.

حسنی با اشاره به بازیکنان دعوت شده به این اردو، خاطرنشان کرد: برای این منظور بازیکنان از استان‌های تهران، قزوین، قم، آذربایجان شرقی و جزیره کیش دعوت شده‌اند و زیر نظر مربیان تیم ملی تمرینات خود را برای کسب آمادگی مطلوب برگزار خواهند کرد.

در بین بازیکنان مورد نظر کادر فنی تیم ملی، سپهر میرحیدری، مبین قلیچ‌خانى، محمدمهدی شاه‌صاحب، نیما صادقى، عباس قنبر، حامد حیدری، امیرحسین ناصحى، مهدى سنگینیان، سینا فصیحى، سینا آگاهى، فرزین کاویانى، علیرضا ذوالفقارى، وحید رجایى، محمدامین کره‌اى، رامتین ابوحمزه‌اى، عرفان آقاسى‌خانى، امیرعلى عالى‌داریان، سینا پویان‌مهر، فرزین کیان‌فر، امین ارشدى و آرتین صدیقیانى بازیکنانی هستند که از تهران برای حضور در این اردو دعوت شده‌اند.

هیأت اسکیت استان قم در حالی از این اردو میزبانی می‌کند که محمدمهدى مهدی‌نژاد، احسان سرورى‌فر، سیدکیارش عقیلى، علیرضا رحمانى، رسول مراغى، ابوالفضل ایران‌دوست، محمدامین امینى‌فر، امیرحسین اسکندرلو و سینا کریمى بازیکنانی هستند که از استان قزوین در این اردو حضور دارند.

مجموعه ورزش شهید حیدریان قم میزبان تیم ملی جوانان

همچنین پویا آذرى، حمیدرضا انیسى، امیرحسین قاسمیان، مجتبى سبط‌‌‌نبى، على خداجویان، پویا استاد، مجتبى رئیس‌میرزایى، محمدعلى مرتضوى، شهراد شیشه‌ای، محمدعلی معبر، علیرضا خاکى، محمد سودانى، امیر تلخابى و پویا آذرى اسکیت بازان قمی دعوت شده به این اردو هستند.

دانیال نصیری، سینا حسین‌پور، مهدى حسین‌پور، عطا منصورى و عرفان اسلامى از آذربایجان شرقی به همراه امید توانا و فربد برآبادى از جزیره کیش نیز دیگر نفراتی هستند که باید خود را در روز چهارشنبه سی‌ویکم شهریور ماه به کادر فنی تیم ملی در قم معرفی کنند.

هیأت اسکیت استان قم خوابگاه ورزشکاران واقع در مجموعه ورزشی شهید حیدریان برای اسکان ملی‌پوشان تیم ملی اسکیت اینلاین هاکی جوانان ایران در نظر گرفته و عصر روز سه‌شنبه سی‌ام شهریور ماه زمان ورود ملی‌پوشان به قم است، ضمن اینکه اسکیت‌بازان تیم ملی عصر نخستین روز مهر ماه از قم خارج می‌شوند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار