مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به اینکه ۱۱ شهرک و ناحیه صنعتی ۳۶۹۶ هکتار زمین ۹۵۳ هکتار به صنعت‌گران و سرمایه‌گذاران واگذارشده و ۱۳۶۰ هکتار در حال آماده‌سازی برای واگذاری است گفت: آب، برق و گاز نواحی و شهرک‌های صنعتی کمتر از میزان مصوب است.
کد خبر: ۲۹۹۵۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴ 21 September 2016
به گزارش تابناک قم، امیر طیبی نژاد با اشاره به اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسانی که باید تا درب شهرک‌ها و واحدهای تولیدی گسترش دهند در ارائه خدمات بهانه می‌آورند اظهار داشت: عدم تأمین زیرساخت‌ها متوجه تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران می‌شود و قیمت تمام‌شده برای واگذاری شهرک‌ها را بالا برده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم افزود: عدم تأمین زیرساخت‌ها، مسائل و مشکلات زیادی برای تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند علاوه بر آن قیمت تمام‌شده را نیز بالا می‌برد و همین موضوع گلایه‌مندی را به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه 11 شهرک و ناحیه صنعتی 3696 هکتار زمین 953 هکتار به صنعت‌گران و سرمایه‌گذاران واگذارشده و 1360 هکتار در حال آماده‌سازی برای واگذاری است گفت: آب، برق و گاز نواحی و شهرک‌های صنعتی کمتر از میزان مصوب است.

طیبی‌نژاد ادامه داد: پست‌های برقی که در شهرک‌ها ایجاد می‌کنند هزینه زیادی برای سرمایه‌گذاران و صنعت‌گران به همراه دارد و همین موضوع سبب بالا رفتن قیمت تمام‌ شده می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با اشاره به اینکه قیمت زمین در شهرک‌ها صفر است و آنچه واگذار می‌شود قیمت حق انتفاع و خدمات است بیان کرد: نهایتاً در شهرک صنعتی محمودآباد قیمت زمین 223 هزار تومان است و آنچه اختصاص می‌یابد همین هزینه حق انتفاع است.

وی با اشاره به اینکه شهرک شکوهیه مشکل اساسی علی‌رغم توسعه اراضی دارد گفت: میزان آب مورد نیاز 190 لیتر بر ثانیه است که الان 135 لیتر بر ثانیه واگذار می‌شود در شهرک محمودآباد نیز با توجه به توسعه‌ای که داده شده نیاز آبی مثل شکوهیه بالاست که لازم است در این زمینه تدابیر جدی‌تری صورت گیرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار