مدیرعامل انتشارات موسسه دارالحدیث:
مدیرعامل انتشارات موسسه دارالحدیث بابیان اینکه نخستین کتاب مصور از تاریخ سیدالشهدا(ع) توسط موسسه دارالحدیث تولید شد، گفت: این کتاب به‌طور مختصر و گویا وقایع مهم ولادت تا شهادت امام حسین(ع) را در خود جای‌داده است.
کد خبر: ۳۱۷۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸ 25 October 2016
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدتقی سبحانی‌نیا پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن موسسه فرهنگی هنری دارالحدیث برگزار شد، با اشاره به سفینه‌النجاة بودن اهل‌بیت(ع) اظهار داشت: انسان‌ها برای رسیدن به سعادت باید از اهل‌بیت(ع) تمسک جسته و شیوه زندگی‌شان را بر مبنای سیره و روش آنان قرار دهند.

مدیرعامل انتشارات موسسه دارالحدیث بابیان اینکه هدف این موسسه تولید آثار مذهبی است، تصریح کرد: با همکاری سایر مؤسسات مذهبی و فرهنگی آثار تولید شده را به زبان‌های مختلف چون انگلیسی و فرانسه ترجمه کرده‌ایم تا بتوانیم معارف اسلام را به ملل مختلف نیز ابلاغ کنیم.

وی با اشاره به تولید ماهانه کتاب توسط موسسه دارالحدیث افزود: سالانه چندین جلد کتاب متناسب با نیاز جامعه تولید و به بازار روانه می‌شود تا گامی مؤثر در جهت برآورده کردن نیازهای جامعه دینی ایران باشد.

سبحانی دغدغه مقام معظم رهبری درباره تهاجم فرهنگی دشمن را مهم برشمرد و اظهار داشت: نفوذ دشمن در فضای مجازی و توسعه مسائل ضداخلاقی از معضلاتی است که باید با آن مقابله شود.

وی با اشاره به تمایل جوانان و نوجوانان به فضای مجازی افزود: جوانان وقت قابل‌توجهی را صرف فضای مجازی می‌کنند بنابراین لازم است بتوانیم سبک زندگی دینی و اسلامی را در فضای مجازی و به‌منظور رویارویی با دشمن ترویج دهیم.

معاون فرهنگی هنری موسسه دارالحدیث تولید آثار مکتوب در ترویج سبک زندگی دینی را مؤثر برشمرد و تصریح کرد: برای مقابله با دشمن باید از تمام ابزار رسانه‌ای و هنری استفاده کنیم تا فضای مجازی به‌صورت تمام و کمال در اختیار غرب نباشد و نتواند ناهنجاری‌های اخلاقی را میان مسلمانان ترویج دهد.

وی با اشاره به رونمایی از  کتاب" زندگی و بندگی" افزود: این کتاب در راستای معرفی سبک زندگی دینی، کیفیت ارتباط با خدا و هم نوع و به قلم رضا بابایی تولیدشده که علاوه بر مضمون ارزنده دارای طرحی زیبا و متفاوت است.

سبحانی کتاب"واقعه عاشورا در متون کهن" را از دیگر آثار تولیدی موسسه برشمرد و تصریح کرد: این کتاب خلاصه‌ای از 6 منبع کهن و صحیح است که در یک کتاب گردآوری‌شده تا مورداستفاده محققان و علاقه‌مندان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: "عروج سرخ" کتاب دیگری به همت استاد محمدعلی مجاهدی است که اشعار مستند عاشورایی با دقت و تأمل در آن گردآوری‌شده تا از نشر اشعاری خرافه‌گویانه و مخالف با واقعه عاشورا جلوگیری شود.

مدیرعامل انتشارات موسسه دارالحدیث با اشاره به تأثیر شعر در ارائه مطلب گفت: شعر در تفهیم مطالب و علاقه‌مند ساختن افراد به موضوع موردبحث مؤثر است. اشعار توحیدی کتابی است که به‌منظور ترویج مفاهیم توحیدی و به همت استاد مجاهدی تولیدشده است.

وی "آداب و اخلاق مامقانی" را از آثار در حال تولید موسسه دانست و خاطرنشان کرد: این کتاب خلاصه‌ای از کتاب سه‌جلدی ایشان بانام "مرآة الکمال" به زبان عربی است که شامل مجموعه آداب و آموزه‌های دینی است و به فارسی ترجمه‌شده است.

سبحانی بابیان اینکه نخستین کتاب مصور از تاریخ سیدالشهدا(ع) توسط موسسه دارالحدیث تولیدشده است گفت: این کتاب به‌طور مختصر و گویا وقایع مهم ولادت تا شهادت امام حسین(ع) را در خود جای‌داده است.

وی آثار تولیدی دارالحدیث را مورداشاره قرار داد و افزود: دارالحدیث به تولید آثار تخصصی برای 4 پژوهشکده و تولید آثار عمومی و عربی اهتمام دارد که کتاب‌های "دروس فی اختلاف الحدیث" و "دراسة ٌ فی شخصیة سهل بن زیاد و روایاته" ازجمله کتاب‌های عربی تولیدشده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار