چرا مجامع به‌اصطلاح بین‌المللی اسیر و برده صهیونیست‌ها هستند و در خصوص بمباران مردم بی‌گناه یمن ساکت نشسته‌اند، چرا گستاخانه در این نقطه از جهان اسلام این اتفاقات خون‌بار رخ می‌دهد و هیچ فریادرسی نیست.
کد خبر: ۳۱۱۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷ 14 October 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: از همه خطبا و مداحان و مردم عزادار ایران اسلامی باید تقدیر کنیم چرا که آنها در دهه اول محرم همانند سال‌های گذشته کار بزرگی انجام دادند.

وی گفت: امسال نیز در ایران اسلامی و سایر کشورها عاشقان اباعبدالله الحسین در فضایی بر اساس منطق و حماسه به عزاداری پرداختند.

امام جمعه قم افزود: مردم ما با همه گرایش و سلیقه‌هایی که دارند در مجالس عزاداری حضور داشتند و عاشورای حسینی روز مظهر وحدت است و همه باید زیر قبه عاشورا گردهم بیاییم.

وی با تاکید بر جایگاه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: این دو فریضه بزرگ الهی جایگاه مهمی در جامعه اسلامی دارد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور افزود: اهل بیت(ع) در ترویج امر به معروف و نهی از منکر تلاش های ارزنده ای داشتند چرا که موجب می شود جامعه از گناه مصون بماند.

وی تصریح کرد: انسان در هیچ شرایطی نباید به گناه آلوده شود و اگر لازم است حتی در مجلس گناه حضور نداشته باشد متاسفانه برخی از مجالس ما آمیخته به گناه می شود به ویژه در مراسم های عروسی شاهد بساط گناه هستیم که در این صورت سزاوار نیست مومن در چنین مجلسی شرکت کند.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: نباید به بهانه اینکه با امر به معروف و نهی از منکر مال و جان ما در امان نخواهد بود از این فریضه الهی روی برگردانیم چرا که امر به معروف و نهی از منکر جان و مال ما را تهدید نخواهد کرد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه فوتبال تیم ملی ایران و کره جنوبی روز تاسوعای حسینی افزود: تقارنی ایجاد شد که مسئولان گفتند چاره‌ای نیست و باید مسابقه فوتبال برگزار شود که اختلافاتی نیز به وجود آمد اما ورزشگاه آزادی به حسینیه بزرگی تبدیل شد و تماشاگران حرمت امام حسین (ع) را نگه داشتند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های بی‌نظیر عاشورا به خوبی استفاده شود، بیان کرد: مراسم شیرخوارگان ظرفیت عظیمی را نشان داد و در سراسر کشور مراسمی به نام طفل 6 ماهه اباعبدالله (ع) برگزار شد که این موضوع نشان دهنده ظرفیت امام حسین (ع) است.

خطیب جمعه قم همچنین با اشاره به برگزاری اجتماع عظیم حسینی مردم قم در میدان روح الله افزود: هیئات مذهبی امروز گردهم خواهند آمد تا حرکت امام راحل در ۱۵ خرداد سال ۴۲ که مقارن با ۱۲ محرم بوده و همچنین قیام عاشورای امام حسین(ع) را زنده نگه دارند.

وی با تسلیت فرارسیدن شهادت امام سجاد(ع) نیز گفت: امام سجاد چند نقش کلیدی را بر عهده داشتند و از هر لحظه و صحنه‌ای برای تبیین قیام سیدالشهدا(ع) استفاده می‌کردند.

عضو خبرگان رهبری در بخش پایانی سخنان خود به مسائل منطقه و بمباران یمن توسط آل سعود پرداخت و تأکید کرد: آل سعود بار دیگر دست به جنایتی فراموش‌نشدنی زد و با هواپیماها و بمب‌های آمریکایی مراسم ختم را به حمام خون تبدیل کرد.

آیت‌الله بوشهری ضمن محکوم کردن این اقدام جنون‌آمیز، تصریح کرد: من نمی‌دانم این مجامع بین‌المللی چه‌کار می‌کنند، این دبیر کل می‌آید، آن دبیر کل می‌رود، اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

وی ادامه داد: چرا مجامع به‌اصطلاح بین‌المللی اسیر و برده صهیونیست‌ها هستند و در خصوص بمباران مردم بی‌گناه یمن ساکت نشسته‌اند، چرا گستاخانه در این نقطه از جهان اسلام این اتفاقات خون‌بار رخ می‌دهد و هیچ فریادرسی نیست.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار