رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی قم با اشاره به تاثیر مثبت سخت گیری در صدور گواهینامه درکاهش سوانح، گفت: هر چه کلاس های آموزش رانندگی از لحاظ تئوری و عملی کمیت و کیفیت بالایی داشته باشد، مهارت راننده افزایش می یابد.
کد خبر: ۳۰۰۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷ 22 September 2016
به گزارش تابناک قم، سروان رضا پارسانسب افزود: افزایش مهارت راننده با کاهش حوادث رانندگی رابطه مستقیم دارد و باعث افزایش ایمنی راننده و سرنشینان خودرو می شود. 

وی اضافه کرد: صدور گواهینامه نباید تنها منوط به گذراندن دوره های آموزشی و کسب نمره باشد، بلکه راننده باید توانایی کافی در کنترل وسیله نقلیه در شرایط ترافیکی و آب و هوایی مختلف را داشته باشد. 

وی به بیان این که به طور میانگین سالانه 25 هزار گواهینامه رانندگی در قم صادر شده است، گفت: ورود سالانه این تعداد به جمع رانندگان مستلزم آمادگی کافی آن ها در رانندگی با وسایل نقلیه است که این مهارت با تمرین و تمرکز به دست می آید. 

پارسانسب خاطرنشان کرد: احتمال خطا و تخلفات حادثه ساز در رانندگانی که چند سال پس از گرفتن گواهینامه اقدام به رانندگی می کنند بیشتر است و افراد باید قبل از شروع به رانندگی بار دیگر مهارت لازم را کسب کنند. 

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته 40 هزار خودرو در استان قم شماره گذاری و نقل و انتقال شده است ، اظهار داشت: 100 هزار خودرو و 310 هزار موتورسیکلت نیز در قم تردد می کند. 

پارسانسب با تاکید بر ارائه آموزش های مجدد به رانندگانی که مرتکب تخلف می شوند، افزود: رانندگانی که تعداد تخلفشان افزایش می یابد و یا مرتکب تخلفات منجر به فوت می شوند، باید مجددا ملزم به گذراندن دوره های آموزشی شوند. 

وی همچنین بیان کرد: گرفتن گواهی نامه رانندگی باید به شرط گذراندن دوره های آموزشی امداد و نجات و اورژانس نیز باشد تا رانندگان بتوانند در صورت بروز حوادث، فرد آسیب دیده را تا رسیدن نیروهای امدادی در وضعیت مناسب قرار دهد. 

وی اضافه کرد: درحال حاضر اگر تصادفی رخ می دهد افراد حاضر در محل حادثه از ترس آسیب بیشتر یا احتمال قطع نخاع به فرد حادثه دیده نزدیک نمی شوند و نشان دهنده بی اطلاعی آن ها از چگونگی کمک به فرد مصدوم است. 

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی قم تصریح کرد: برگزاری همزمان دوره های آموزش رانندگی و امداد و نجات به نفع راننده ها، نظام سلامت کشور و راهنمایی و رانندگی است. 

بر اساس اعلام مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم، از ابتدای امسال تا پایان مردادماه 9 هزار و 295 تصادف شهری و یک هزار و 712 تصادف جاده ای در این استان منجر به جرح و فوت رخ داده است. 

وی همچنین آموزش در شهرک ترافیکی را در افزایش مهارت رانندگی مفید ارزیابی کرد و گفت: شهرک ترافیکی نباید تنها به کودکان اختصاص داشته باشد، بلکه این شهرک باید به تناسب سن افراد توسعه یابد و مورد استفاده قرار گیرد. 

وی اضافه کرد: افزایش جریمه نیز عامل بازدارندگی دارد و هر چه مبلغ جرایم رانندگی افزایش یابد، راننده ها قوانین را بیشتر رعایت می کنند. 

پارسانسب به مزیت جریمه های الکترونیکی اشاره کرد و ادامه داد: زمانی که راننده بداند که توسط دوربین هایی در سطح شهر و یا جاده های بین شهری رصد می شود قوانین را بیشتر رعایت می کند. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار