مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم با بیان اینکه ۵۰۰ واحد گردشگری در سطح استان قم دائر است، گفت: در دولت قبل ۱۲ منطقه نمونه گردشگری شناسایی‌شده‌اند و در کل کشور ۱۱۶۸ منطقه نمونه گردشگری داریم.
کد خبر: ۲۹۸۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱ 19 September 2016
به گزارش تابناک قم، عیسی رضایی در نشست خبری که ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم برگزار شد، اظهار داشت: روز جهانی جهانگردی با شعار جهانی «گردشگری برای همه و همه برای گردشگری» طراحی‌شده است، امسال سازمان جهانی گردشگری یکی از موضوعاتی که به آن توجه کرده معلولان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم بابیان اینکه سازمان جهانی گردشگری از ظرفیت گردشگری برای همه به‌ویژه معلولان استفاده کرده است، افزود: در راستای این موضوعات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم برنامه‌هایی برای این روز یعنی 5 مهر پیش‌بینی کرده است.

رضایی بیان کرد: در این روز زنگ مدارس در مدرسه معلولان داریم و از چند مدرسه بازدید می‌کنیم. همچنین تجلیل از خادمان گردشگری در هتل ونوس، تجلیل از برترین‌های گردشگری و افتتاح باغ رستوران باجک  از دیگر برنامه‌های این روز است.

وی با اشاره به برنامه‌های میراث فرهنگی در روز 6 مهرماه گفت: برگزاری سه تور ویژه مدیران بخش گردشگری، سالمندان و معلولان ازجمله برنامه‌های این روز است که همراه با تور لیدر است و همچنین جشنی ویژه معلولان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم بابیان اینکه گردشگری رکن اقتصاد همه کشورها شده و محورهای عمده اقتصاد بخش گردشگری است، خاطرنشان کرد: به هر میزان که در این بخش تبلیغ و سرمایه‌گذاری کنیم در حقیقت سبب رونق اقتصاد کشور شده‌ایم و بارزترین رکن اقتصاد مقاومتی بخش گردشگری است محور توسعه استان قم گردشگری است از این رو باید مردم را برای حضور در مراکز گردشگری تشویق و ترغیب کرد.

رضایی بابیان اینکه 500 واحد گردشگری در سطح استان قم دائر است و در حال ارائه خدمات هستند، تصریح کرد: انجام تبلیغات در سطح شهر به‌صورت بنر پیش‌بینی‌شده است و همچنین در خیابان‌های شهر و رسانه‌ها نیز تبلیغات صورت می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم بابیان اینکه مناطقی که در جوار جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و مذهبی ایجادشده و به تصویب دولت رسیده‌اند منطقه گردشگری هستند، گفت: در دولت قبل 12 منطقه نمونه گردشگری شناسایی‌ شده‌ است.

رضایی بیان کرد: در حال حاضر از این 12 منطقه 6 منطقه دارای سرمایه‌گذار هستند و 6 منطقه نیز سرمایه‌گذار ندارند از این 6 منطقه 4 منطقه با مشکل واگذاری زمین مواجه است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار