هیأت انجمن‌های ورزشی استان قم با پوشش فعالیت 11 رشته ورزشی و برنامه‌ریزی برای اعزام ورزشکاران خود به میادین در سطح بالای لیگ و قهرمانی کشور یکی از هیات‌های ورزشی فعال قم محسوب می‌شود.
کد خبر: ۳۱۳۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱ 18 October 2016
به گزارش تابناک قم، از اوایل دهه 1390 فدراسیون جدیدی به نام انجمن‌های ورزشی راه‌اندازی شد، نخستین هیأت استانی تشکیل شده در فدراسیون انجمن‌های ورزشی ایران، هیأت استان قم بود و از آن زمان تا کنون این هیأت پویا و فعال به کار خود ادامه می‌دهد و موفقیت‌های زیادی توسط ورزشکاران عضو انجمن‌های مختلف این هیأت برای ورزش استان قم کسب شده است.

این در حالی است که هم اکنون انجمن‌های اسکی روی آب، بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک، بیس‌بال و سافت‌بال، جت‌اسکی و جت‌بُت، جهت‌یابی، دارت، دراگون بوت، راگبی، سپک‌تاکرا، طناب‌کشی، فلوربال، فوتبال رومیز، فوتوالی، کریکت، موج‌سواری و ورزش‌های هوایی در فدراسیون انجمن‌های ورزشی فعالیت می‌کنند.
 
درخشش ورزشکاران بیس‌بال و راگبی قم در میادین برون‌مرزی

اما از این تعداد انجمن فعال در زیر مجموعه فدراسیون انجمن‌های ورزشی کشورمان، انجمن‌ بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک، بیس‌بال و سافت‌بال، دارت، راگبی، سپک‌تاکرا، طناب‌کشی، فلوربال، فوتبال رومیز، فوتوالی، کریکت و ورزش‌های هوایی در قم فعال هستند.

در هیأت انجمن‌های ورزشی استان قم نزدیک به 11 رشته ورزشی فعال نظیر راگبی، بیس‌بال، سافت‌بال، طناب‌کشی، سپک‌تاکرا و دارت برای قم افتخارات زیادی در چند سال اخیر به دست آورد‌ه‌اند و در بیس‌بال و راگبی نمایندگان قم در میادین برون‌مرزی همراه با تیم‌های ملی افتخار آفرینی کرده‌اند.

کمتر از هشت ماه قبل بود که تیم ملی راگبی هفت نفره کشورمان که در ترکیب خود نواب اسدزاده یکی از راگبی‌بازان توانمند استان قم را داشت با حضور در مسابقات رنکینگ راگبی آسیا در مقابل حریفان خود به میدان رفت و در نهایت موفق به کسب رتبه پنجم شد.

نایب‌قهرمانی راگبی‌بازان قم در مسابقات غرب آسیا

این اتفاق با اعزام تیم ملی راگبی هفت نفره کشورمان به کشور امارات رخ داد و این تیم بعد از انجام 6 بازی با کسب سه پیروزی مقابل تیم‌های ملی راگبی مردان قطر، پاکستان و لبنان و البته قبول سه باخت در جدال با تیم‌های راگبی امارات، فیلیپین و هند به مقام پنجم مسابقات رنکینگ آسیا دست یافت.

در فروردین‌ماه سال قبل نیز که تیم ملی راگبی مردان ایران به مسابقات قهرمانی غرب آسیا در کشور لبنان اعزام شد، در ترکیب این تیم دو راگبی‌باز به نمایندگی از هیأت انجمن‌های ورزشی استان قم حضور داشتند، این ملی‌پوشان داود یارجا‌ن‌علی و هادی بختیاری بودند.

در اردوی اخیر تیم ملی راگبی 15 نفره کشورمان نیز، در حالی که تعداد 35 بازیکن مطرح راگبی ایران از استان‌های مختلف برای حضور در تمرینات آماده‌سازی تیم ملی دعوت شده بودند، داود یارجان‌علی، هادی بختیاری،‌ نواب اسدزاده و  مجید عبدالملکی چهار راگبی‌باز قم نیز حضور داشتند.

بیس‌بالیست‌های قم بر سکوی نایب‌قهرمانی مسابقات آسیایی

در کنار راگبی که از میادین برون‌مرزی برای ورزش قم افتخار کسب کرده است و ملی‌پوشان زیادی دارد، در رشته بیس‌بال نیز با درخشش ملی‌پوشان قمی، مقام دوم و نایب قهرمانی غرب آسیا را برای ورزش قم به ارمغان آورده است، ضمن اینکه یکی از داوران بیس‌بال قم نیز به عنوان تنها نماینده کشورمان در مسابقات آسیا قضاوت کرده است.

سال قبل مسابقات بیس‌بال قهرمانی کاپ غرب آسیا در شهر اسلام‌آباد برگزار شد و تیم ملی بیس‌بال کشورمان بعد از تحمل یک باخت در مسابقه حساس خود مقابل تیم‌ ملی بیس‌بال پاکستان، با برتری مقابل دو تیم قدرتمند حاضر در این رقابت‌ها یعنی عراق و هند در نهایت با کسب مقام نایب قهرمانی به کار خود پایان داد.

در این دوره از رقابت‌های غرب آسیا که تیم‌های ملی بیس‌بال ایران، پاکستان، سریلانکا و افغانستان با یکدیگر به رقابت پرداختند، مجید محمدی‌سنج، محمد صفدری و مجید پاشوی سه بیس‌بالیست استان قم و عضو تیم ملی بیس‌بال کشورمان در جدال با رقبا بودند و علی شوکتی داور بیس‌بال قم بود.

نایب‌قهرمانی قم در سپک‌تاکرا بانوان ایران

دیگر رشته‌های موفق در هیأت انجمن‌های ورزشی استان قم، دارت، طناب‌کشی و سپک‌تاکرا هستند که هر ساله ورزشکاران قم در دارت آقایان در تلاش برای حضور در جمع برترین‌های کشور موفق ظاهر می‌شوند، اما سپک‌تاکرا و طناب‌کشی قم در هر دو بخش آقایان و بانوان در سال‌های اخیر همواره بین تیم‌های شاخص کشور حضور داشته است.

استان قم در رشته ورزشی سپک‌تاکرا بازیکنان نخبه و مستعدی دارد به ویژه در بخش بانوان که قابلیت بالای آنها موجب شده است تیم اعزامی از هیأت انجمن‌های ورزشی استان قم همواره در سطح کشور بین استان‌های موفق مسابقات قهرمانی این رشته حضور داشته باشد.

دو سال قبل که نخستین دوره مسابقات لیگ سپک‌تاکرا بانوان قهرمانی کشور به انجام رسید، تیم بانوان سپک‌تاکرا هیأت انجمن‌های ورزشی استان قم با شکست حریفان خود به دیدار نهایی راه پیدا کرد و در نهایت با کسب مقام نایب‌قهرمانی به کار خود پایان داد.

این در حالی است که بر اساس برنامه‌ریزی انجمن سپک‌تاکرا فدراسیون انجمن‌های ورزشی کشورمان، نخستین دوره بازی‌های قهرمانی لیگ سپک‌تاکرا بانوان زیر 20 سال کشور بین تیم‌های مدعی از استان‌های مختلف به انجام رسید و تیم قم در حالی عنوان دوم را به دست آورد که فینال را به تیم شهرداری اراک واگذار کرد.

نایب‌قهرمانی قم در طناب‌کشی زنان ایران

در رشته طناب‌کشی نیز قم یکی از استان‌های موفق کشور است که از زمان تشکیل انجمن این رشته در فدراسیون انجمن‌های ورزشی همواره در مسابقات قهرمانی کشور بین تیم‌های اول تا سوم قرار می‌گیرد و آخرین موفقیت آن به هشت ماه قبل و رقابت‌های بانوان ایران باز می‌گردد.

رشته طناب‌کشی یکی از ورزش‌های موفق و افتخارآفرین برای ورزش قم محسوب می‌شود و در سال‌های گذشته همواره تیم قم در بین تیم‌های برتر و موفق مسابقات قهرمانی کشور حضور داشته و تیم بانوان قم در پیکارهای قهرمانی کشور در شهر ایلام رتبه سوم کشور را کسب کرد.

تیم اعزامی بانوان هیئت انجمن‌های ورزشی قم بعد از راهیابی به دیدار نهایی، با وجود شایستگی‌های فراوانی که برای کسب عنوان قهرمانی پیکارهای طناب‌کشی قهرمانی کشور داشت، در نهایت موفق به کسب عنوان دوم و مقام نایب قهرمانی این دوره از مسابقات شد.

بیس‌بالیست‌های قم در فصل جدید لیگ مردان ایران

رئیس هیأت انجمن‌های ورزشی استان قم با اشاره به حضور تیم‌های راگبی و بیس‌بال قم و دیگر رشته‌های زیر مجموعه این انجمن در مسابقات کشوری سال جاری، خاطرنشان کرد: همین الان تیم بیس‌بال قم درگیر رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور است، رشته‌ای که در چند سال اخیر همواره در تیم‌های ملی اعزامی به رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا و چندین میدان برون‌مرزی دیگر دست‌کم دو یا سه نماینده از قم داشته است.

سعید توکلی ابراز کرد: در رشته راگبی نیز همین اتفاقات خوب و مثبت برای ورزش قم رخ داده است و این رشته ورزشی امسال در مسابقات لیگ دسته اول راگبی قهرمانی کشور که جنبه انتخابی تیم ملی را نیز داشت، توانست رتبه چهارم را برای استان قم به ارمغان بیاورد.

وی اضافه کرد: مسابقات لیگ دسته اول راگبی ایران و انتخابی تیم ملی با رقابت 6 تیم داتیس تهران، دشتستان بوشهر، هیأت لرستان، هیأت قم و هیأت شوشتر تابستان امسال به میزبانی هیأت انجمن‌های ورزشی استان لرستان در شهر خرم‌آباد به انجام رسید و برترین‌های خود را شناخت.

سافت‌بالیست‌های قم بین تیم‌های برتر کشور

این در حالی است که رشته ورزشی سافت‌بال دیگر رشته ورزشی موفق در هیات انجمن‌های ورزشی استان قم است که در سال‌های اخیر با درخشش بانوان پرتوان این رشته موفقیت‌های متعددی را برای ورزش قم به ارمغان آورده و حتی دو بار نیز میزبانی این رشته ورزشی را انجام داده است.

بانوان سافت‌بالیست قم دو بار تا کنون موفق به کسب مجوز حضور در مرحله نهایی رقابت‌های لیگ سافت‌بال بانوان قهرمانی ایران شده‌ان دو از سوی دیگر به دلیل درخششی که استعدادهای این رشته در جدال با حریفان حاضر در مسابقات لیگ و قهرمانی کشور از خود نشان داده‌اند، قم در این رشته نیز ملی‌پوش دارد.

راگبی‌بازان قم بین چهار تیم برتر لیگ دسته یک کشور

دبیر هیأت انجمن‌های ورزشی استان قم با بیان اینکه رقابت‌ها از نظر کیفی در سطح بالایی برگزار شد، ابراز کرد: بعد از برگزاری 11 مسابقه بین تیم‌های شرکت کننده، سرانجام تیم داتیس تهران بالاتر دیگر رقبا در جایگاه نخست ایستاد و به مقام قهرمانی دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: تیم راگبی هیأت لرستان میزبان رقابت‌ها با کسب مقام دوم و عنوان نایب‌قهرمانی به کار خود در این مسابقات پایان داد و شگفتی‌ساز این رقابت‌ها تیم دشتستان بوشهر به مقام سوم رسید و راگبی‌بازان تیم هیأت انجمن‌های ورزشی قم نیز رتبه چهارم را به دست آوردند.

ساری عنوان کرد: راگبی قم در بخش بانوان نیز فعال است و ما علاوه بر این رشته در طناب کشی همواره بین تیم‌های اول تا سوم ایران هستیم، در بیس‌بال امسال قطعا بیس‌بالیست‌های قم یکی از شانس‌های قهرمانی محسوب می‌شوند و در فلوربال نیز چند ملی‌پوش در راه اعزام به رقابت‌های جهانی ژاپن داریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار