امام جمعه قم:
عزاداری حسینی فقط برای شیعیان نیست بلکه پرچمی برای همه آزادگان جهان است که امسال برخی از این مراسم‌ها توسط دشمنان فرهنگ اهل بیت (ع) به خاک و خون کشیده شد. انتخابات اسلامی بر پایه اخلاق و فرهنگ اسلامی است و در این انتخابات عدالت حاکم است و نظارت دقیق و جامع بر آن اعمال شود.
کد خبر: ۳۱۵۴۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰ 21 October 2016
به گزارش تابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به سالروز سفر تاریخی و پربرکت رهبرمعظم انقلاب به قم در سال 89 عنوان کرد: معظم له در سفر خود به این شهر جهادی مباحثی را در باب مسائل عمومی مردم و وظایف روحانیت و حوزه بیان فرمودند.

امام جمعه قم افزود: در این سفر رهبرمعظم انقلاب بر جایگاه قم، جوانان این شهر و سابقه و پیشینه جهانی و نقش انقلابی قم در تاریخ تاکید داشتند قم به عنوان یک شهر اسلامی باید الگوی مهمی برای مردم جهان باشد.

وی تصریح کرد: بخشی از سخنان معظم له در خصوص حوزه بود و حتی در دیدار اخیر با اعضای شورای حوزه انتظاراتی را بیان فرمودند که از انتظارات مراجع عظام نیز می باشد در این باره حوزه باید پاسخگوی نیازهای جامعه و مردم و اخلاقی و معنوی باشد و طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب بتواند روح اخلاق را به جامعه تزریق کند.

عضو جامعه مدرسین گفت: مردان و زنان و جوانان همه باید جایگاه واقعی قم را بشناسند و سبک زندگی خود را متناسب با قم که بلد الامین و پایگاه دین و انقلاب است انتخاب کنند در این خصوص همه باید به منویات رهبری توجه داشته باشیم و وظایف خود را در قبال فرمایشات ایشان بدانیم.

وی در ادامه با اشاره به دیدار روزهای گذشته رهبر معظم انقلاب با تعدادی از جوانان نخبه، اظهار داشت: ایشان در این دیدار تأکید کردند که جوانان نخبه و انقلابی ما باید بر روی پای خود بایستند و مرعوب قدرت‌های جهانی نشوند و ما تولید علم را نباید متوقف کنیم و این مسیر شتابان باید ادامه یابد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه همچنین با اشاره به ابلاغ سیاست‌های انتخاباتی از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد: انتخابات اسلامی آن است که عدالت درستی بر آن حاکم باشد و نظارت نیز به صورت صحیح صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه انتخابات باید بر اساس مبانی اسلام به انتخاب افراد صالح و اصلح منجر شود، گفت: انتظار می‌رود مسئولان کشور این ۱۸ اصل اساسی را در زمینه انتخابات رعایت کنند.

امام جمعه قم با اشاره به حضور پر شور مردم در مراسم‌های عزاداری حسینی اظهار داشت: هر ساله بر شکوه این عزاداری‌ها و دامنه آن در کشورهای جهان افزوده می‌شود و عمق و محتوای آن ارتقا می‌یابد.

وی با تاکید براینکه شعور عزاداری و امنیت عزاداری در ایران از نقاط پررنگ این مراسم‌ها بود بیان کرد: برخی گروه‌های تندرو با تحریم اسرائیل و آ‌ل‌سعود به عزاداران حسینی متعرض شدند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: عزاداری حسینی فقط برای شیعیان نیست بلکه پرچمی برای همه آزادگان جهان است که امسال برخی از این مراسم‌ها توسط دشمنان فرهنگ اهل بیت (ع) به خاک و خون کشیده شد.

وی با اشاره به اینکه عاشقان ارزش‌های الهی نباید مشعل امام حسین (ع) را رها کنند خاطرنشان کرد: به آل‌سعود و اسرائیل و هر آن کسی که نمی‌تواند حقایق نورانی عاشورا را ببیند می‌گوئیم که شعار مسلمانان و آزادگان عالم هیهات مناالذله است و در برابر دشمنی‌های آن‌ها کوتاه نمی‌آییم.

آیت الله اعرافی در خصوص عراق و موصل گفت: جوانان شیعه و سنی جمع شدند تا فتنه اصلی تروریست‌های تکفیری را خاموش کنند؛ متاسفانه آمریکا، آل سعود و برخی قدرت‌های منطقه نمی‌خواهند ریشه‌های فساد و تروریست افراطی در منطقه خشکانده شود.

وی ادامه داد: در موصل و حلب آمریکایی‌ها آمده‌اند که نگذارند آتش ترویست خاموش شود، به مجاهدان و مقاومان عراق، سوریه، یمن و بحرین می‌گوییم با توکل بر خداوند ایستادگی کرده و به فضل الهی توطئه‌های آمریکا، آل سعود و اسرائیل نقش برآب خواهد شد و شما هم پیروز خواهید شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار