گواهینامه ملی جایزه بنیاد جهانی انرژی و تندیس سطح طلایی جامعه مدیریت سبز اروپا به پروژه تصفیه خانه شماره سه فاضلاب قم اختصاص یافت.
کد خبر: ۳۱۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷ 25 October 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مراسم بین المللی بنیاد جهانی انرژی با هدف تقدیر از سازمان ها و صنایع سبز در شهر وین کشور اتریش در سی ام مهرماه سال جاری برگزار شد.

در این مراسم که با حضور سفیر ایران در کشور اتریش، معاون وزیر نیروی ایران و رئیس اتاق بازرگانی و معاون وزیر علوم و اقتصاد اتریش ترتیب یافت، گواهینامه سطح طلایی جامعه مدیریت سبز اروپا و گواهینامه جایزه ملی بنیاد جهانی انرژی در سال 2016 که پس از ارزیابی های انجام شده طرح تصفیه خانه شماره سه فاضلاب قم تعلق گرفته بود به مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم اهدا شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در سخنانی در این مراسم به تشریح ویژگی های تصفیه خانه شماره سه فاضلاب قم پرداخت و اظهار داشت: این تصفیه خانه ظرفیت تصفیه روزانه 52 هزار مترمکعب فاضلاب معادل جمعیتی بالغ بر 250 هزار نفر و هم چنین ظرفیت تصفیه لجن 500 هزار نفر را در روز دارد.

علی جان صادق پور، تولید برق از گاز حاصل از لجن را از ویژگی های بارز این تصفیه خانه ذکر کرد و گفت: حدود یک هزار و 150 کیلووات برق و حدود یک هزار و200 کیلووات انرژی حرارتی در این تصفیه خانه تولید می شود که قادر است 75 درصد برق مورد نیاز خود را تامین کند.

وی با اشاره به تاثیر زیست محیطی و بهداشتی مثبت تصفیه خانه فاضلاب قم خاطرنشان کرد: فاضلاب پس از ورود به این تصفیه خانه به پساب قابل استفاده برای صنعت و کشاورزی تبدیل خواهد شد.

جایزه جهانی انرژی معتبرترین و شناخته شده ترین جایزه زیست محیطی در جهان است که به موضوعات زمین، انرژی، آب و هوا تعلق می گیرد و سالیانه بیش از یک هزار و800 طرح و پروژه از 177 کشور جهان به دبیرخانه جهانی انرژی جهت دریافت جایزه ارسال می شود.

این گواهینامه بر اساس منطق EAST در راستای ضرورت شناسایی طرح های موفق کشورها که تاثیرهای اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و فنی را داشته اند با هدف قدردانی از آنان در سطح جهانی و ملی و ارتقای اعتماد به نفس عمومی، طراحی شده است.

بر اساس این گزارش، طرح تصفیه خانه شماره سه فاضلاب قم که با بهره گیری از اعتبارت بهره مند از بانک توسعه اسلامی احداث شده در تمامی زمینه های زیست محیطی، فنی، اجتماعی و اقتصادی تیرماه 95 از سوی ارزیابان جامعه سبز اروپا مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و موفق به کسب 924 امتیاز از مجموع یک هزار امتیاز شد.

یادآور می شود با توجه به کسب گواهینامه سطح طلایی جامعه مدیریت سبز اروپا، طرح تصفیه خانه فاضلاب شماره سه قم وارد رقابت جهانی برای کسب جایزه جهانی از بنیاد جهانی انرژی شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار