آیت الله مکارم شیرازی:
امروز پرده ها کنار رفته و چهره واقعی آمریکا و غرب برای جهانیان روشن شده است. رسوایی های اخیر در تبلیغات انتخاباتی آمریکا درس عبرتی برای دلدادگان غربی است. با عنایت الهی اکنون جهان اسلام بیدار شده است و گروه های تکفیری در حال نابودی هستند و هیچ جایگاهی میان مسلمانان ندارند.
کد خبر: ۳۱۴۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲ 19 October 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، از اقداماتی که به نام اسلام انجام می شود اما تیشه به ریشه دین می زند انتقاد کرد.

وی تصریح کرد: برخلاف آنچه شیادان کور دل وهابی، تکفیری و داعشی مطرح کرده اند و جنایت می کنند، اسلام آیین رحمت است نه خشونت و افراط گری.

آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: البته اینها در حال رسوا شدن هستند و ان شاءالله شرشان از جهان بویژه جهان اسلام کوتاه خواهد شد.

وی در ادامه با بیان این که سال ها غربی ها چهره واقعی خود را زیر پرده حقوق بشر، دموکراسی، احترام به رای مردم و امثال آن پوشانده بودند، گفت: در سال های اخیر بسیاری از پرده ها کنار رفته و ماهیت و چهره حقیقی شان نمایان شده است.

آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از رفتارهای منافقانه آمریکا در عرصه های مختلف بویژه مبارزه با تروریسم، ادامه داد: آمریکا در عراق در ظاهر ائتلافی برای مبارزه با داعش تشکیل داده اما الان که عراقی می خواهند موصل را از دست داعشی ها بگیرند خبر رسیده که قصد دارند تروریست های داعشی را زیر چتر حمایت خود روانه سوریه کنند.

وی موضع آمریکایی ها درباره یمن را نیز از همین جنس ارزیابی و تصریح کرد: در یمن چه جنایت هایی که صورت نمی گیرد، اما غربی ها و آمریکایی ها به خاطر پول عربستان چه حمایت هایی که نمی کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به وضعیت انتخابات در کشور آمریکا، افزود: دو نامزدی که در صحنه رقابت های انتخاباتی آمریکا پیشرو هستند هر یک در مناظره ها دیگری را به انحرافات جنسی و مالی متهم می کند، حال یکی از این دو نامزد می خواهد رئیس جمهور کشوری شود که ادعا می کند سکان دار جهان است، این رسوایی تمدن غربی را بیش از پیش آشکار می کند.

آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: روزگاری بود که برخی در کشور ما آرزو می کردند همچون غربی ها و آمریکایی ها باشند و دموکراسی از نوع آمریکایی داشته باشیم اما حالا پرده ها کنار رفته و واقعیات برای همگان روشن شده است.

این مفسر قرآن کریم افزود: عربستان سعودی، حکومتی کودک کش است؛ اما می‌گوید اگر اسم من را در زمره کودک کشان قرار دهید، دیگر به شما کمک نمی‌کنم که متأسفانه دبیرکل سازمان ملل هم می‌گوید که اسم عربستان را بردارید تا کمک‌ها قطع نشود.

وی افزود: نباید فریب تمدن و دموکراسی غربی را خورد؛ آنها نه وفا می دانند چیست، نه به تعهدات شان پایبند هستند و به شعارهای حقوق بشری هم که می دهند متعهد نیستند، البته مع الاسف همچنان عده ای وجود دارند که دلداده غربی ها هستند.

این مرجع تقلید ابراز امیدواری کرد؛ بیدار باشیم و راه خود را در مسیر صحیح انتخاب کنیم و دنباله‌رو آنها نباشیم، اگر استقلال داشته باشیم، آینده خوبی داریم و شر آنها از دنیا کم می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار