همزمان با عید سعید غدیر خم تفاهم‌نامه درمان رایگان زوجین نابارور توسط دانشگاه علوم پزشکی قم و جهاد دانشگاهی به امضا رسید.
کد خبر: ۲۹۸۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰ 19 September 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، با توجه به فعالیت مرکز درمان ناباروری قم و همچنین مشکلات برخی زوجین نابارور از دی ماه سال گذشته با حمایت دولت زوجین تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی تنها با پرداخت 85 درصد هزینه‌ها، اقدام به درمان می‌کردند.

با توجه به اجرای طرح تحول نظام سلامت، با امضا تفاهم‌نامه ای میان دانشگاه علوم پزشکی قم و جهاد دانشگاهی مقرر شد تا تمامی زوجین نابارور تحت حمایت درمانی قرار گرفته به گونه‌ای که 85 درصد هزینه‌ها توسط دولت و 15 درصد مابقی نیز توسط بیمه‌ها پرداخت شود، این در حالی است که در صورتی که هزینه‌های درمان بیشتر از تعرفه‌های دولتی باشد آن مابه‌التفاوت توسط زوجین پرداخت خواهد شد.

ابوالفضل ایرانی خواه در مراسم امضا این تفاهم‌نامه گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت یکی از طرح‌های موفق دولت بود که با اجرای این طرح هزینه‌های کمرشکن از دوش مردم برداشته شد.

وی بیان کرد: موضوع درمان زوج‌های نابارور یکی از بسته‌های خدمتی طرح تحول نظام سلامت است که با اجرای آن و امضا تفاهم‌نامه با مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم، تلاش خواهیم کرد بتوانیم این طرح را اجرایی و به مردم ارائه دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: طبق این طرح 85 درصد هزینه‌ها توسط دولت و مابقی توسط بیمه‌ها پرداخت می‌شود که در صورتی که هزینه‌های درمان بیشتر از تعرفه دولتی باشد هزینه‌ها مابه‌التفاوت توسط زوجین پرداخت خواهد شد.

طبق این تفاهم‌نامه شرایط کسانی که از این طرح می‌توانند استفاده کنند شامل افرادی خواهد شد که ناباروری اولیه داشته، سن خانم کمتر از 42 سال بوده و حداقل یکی از زوجین دارای تابعیت ایرانی باشد. مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم سالانه بین 30 تا 35 هزار نفر مراجعه‌کننده دارد که برای 3 هزار نفر آنها پرونده تشکیل می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار