صبای قم در هشتمین هفته لیگ برتر فوتبال ایران در جوار کارون برابر فولاد خوزستان به دنبال دومین پیروزی متوالی این فصل به میدان می‌رود، دیداری که تکرار سوپرجام 11 سال قبل فوتبال ایران است.
کد خبر: ۳۰۱۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲ 24 September 2016
به گزارش تابناک قم، تیم‌های فوتبال صبای قم و فولاد خوزستان در دیداری حساس از هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در ورزشگاه 50 هزار نفری غدیر اهواز و در جدال تیم‌های هفتم و دوازدهم جدول به مصاف یکدیگر می‌روند.

صبای قم و فولاد خوزستان بعد از تعطیلات 23 روزه رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در بیست و سومین روز مهر ماه در حالی به میزبانی فولاد برابر یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند که دو تیم در جدول رده‌بندی فاصله‌ای یک امتیازی با یکدیگر دارند و سه امتیاز این دیدار برای هر دو آنها فوق‌العاده حائز اهمیت است.

فاصله یک امتیازی و اختلاف 5 پله‌ای صبا و فولاد در جدول

صبای قم در هفت هفته سپری شده از بازی‌های فصل جاری لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور یک پیروزی، پنج تساوی و یک باخت کسب کرده و با هشت امتیاز تیم رده هفتم جدول رده‌بندی لیگ برتر تا قبل از هفته هشتم محسوب می‌شود اما فولاد خوزستان با کسب یک برد، چهار تساوی و دو باخت از دیدارهای قبل، با هفت امتیاز در مکان دوازدهم جدول جای گرفته است.

هدایت تیم فوتبال فولاد خوزستان را نعیم سعداوی عهده‌دار است، مربی‌ای که در دوران بازی خود یکی از ملی‌پوشان فوتبال ایران بود و سابقه بازی در جام جهانی 1998 فرانسه در کنار بزرگان فوتبال ایران نظیر علی دایی را دارد و در تیم بزرگی همچون پرسپولیس تهران نیز مربیگری کرده است.

در سوی دیگر میدان عبدالصمد مرفاوی به عنوان سرمربی روی نیمکت صبای قم حضور دارد، این مربی نیز کارنامه‌ای درخشان در دوران فوتبال خود دارد و با توجه به هدایت تیم‌هایی نظیر استقلال تهران، مس کرمان، پیکان تهران و صبای قم سابقه و تجربه بیشتری نسبت به سعداوی در مربیگری دارد.

نخستین تجربه مربیگری سعداوی/ سومین رویارویی مرفاوی با فولاد

نعیم سعداوی در 15 دوره قبل رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج‌فارس، تنها به عنوان دستیار فعالیت مربیگری انجام داده و نخستین تجربه سرمربیگری خود در لیگ را از دوره شانزدهم و به عنوان نفر نخست کادر فنی فولاد خوزستان آغاز کرده است.

سعداوی که تیمش در هفته‌های سپری شده از لیگ همانند صبای قم تنها یک برد در کارنامه دارد، چهارمین بازی خانگی تیمش در هفته هشتم از نیم‌فصل نخست مسابقات شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور مقابل صبای قم انجام می‌شود.

نتایج بازی‌های رو در روی نمایندگان فوتبال استان‌های قم و خوزستان در دو فصل اخیر رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جالب و قابل توجه است، نتایجی که نشان فراز و نشیب‌های صبا و فولاد در بازی‌های رفت و برگشت دو فصل اخیر برابر یکدیگر است.

در دوره پانزدهم لیگ برتر که علی دایی سرمربی صبای قم بود، صبا در نیم‌فصل نخست لیگ در ورزشگاه یادگار امام قم میزبان فولاد بود که در پایان تیم مورد هدایت دراگان اسکوچیچ کروات را با نتیجه دو بر یک شکست داد اما بازی برگشت دو تیم در اهواز بدون گل مساوی شد.

پیروزی‌ صبا برابر فولاد در نیم‌فصل نخست لیگ پانزدهم

در دوره چهاردهم لیگ برتر که در نیم‌فصل نخست عبدالصمد مرفاوی هدایت صبا را بر عهده داشت، نماینده فوتبال قم در ورزشگاه غدیر اهواز با یک گل از سد فولاد خوزستان گذشت اما بازی برگشت آنها با حضور مهدی تارتار روی نیمکت مربیگری صبا با برتری دو بر صفر فولادی‌ها در قم به پایان رسید.

در دوره سیزدهم لیگ برتر فولادی‌ها برای انجام بازی نیم‌فصل نخست به قم آمدند و در ورزشگاه یادگار امام از سد صبا عبور کردند اما بازی برگشت برگشت آنها در اهواز نیز با نتیجه دو بر صفر به نفع نماینده فوتبال خوزستان و قهرمان دو دوره لیگ برتر تمام شد.

در دوره دوازدهم لیگ برتر بازی رفت صبا و فولاد در ورزشگاه یادگار امام قم با تساوی بدون گل به پایان رسید اما در مسابقه برگشت که دو تیم در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف یکدیگر رفتند نتیجه تساوی پرگل دو بر دو روی اسکوربورد ورزشگاه به ثبت رسید.

چهارمین رویارویی صبا و فولاد با سرمربیگری مرفاوی

در دوره یازدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور که صبای قم توانست با هدایت عبدالله ویسی به مقام چهارم و سهمیه لیگ قهرمانان‌ آسیا دست یابد، دیدار رفت دو تیم در ورزشگاه یادگار امام قم با برتری یک بر صفر صبا تمام شد اما بازی برگشت در اهواز سه بر صفر به نفع فولاد رقم خورد.

در دوره دهم رقابت‌های فوتبال باشگاه‌های برتر ایران جام خلیج‌فارس نیز صبا و فولاد ابتدا در نیم‌فصل نخست در ورزشگاه یادگار امام قم بدون گل مساوی شدند و بازی برگشت آنها در ورزشگاه غدیر اهواز نیز با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

عبدالصمد مرفاوی سرمربی صبای قم در چهار مقطعی که از لیگ دوازدهم تا کنون هدایت صبای قم را بر عهده داشته است، در جدال صبا با فولاد خوزستان یک برد، یک تساوی و یک باخت در کارنامه دارد و در بیست و سومین روز مهر ماه در دیداری از هفته هشتم دوره شانزدهم لیگ برتر به دنبال یک برد دیگر به میهمانی فولاد می‌رود.

قهرمانی‌‌های فولاد در 2 دوره رقابت‌های لیگ برتر

فولاد خوزستان که یکی از باشگاه‌های سازنده فوتبال ایران و معرفی کننده استعدادهای ناب این رشته به سطح اول فوتبال ایران است، با حضور مربیان بزرگی همچون وینگو بگوویچ، لوکا بوناچیچ و ملادن فرانچیچ بازیکنان زیادی را به تیم‌ ملی معرفی کرده‌اند و نکته جالب توجه این است که در جام ملت‌های سال 2204 در یک مسابقه پنج بازیکن ملی‌پوش از فولاد خوزستان در ترکیب تیم ملی به میدان رفتند.

نماینده فوتبال استان خوزستان که سابقه زیادی از حضور در لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه‌های آسیا دارد تا کنون در فصل‌های 84 – 1383 و 93 – 1392 موفق به کسب دو عنوان قهرمانی مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشورمان شده است، نکته جالب این است که مقتدرترین قهرمانی قهرمانان ادوار مختلف لیگ برتر با 64 امتیاز در سال 1384 به نام فولاد ثبت شده است.

فولادی‌ها که از سابقه بسیار مثبتی در استفاده از بازیکنان شاخص خارجی نیز دارند، دو سال قبل وقتی مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران بودند از نگاه آمار و ارقام فدراسیون جهانی فوتبال، برترین تیم ایرانی در رده‌بندی تیم‌های شاخص باشگاه‌های جهان بودند.

تکرار خاطرات سوپر جام در کارون

یک نکته جالب توجه راجع به صبای قم و فولاد خوزستان این است که این دو تیم در سال 1384 همزمان با یکدیگر قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی فوتبال ایران را به خود اختصاص دادند و در سوپر جام فوتبال باشگاه‌های کشور برابر یکدیگر به میدان رفتند.

در آن سال تیم صبا با حضور بازیکنان بزرگی همچون علی دایی، سهراب بختیاری‌زاده و یحیی گل‌محمدی توانست تیم جوان و با انگیزه فولاد با بازیکنانی همچون ایمان مبعلی را در بازی سوپر جام بین قهرمان لیگ برتر و قهرمان جام حذفی با نتیجه چهار بر یک شکست داده و قهرمانی سوپر جام فوتبال ایران را به خود اختصاص بدهد.

چهارمین میهمانی صبا در خانه فولاد

در بازی نیم‌فصل نخست دوره شانزدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، تیم صبای قم در حالی به میهمانی فولاد خوزستان می‌رود که این مسابقه چهارمین میهمانی صبا در لیگ امسال است و البته عبدالصمد مرفاوی سرمربی صبا از آخرین سفر به اهواز به عنوان سرمربی نماینده فوتبال قم خاطره خوشی دارد زیرا صبا با هدایت مرفاوی در هفته پانزدهم نیم‌فصل نخست لیگ چهاردهم توانست قهرمان لیگ سیزدهم یعنی فولاد را در ورزشگاه بزرگ غدیر اهواز با یک گل شکست بدهد.

بعد از آن مسابقه مرفاوی بار دیگر به عنوان سرمربی صبا همراه با این تیم به اهواز می‌رود تا در جدال با فولادی‌ها که به خاطر یک امتیاز کمتر از صبا در مکان دوازدهم جدول رده‌بندی و پنج پله پائین‌تر از نماینده فوتبال قم جای گرفته‌اند، از ساعت 17:10 دقیقه روز شنبه بیست و سوم مهر ماه نماینده فوتبال قم را هدایت و برای کسب دومین برد متوالی این فصل تلاش کند.

آخرین پیروزی صبای قم در اهواز با هدایت عبدالصمد مرفاوی در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور به هفته پانزدهم و پایانی نیم‌فصل نخست لیگ چهاردهم یعنی تقریبا دو سال قبل باز می‌گردد که صبا با مرفاوی توانست، قهرمان لیگ سیزدهم یعنی فولاد خوزستان را در ورزشگاه غدیر اهواز با تک گل مارکو آوریلیو برزیلی مغلوب خود کند.

تلاش برای ثبت یکی از موفق‌ترین دوران حضور صبا در لیگ‌های برتر

عبدالصمد مرفاوی سرمربی صبای قم راجع به مسابقه تیمش با فولاد خوزستان در هفته هشتم لیگ برتر به خبرنگار فارس در قم گفت: ما بعد از یک تعطیلی سه هفته‌ای برای این بازی به اهواز می‌رویم اما با توجه به بازی در جام حذفی می‌توانیم آمادگی خود را برای رویارویی با حریف حفظ کنیم.

وی معتقد است که صبا روند رو به رشدی را در پیش گرفته و هفته به هفته به شرایط مطلوب خود نزدیک‌تر می‌شود و در 23 هفته باقی مانده از لیگ شانزدهم حتما خود را در جمع تیم‌های بالای جدول حفظ خواهد کرد و یکی از موفق‌ترین دوران حضور صبا در لیگ‌های برتر را رقم می‌زند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار