شهر مقدس قم شهر عش آل محمد(ص) همزمان با هجدهم ذی الحجه روز عید سعید غدیر خم، روز امامت و ولایت با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) غرق در جشن و نور و سرور است.
کد خبر: ۲۹۹۰۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷ 20 September 2016
به گزارش تابناک قم، شهر قم و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در این روز میزبان عاشقان و شیفتگان خاندان ولایت و زائرانی است که از سراسر کشور وارد این مکان مقدس شده و این روز را در کنار بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) جشن گرفته اند. 

حرم مطهر بانوی کرامت، حال و هوای ویژه ای به خود گرفته است و برنامه های جشن و سرور با مدیحه سرایی مداحان اهل بیت(ع) و قرائت ادعیه و همخوانی گروه های تواشیح برگزار شد. 

صحن های مختلف حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) مملو از زائران از سراسر کشور و قشرهای مختلف مردم و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

مردم دسته دسته به دیدار علما و سادات می روند و میزبانان نیز به میمنت این روز بزرگ به مردم و میهمانان عیدانه می دهند.

هم چنین هزاران تن از نمازگزاران و زائران اقصی نقاط کشور در مسجد مقدس جمکران حضور یافته و مراسم جشن و سرور را در این مکان مقدس برپا کرده و با برپایی ایستگاه های صلواتی و پخش نقل و شیرینی در این جشن شادی شرکت کردند.

آیین خطبه خوانی غدیر عصر امروز با حضور عاشقان و دلدادگان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود. 

آیین های جشن و سرور در بقاع متبرکه امامزادگان قم، دفتر مقام معظم رهبری در قم و بیوت مراجع عظام تقلید نیز برپا شده و پیروان دین مبین اسلام و ارادتمندان با شرکت در این مراسم باشکوه، بار دیگر ارادت خالصانه خود را نسبت به اهل بیت(س) نشان می دهند. 

خیابان های منتهی به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) این روزها در دهه ولایت از عید سعید قربان تا عید سعید غدیر خم چراغانی شده و عطر معنویت در همه جا منتشر شده است.

هم چنین برای هفتمین سال نمایش بازسازی واقعه غدیر خُم عصر روز گذشته در اردوگاه غدیر شهر مقدس قم با حضور قشرهای مختلف مردم اجرا شد.

به مناسبت این عید بزرگ مسلمانان بسیاری از زوج های جوان زندگی مشترک خود را در این روز آغاز کردند و سرکشی به خانواده ایتام و بیماران از دیگر برنامه های روز عید غدیر خم است. 

18 ذی الحجه، سالروز واقعه غدیر خم است، روزی که جبرئیل امین آیه 70 سوره مائده را به پیامبر وحی کرد و پیامبر اعظم (ص) در بازگشت از آخرین حج خود مسلمانانی را که در حج شرکت داشتند در غدیر خم جمع و علی بن ابیطالب(ع) را به عنوان وصی، برادر و جانشین خود معرفی کرد.

غدیر خم نام ناحیه ای میان مکه و مدینه است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار